Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hallo allemaal!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

voordat ik me ging verdiepen in de gaaien wilde ik een blauwgeel vleugel ara,
    maar ik woon op een flat en dat leek mij niet zo'n goed idee. toen zat ik te denken aan een amazone, maar werd er eerder een edel aangeraden. ik ben gaan lezen, informeren(je kent het wel). en natuurlijk samen met mn mannetje gesproken, je moet er samen achter staan... dus hebben we besloten dat het een blauwvoorhoofd amazone gaat worden.
    ik vind ze zo mooi en leuk! we hadden er 1 gezien en zelfs mn dochter vond de gaai leuk/lief! en zij is echt geen held!
    ik hoop dat ik een goede keuze maak en als ik er 1 heb gevonden dat wij als gezin er veel plezier aan beleven
    als ik geen geschikte verkoper vind ga ik naar lorre, ga eerst in het westen rondneuzen..
    groetjes judith

Comment

Wat leuk!! Ik ben ook een blauwvoorhoofd amazone aan het overwegen, de maat spreekt me erg aan en ik vind ze ontzettend mooi! Heb via bol.com een boekje gekocht, speciaal over amazone papegaaien (http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-...932/index.html), misschien heb je er iets aan.

En nog iets, op 28 januari is er een voorlichtingsavond bij Lorre & Co, kun je je voor aanmelden op hun site. Heb ik ook al gedaan. ^^

Heel veel succes verder met het vinden van een kweker/verkoper, hou ons maar op de hoogte. Ben benieuwd naar het vervolg van je verhaal en hoe het jullie gaat bevallen, zo'n beestje in huis!

Comment

dat boekje had ik ook al besteld en nog een paar meer!
        maar...

ik hed lorre gebeld en ze hadden er nog 3 van de 5 blauwvoorhoofd amazones zitten. ze konden gelijk mee, want ze waren 12 weken oud. ik heb er 1 gereserveerd en een week later opgehaald. was alweer de laatste die er zat, broertjes en zusjes waren al opgehaald!
        jaapie is lief, brutaal en leert super snel(denk ik) binnen een week tijd zit jaapie al op de hand, zelfs bij mn buurvrouw en zei de 1e dag al hallo! jaapie is nu een week bij ons en we zijn er allemaal blij mee! weet nog niet wat het is man of pop, maar dat hoor ik volgende week(hoop ik).

groetjes judith

Comment

Wauw, wat een snelle reactie!

Haha, ja als je boeken over papegaaien zoekt kom je daar al snel terecht inderdaad. Maar gefeliciteerd met jullie nieuw gezinslid, fijn dat het zo goed gaat!! Wat gaan die beestjes snel dan bij Lorre & Co.. zal weer even moeten wachten dus als ik daar wil kopen. Maar sowieso moeten mijn vriend en ik nog even op één lijn geraken.. we zijn allebei enthousiast in ieder geval, maar het is een keuze voor het leven, dus goed nadenken van te voren kan geen kwaad.

Heel veel plezier met Jaapie, foto's en verhalen zijn altijd welkom!

Comment

Click image for larger version

Name:	elise div 030.jpg
Views:	1
Size:	21,5 KB
ID:	204596Click image for larger version

Name:	elise div 032.jpg
Size:	32,6 KB
ID:	204597Click image for larger version

Name:	elise div 031.jpg
Size:	34,8 KB
ID:	204598hier is jaapie net binnen(vorige week)
            kreeg gelijk allemaal vreemde gezichten te verwerken... overwacht visite( we waren net 5 minuten binnen) daarna de buren, daarna weer anderen en mn dochter heeft jaapie geen moment alleen gelaten. ze waren heel lief voor elkaar, waar ik erg blij om was!

Comment

Wat een mooierd!!

Comment

het is ook een schatje

Comment

jaapie is er nu nog net geen 2 weken, maar het gaat heel erg goed!
                  mijn dochter van 5 heeft jaapie ook al op haar arm gehad en ze zijn heel lief voor elkaar!
                  zit nog op de uitslag van de testen te wachten. ben nieuwschierig wat jaapie is(m/v)
                  het is me 100%meegevallen, een papegaai. vooral omdat dit onze 1e gaai is!
                  ik heb geen spijt dat ik voor een blauwvoorhoofd amazone ben gegaan. jaapie is zeer slim, lief voor mn dochter en schreeuwd de boel niet bij elkaar. is gewoon leuk aanwezig met zn gebrabbel en zn luide geluiden! en dat jaapie de 1e dag gelijk hallo zei, daar sta ik nog steeds van te kijken. jaapie zegt het nog steeds wanner hij zelf zin heeft.

