Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eventjes mezelf voorstellen + een aantal vragen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• eventjes mezelf voorstellen + een aantal vragen

dag iedereen ik ben ivan uit hasselt limburg..
    ik en mijn vriendin zijn al een aantal jaartjes aan denken om een papegaai in huis te nemen nu dat we alleen wonen, ons huis is ruim genoeg en hebben een heel ruime veranda waar ons nieuwe huurder in de zomer volop kan genieten, maar voordat ik een impulsieve aankoop zou doen dacht ik eventjes te vragen naar mensen met meer ervaring en niet naar de koopjespraat van de verkopers te luisteren.
    in het verleden heb ik een heel lieve valkparkietje gehad, heb m heel tam gekregen en het was een waar genoegen, helaas is ze gestorven een aantal jaar geleden, en siendsien wou ik altijd een grotere papegaai, ik weet goed genoeg dat de twee niet te vergelijken zijn daarom dat ik ook hier zit .
    ik heb altijd een witkuifkaketoe heel mooi gevonden, maar na veel lezen en online reserch gedaan te hebbe heb ik de indruk dat deze niet de "gemakkelijkste" vogels zijn, ivm schreeuwen bijten , vernielen enz enz, toch blijf ik ze prachtig vinden, mijn vriendin is daarentegen zot op roodstaartjes, nu ik werk van 9 tot 5 en mijn vriendin varieert, dwz dat ze soms overdag thuis zit enz... gaat dit een groot probleem zijn voor t beesje?? (mijn vraag gaat zowel voor de witkuif als voor de roodstaart)
    want volgens mij gaat dit het grootste probleem zijn dat ik de vogel alleen maar savonds aandacht zou kunnen geven.. en weet goed genoeg dat ze der veel nodig hebben..

alvast bedankt om dit hele boterham gelezen te hebben mvg ivan

Hallo Ivan,

Goed dat je je eerst verdiept, voordat je een keuze maakt.

Wij hebben zelf een witkuif van 3 jaar, tot nog toe geen problemen, maar de ergste tijd komt als het goed is nog. Wat ik zelf altijd lees is dat grijze roodstaarten eenkennig kunnen worden, dat heeft een witkuif naar mijn weten niet. Een witkuif is een echte knuffelkont, maar kan zeker kuren hebben. En als er geluid uit komt dan is het niet zachtjes...gelukkig heeft die van ons dat weinig, maar de uitzondering bevestigt de regel. Over een grijze roodstaart kan ik je helaas wat minder vertellen, alleen dat ze niet te vergelijken zijn met kaketoes

Succes met je keuze!
    Groetjes Kyra & Marjon
    sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kyra en Marjon Bekijk Berichten
      Hallo Ivan,

Goed dat je je eerst verdiept, voordat je een keuze maakt.

Wij hebben zelf een witkuif van 3 jaar, tot nog toe geen problemen, maar de ergste tijd komt als het goed is nog. Wat ik zelf altijd lees is dat grijze roodstaarten eenkennig kunnen worden, dat heeft een witkuif naar mijn weten niet. Een witkuif is een echte knuffelkont, maar kan zeker kuren hebben. En als er geluid uit komt dan is het niet zachtjes...gelukkig heeft die van ons dat weinig, maar de uitzondering bevestigt de regel. Over een grijze roodstaart kan ik je helaas wat minder vertellen, alleen dat ze niet te vergelijken zijn met kaketoes

Succes met je keuze!
      Bedankt om te antwoorden, ja wij zijn er nog niet uit het blijft zo dat ik nogaltijd een witkuif 'mooier' vind en dat mijn vriendin het meer heeft voor een roodstaartje , heeft uw witkuif de neiging om bv aan meubels te knagen en in het algemeen destructief te zijn...? bijt hem? en valt het mee om de juiste voeding te vinden klaar te maken enz.... + hoelang moet je hem entartainen per dag, aangezien zoals ik zei, dat ik 8u per dag weg ben om te werken (nou de vogel zou nooit zolang alleen blijven want bv mijn vriendin is dan thuis soverdags op sommige dagen) maar kan toch gebeuren dat hij soverdags een aantal uurtjes alleen zou moeten blijven,, zou hij der veel last van hebben?
      thx alvast
      mvg ivan

Comment

Onze Kyra zit nooit aan meubels, wel soms aan de muur naast de kooi (stucwerk). Kooi iets van de muur af en het is opgelost. Destructief hebben wij tot nog toe geen ervaring mee. Ze hapt nog wel eens naar de neus van Remco, maar die vraagt er dan ook om Ook bij anderen moeten we altijd wel opletten, niet iedereen durft te corrigeren, maar dat zou ik zelf bij een vogel van iemand anders ook niet snel doen.

