Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hallo nogmaals

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hallo nogmaals

Zo daar ben ik weer, maar nu stel ik mijn nieuwe vogel voor.
    Kees de parkiet is weer terug naar zijn oude eigenaar (schoonouders) en sinds 4 maanden woont Djemo bij ons.

Djemo is een 1 jarige Caique en het is echt een stoere vent. De vorige eigenaaresse kon niet meer voor Djemo zorgen omdat ze samen ging wonen en had daarom te weinig tijd.

Het huis is nog nooit zo levendig geweest, Djemo is vreselijk ondeugend en vraagt veel aandacht, die hij gelukkig ook genoeg krijgt. Hij is vaak erg lief maar kan ook wel een beetje stout zijn. Hij zou onbekende eng vinden maar daar heb ik nog niets van gemerkt, vooral is hij dol op vrouwen en kinderen.

Tegenwoordig vraagt hij veel aandacht door te schreeuwen, vrouwtje wordt er soms doof van. Maar als hij dan aandacht krijgt is hij weer stil. Of als hij geen aandacht krijgt komt hij uiteindelijk maar bij je zitten

Nou groetjes

Hallo weijki, welkom op het forum, veel lees en schrijfplezier gewenst, en misschien zien we je ook wel eens in de chat!

Een caique, heeeele leuke vogels inderdaad, erg speels en grappig, ze staan bekend als de clowntjes onder de gaaien.
    Hier even een tip: wanneer je caique schreeuwt, geef hem dan absoluut juist GEEN aandacht, negeer zijn schreeuwen volkomen!!! - anders leert hij dat wanneer hij schreeuwt, hij dan aandacht krijgt en dan wordt het schreeuwen natuurlijk steeds erger.
    JIJ bepaalt wanneer hij aandacht krijgt, niet hij!
    Voor alle ''ongewenste'' gedrag zoals bv schreeuwen of bijten, geldt bij vogels: negeren, negeren en nog eens negeren - met tijd en geduld zal je zien dat het werkt!
    Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam & Nico sigpic

Comment

Bedankt voor de tip,
      Ik had al op internet gezocht naar oplossingen, zoals
      time out in zijn kooi (nou dat werkt dus niet met al dat speelgoed vindt hij alleen maar leuk)
      Weglopen, werkt wel iets maar dan gaat hij juist harder schreeuwen (maar dan als roep)

en heb gekozen voor.
      Oordopjes in. Dat werkt na een tijdje dan komt ie gefrustreerd bij mij zitten, of ie wil zeggen heb je me niet gehoord ofzo.

Sinds dat gesneeuwd heeft en het vrij donker is is het schreeuwen erger geworden, nu begint het alweer minder te worden.

Het zijn inderdaad de clowntjes onder de gaaien, zit regelmatig met een lach op me gezicht omdat hij dan weer iets doet. Alles moet op de grond, papier moet stuk, als je eet en drinkt zit hij zowat al in je mond. Als hij een stok of lepel heeft gaat hij hard met zijn hoofd schudden, geen idee waarom. Als hij aan het spelen is valt hij regelmatig van de tafel of vensterbank, tja de rand was wel heel dichtbij. Als hij iets heeft wat je af wil pakken vliegt hij heel de kamer door zodat jij heel de kamer door moet rennen (zoals puzzelstukjes) Dat hij soms hele verhalen zit te vertellen, en ondertussen kusjes geeft is zo aandoenlijk.

Hij heeft nou zijn speeltje ondekt die ik pas heb gekocht. Ringen om stokjes heen, eerst moest hij er niets van hebben maar nu haalt hij ze zelf er vanaf, nu ga ik hem leren dat hij de ringen weer eromheen kan doen

Hij begint al wat zindelijker te worden, met het woordt poeps probeer ik dat hij alleen in zijn kooi of op zijn tafelstandaard poept, en als hij boven op de deur zit vindt ik het ook geen probleem, plavuizen zijn makkelijk schoon te maken. De meubels zijn nu minder vaak het doelwit, maar als het toch gebeurdt is het ook geen ramp.

groetjes

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X