Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goeden avond allemaal.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Goeden avond allemaal.

Goede avond allemaal,

Ik ben Missy.
    Ik kom uit de buurt van Rotterdam.
    Ik ben 26jr oud en heb 2 grasparkietjes. Zazoe en Meeko.
    Allebei zijn ze 8 maanden jong.

Nu was ik laatst bij Petsplace in Rotterdam en daar zat een Kaketoe van 2jr jong. Het was een heel lief beestje en eigenlijk waren we gelijk verliefd.
    Nu wilde we wat informatie opzoeken over het houden van Grotere kromsnavels.
    Parkietjes zijn, denk ik, heel anders dan een grote papagaai soort.

Eén van de vragen die mijn vriend bij voorbeeld heeft is,of Kaketoes geluid maken tijdens het vliegen,dan niet het kraaien,maar het geluid van de vleugels.

Mijn vraag is of Kaketoes ook samen gaan met parkietjes.

Groetjes Missy.

Nou samen zou ik zeker niet doen, met zo'n grote snavel. en geluid maken met vliegen je hoort ze wel vliegen, en kunnen tijdens het vliegen ook zeker een krijs geven

Comment

Dank je wel voor je antwoord jokesfokes.

Apart vliegen zou wel gaan dan?
      Ik wilde eventueel naar de papegaaien opvang gaan of de vogel kelder in Den Haag.
      Vinden jullie dit een goede optie? Of moet ik er ééntje uit het broedblok nemen?

Groetjes Missy.

Comment

hallo en welkom op de forum,

ik heb een paar vraagjes aan je miss???
        woon je in een rijtjes hius???? of omringt met buren??
        zo ja moet je even kijken welke soort kaketoe je wilt, want de rosekaketoe is meer geschikt voor huiskamer. de meeste kaketoe soorten worden na 3 jaar of ouder broedrijp, dit kan een verandering brengen zo wel in karakter en fysiek. je hebt kan dat je kaketoe de hele dag gaat schreeuwen. dit kan wel eens vervelend worden zo wel voor jou als de buren hihi, aan de ene kant moet je ook heeeeeeeeeeeeel veeel geluk hebben, ik weet het ze zijn hartstikke mooi die beesten ik vind ze geweldig maar daarom ook niet bij mij in de huiskamer, ik heb zelf een grijze roodstaart. lorre en co en dieca zijn ook goede winkels waar we van weten dat de vogel ook getest is op allerlei ziektes. ik hoor het graag van je en ook succes met het zoeken van een juiste papegaai
        Diana DJ sigpic

Comment

Hallo Diana DJ,

Ik ben idd gewoon aan het zoeken naar informatie.
          Als het betekend dat mijn parkietjes weg moeten omdat er een gaaien soort in huis komt,dan doe ik het niet.

Ik zat zelf te denken aan een roze kaketoe.
          Mijn vriend wilde een witte met een gele kuif.
          We zijn er dus nog niet uit.

Groetjes Missy.

Comment

een witte met gele kuif kunnen zeer hard schreeuwen/krijsen,

als de rose's vliegen dan hoor je ze haast niet maar als ze te zwaar/vet zijn klint het net een helicopter, en ze hebben soms een schele schreeuw.

gr. Ed
            Hier op deze site kun je mijn vogels bewonderen.

http://home.kpn.nl/bakk4330/

dit wordt mijn nieuwe site:
            www.burdies-papegaaien.nl

4x 5 x 1 x 1 x
            en 1 witte valk en 1 blauwe grasparkiet

Comment

Zet je boxen maar voluit en ga ze allemaal eens na : http://www.kaketoe-informatie.nl/geluiden.html
              http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor de links en reacties.
                Ik denk dat het een inca gaat worden....
                Maar eerst maar eens goed informatie inwinnen voordat we er aan geen beginnen.

groetjesss

Comment

Zou het niet doen, zijn totaal geen vogels voor in de huiskamer, de rosé is daar het meest geschikt voor, er zijn vast wel wat mensen die je uit kunnen leggen waarom de inca niet geschikt is voor de huiskamer, vraag het eens aan Henk Draaijer hier op het forum, die heeft er erg veel verstand van en heeft zelf ook inca's volgens mij!

Comment

Dank je wel voor je advies!

Ik ga hem even zoeken en een pm sturen.

Groetjes Missy.

Comment

klopt robin, die heeft ook inca's misschien reageerd hij hier nog wel op. als ik hem tegenkom zal ik het wel vragen maar hij raad het ook sterk af om een inca in de kamer te plaatsen, waarom zijn ze zoooow mooi aaarggggg hihi.

@ missy succes he
                      Diana DJ sigpic

Comment

Hallo missy,

Een inca kaketoe is een prijzige kaketoe, daarnaast ook niet de beste optie voor in huis!
                        Ik spreek uit ervaring en heb een kaketoe gehad.... ik kan je het volgende meegeven:

- Het zijn knuffelkonten
                        - Hartstikke lief
                        - Mooi

Maar:......