Comment

Super leuk om te horen, bedankt voor de update! Tijdens het rondneuzen op dit forum ben ik wel te weten gekomen dat amazones in de broedtijd wel een stuk feller kunnen zijn, dus schrik niet als je daar over een paar jaar last van krijgt, het gaat weer over!

Geniet van jullie Jaapie!

Comment

ik weet het,
                      maar dat zien we dan wel weer!
                      het scheelt wel dat het bij ons in huis niet super druk is!
                      als het rustig in huis is is jaapie ook veel rustiger, maar als er visite komt wil hij/zij zich ook graag laten horen!
                      het volume valt nu nog mee, zolang mn dochter erboven uit komt mag ik dat nog wel zeggen!
                      ik weet niet hoe andere gaaien zijn, maar de amazone die ik heb is erg leuk/gezellig en met een grappig karakter! het douchen gaat met de dag beter. jaapie gaat elke keer wat langer. de 1e keer liep hij/zij gelijk naar mn schouder en nu blijft jaapie al aardig lang zitten!
                      ik ben geen expert, maar als je vragen heb hoor ik het graag!
                      groejtes judith

Comment

ik heb de uitslag van de testen binnen!
                        alles negatief en jaapie is een mannetje!
                        zo, dat wilde ik even kwijt

Comment

Fijn om te weten!! Hoe is het nu met hem? Ik ga vrijdag naar Lorre en Co voor de info avond!

Comment

het gaat goed met jaapie!
                            je begint steeds meer zijn karakter te zien
                            zijn vrolijke dagen en als we een lange middag zijn weggeweest dan laat hij dat de volgende dag echt wel merken! maar ja, je kan moeilijk 24 uur per dag thuisblijven.
                            hij is "baby"gewiekt en dat is te merken ook, want hij gaat steeds vliegen(kan gelukkig alleen naar beneden)en steeds verder!van de week vloog hij van zijn kamer naar de woonkamer, waar ik stond, zo op mn arm. het is niet zo'n grote afstand, maar toch!
                            als ik in de keuken sta te koken ofzo en het duurt hem te lang, vliegt hij ook van zn boom af en dan loopt hij naar je toe. en als hij te lang alleen in de woonkamer is laat hij zich even horen en ja....teveel om op te noemen. een ding weet ik wel, denk er goed over na, want ze vragen iets meer aandacht dan een ander dier, maar het valt allemaal reuze mee. je moet erin "groeien". je kan je er nooit 100% op voorbereiden!
                            groetjes judith

Comment

Haha, wat schattig! Het valt me op dat je echt weinig moeite hebt moeten doen om hem tam te krijgen. Hij heeft bij Lorre en Co waarschijnlijk ook veel aandacht van mensen gehad..

Vermaakt hij zichzelf ook met zijn speeltjes als jullie weg zijn of hem even geen aandacht kunnen geven? Ik zal 2 dagen per week weg zijn, of nou ja, tot half 4 's middags. Het zal dan niet geheel stil zijn, want mijn twee parkietjes zijn gezellige fluiters!

Comment

ik haal hem 's morgens om half 10/10uur eruit en 's avonds half 10/10 uur naar bed.
                                als ik voor een half uurtje wegga, gaat hij op de kooi(vindt hij leuk) en als we voor een paar uur weggaan gaat hij in de kooi. ik heb nog geen problemen met hem gehad, maar hij is er pas 4 weekjes. hij heeft inderdaad veel aandacht gehad, maar dat moest ook wel, want hij is met de broedmachine uitgebroed en met de hand gevoed. ik moest hem nog wel op de hand leren op/af stappen. op de stok deed hij al. ze leren heel erg snel! en voor iets lekkers doen ze "alles"(als ze het snappen). ik weet niet hoe hij zal reageren als we een hele dag weg zijn, maar ik heb een buurvrouw die dan wil oppassen(gelukkig)
                                overdag is hij wel drukker/meer aanwezig en 's avonds zit hij lekker te spelen met zn speeltje of rust hij.
                                veel plezier vrijdag, ben benieuwd hoe je het vindt!
                                groetjes

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                                X