Voeding is iets heel persoonlijks vind ik, wij voeren 's morgens als hoofdvoer pellets van Roudybush, aangevuld met een stukje fruit of groente wat we zelf ook eten. 's Avonds geven we ook noten (of overdag in een fourageerspeeltje), veelal ook als beloning of wanneer we d'r even bezig willen hebben. Dit zal overigens voor iedereen verschillend zijn.

Wij werken allebei, waardoor ze in principe 3,5 - 4 dagen van 's ochtends tot eind van de middag alleen zit (samen met onze valkjes, dat scheel misschien wel) en 's avonds krijgt ze altijd aandacht, vroeg naar bed is er niet bij voor d'r We proberen hierin structureel inconsequent te zijn... Hierdoor kan ze naar onze mening heel goed tegen alleen zijn en de wisselende tijden van aandacht, alhoewel ze erg blij is om ons weer te zien wanneer we thuis komen. Ook wij lezen regelmatig op internet en tot nu is Kyra voor een witkuif een lot uit de loterij, maar ze is 3 jaar, dus misschien dat iemand met een oudere witkuif andere ervaringen heeft (en met je wil delen).

De conclusie is dat wij erg blij zijn met Kyra, maar dat hoeft absoluut geen garantie te zijn voor anderen! Let er ook op dat je tijdens vakanties iemand moet hebben die met je vogel om kan gaan.

Grz Marjon & Remco
        Groetjes Kyra & Marjon
        sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kyra en Marjon Bekijk Berichten
          Onze Kyra zit nooit aan meubels, wel soms aan de muur naast de kooi (stucwerk). Kooi iets van de muur af en het is opgelost. Destructief hebben wij tot nog toe geen ervaring mee. Ze hapt nog wel eens naar de neus van Remco, maar die vraagt er dan ook om Ook bij anderen moeten we altijd wel opletten, niet iedereen durft te corrigeren, maar dat zou ik zelf bij een vogel van iemand anders ook niet snel doen.

Voeding is iets heel persoonlijks vind ik, wij voeren 's morgens als hoofdvoer pellets van Roudybush, aangevuld met een stukje fruit of groente wat we zelf ook eten. 's Avonds geven we ook noten (of overdag in een fourageerspeeltje), veelal ook als beloning of wanneer we d'r even bezig willen hebben. Dit zal overigens voor iedereen verschillend zijn.

Wij werken allebei, waardoor ze in principe 3,5 - 4 dagen van 's ochtends tot eind van de middag alleen zit (samen met onze valkjes, dat scheel misschien wel) en 's avonds krijgt ze altijd aandacht, vroeg naar bed is er niet bij voor d'r We proberen hierin structureel inconsequent te zijn... Hierdoor kan ze naar onze mening heel goed tegen alleen zijn en de wisselende tijden van aandacht, alhoewel ze erg blij is om ons weer te zien wanneer we thuis komen. Ook wij lezen regelmatig op internet en tot nu is Kyra voor een witkuif een lot uit de loterij, maar ze is 3 jaar, dus misschien dat iemand met een oudere witkuif andere ervaringen heeft (en met je wil delen).

De conclusie is dat wij erg blij zijn met Kyra, maar dat hoeft absoluut geen garantie te zijn voor anderen! Let er ook op dat je tijdens vakanties iemand moet hebben die met je vogel om kan gaan.

Grz Marjon & Remco
          bedankt voor je mededeling en idd het lijkt erop da jullie het helemaal getroffen hebben met dat beesje we zullen althans heel goed overnadenken

Comment

Hallo Ivan,

Heb je ondertussen al een witkuifkaketoe?
            Zoja hoe is je ervaring hiermee. Wij willen er ook graag eentje gaan kopen.

Groetjes Patricia

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X