- Produceren enorm veel stof en dan bedoel ik echt veel!!!! minimaal 3x per week stoffen is niet abnormaal.
                        - Schreeuwen zeeer hard. En niet even.... nee dat houden ze langer vol dan jij zelf!
                        - Eerste 2 jaar zijn leuk, daarna komt de pubertijd!!!
                        - Zijn aandachtvragers...en vragen nog meer aandacht dan andere gaaien (ja ik weet iedere gaai heeft aandacht nodig) en kunnen jaloers zijn!
                        - Bijten erg hard!!

Al met al, ik heb die van mij aan een hobbykweker gegeven zodat hij lekker rond kan vliegen en een soortgenoot erbij heeft.
                        met de reden:
                        40 minuten achter elkaar schreeuwen en je visite gaat er vandoor omdat ze doof worden.....
                        3 a 4 x per week met een stofdoek al je electronische apparatuur afstoffen omdat er een witte stoflaag op ligt is niet leuk
                        Vragen zoveel aandacht en krijgen ze die niet dan vragen ze er wel om.
                        Jaloers gedrag wat zich uit in bijten naar andere.

En heb alles geprobeerd geloof me, want heb hem met pijn in mijn hart weggedaan.

Ik ga niet alleen negatief over een kaketoe praten want dat is natuurlijk niet zo. Het zijn echt lieve en leuke vogels en diegene die er geen problemen mee hebben zullen dit ook zeker bevestigen.
                        Ik zou er zo weer 1 kopen maar..... alleen als ik een groot huis heb met aparte papegaaienkamer, en geen rijtjeshuis.

Wat ik alleen even wil aangeven. Denk er zeeer goed over na. Weet waar je aan begint. Een 'foute' opvoeding gaat je een hoop werk opleveren.

Succes met je beslissing..

Comment

Vergeet niet dat papegaaien het verstand van een kind van 4 hebben en zich daar ook gewoon naar kunnen gedragen, je moet iets doen met de intellegentie van die vogels, spelletjes, trainen, naar buiten etc. niet 2 weken maar de rest van z'n leven ( ongeveer een jaar of 40-60 ) Nu denk je vast "ja natuurlijk doe ik dat" maar is dat nog steeds zo over 20 jaar? Dan heb je misschien wel een kale schreeuwende gedragsgestoorde vogel in je kooi zitten.. Zijn echt geweldig mooie vogels maar ook voor mij totaal niet geschikt net als wat hierboven geschreven is, als ik een vrijstaand huis had met een paar mooie volieres dan wist ik het wel Dat heb ik simpelweg niet en denk dat ik blij mag zijn met wat ik nu heb, kan er ook echt niks meer bij hebben anders moeten we kooien stapelen, haha.

Comment

Oke.

De reacties die jullie geven zetten me wel aan het denken.
                            Wat is nu een ''echt'' huisvogel,zonder dat we zouden moeten verhuizen naar een hutje op de hei?
                            Ik las dacht ik een roze kaketoe? Wat zijn hier de voor en na delen van?

Ik heb hier 2 parkietjes zitten,deze kan je ook trucjes leren,alleen heb ik geen idee hoe.
                            Zazoe is ontzettend tam. Meeko niet,die heb ik meer als vriendje voor erbij gekocht dan dat ik er iets mee wilde doen.
                            Zazoe komt op mijn hoofd,schouder zitten. Het is een rustig vogeltje. Ik kan hem vast pakken en komt ook automatisch op mijn hand/vinger zitten zodra deze in de kooi verschijnt.

Wat ik hier mee wil aan geven,ik wil mijn parkietjes echt niet weg doen. Ik hou ontzettend veel van ze. Zazoe is ook mijn eerste parkiet.....heeft dat niet altijd een speciaal plekje?

Ik ben dus benieuwd hoe dat samen gaat. Niet dat je een kaketoe en een parkiet samen dan laten vliegen,maar hoe ze op elkaar zullen reageren.
                            De parkietjes zitten 9 van de 10x boven,waar wij ook zitten.
                            Ik wil dus eigenlijk een gaai die ook mee naar boven kan,dus daar rond kan vliegen en zijn aandacht krijgt.

Groetjes Missy.

Comment

Een rose kaketoe is best te houden in de huiskamer hoor, die hebben niet zo'n harde schreeuw als een witkuif bijvoorbeeld, nog steeds is het niet fijn dat als hij op je schouder zit en even laat horen wat hij kan maar dat heb ik al met m'n muisparkieten, niet echt fijn
                              Alle papegaaien kunnen schreeuwen, de een doet het wat meer dan de ander, bij kaketoes is dat volgens mij alleen net wat erger, dat maakt het lastig om ze in de huiskamer te houden, met een hele goede strenge opvoeding kun je het verminderen maar schreeuwen doet een papegaai nou eenmaal daar moet je mee kunnen leven, de meeste papegaaien schreeuwen 's ochtends en 's avonds, daartussen zal ook best wel eens een momentje tussen zitten, zoals bij het stofzuigen dan proberen ze boven dat geluid uit te komen. De voor en nadelen van een rose kaketoe moet je denk ik grotendeels zelf bepalen, ik kan wel zeggen wat ik er van vind maar daar denk jij misschien heel anders over, ga bijvoorbeeld eens langs bij iemand die een rose heeft, dan kun je de vogel zelf meemaken en de ervaring van de eigenaar aanhoren, daar leer je veel meer van dan al die dingen op internet denk ik..
                              Success

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X