Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen...

Hoi hoi,

Mijn naam is Elsje, ik woon in overijssel.
    Sinds 4 jaar heb ik valkparkieten, het begon bij eentje.... ondertussen heb ik er 21 buiten in de voliere zitten.
    Ik heb tot en met deze winter binnen gekweekt, ik vind het toch fijn om bij mijn valkjes en de kweek nauwer betrokken te zijn en dat werkt prima binnenshuis.

Ondanks dat, hebben we besloten om niet meer binnen te kweken, mijn man staat er niet helemaal achter en je hebt al snel in zulke tijden 7 vogels in huis, een ouder paar en vijf jongen...
    Dus besloten dat de valkjes buiten blijven en we kweken in het binnenhok... ik kweek uiteraard puur voor het plezier, vind het echt zo bijzonder elke keer dus dat wil ik ook lekker blijven doen, alleen dus niet meer binnen... vind het zelf wel erg jammer, want je kunt savonds even lekker met ze op de bank zitten, ze lekker tam maken, ze laten wennen aan huiselijke dingen enzo... maar goed, ik ga mijn uiterste best doen om ze ook in de zomer buiten lekker tam te maken...

Omdat het dan binnen wel errug stil wordt, krijgen we over goed 3 weken onze eerste grijsmans.
    Ik vond een grijze roodstaart altijd al erg mooi, maar ja, we hadden valkjes en daar was ik ook best heel druk mee, tot vorig jaar zaten er 16 valkjes in een binnenvoliere in huis, dus werk was er altijd!!
    Nu is het dus tijd voor een maatje in huis... ik heb er al veel over gelezen... tis uiteraard heel anders dan met valkjes, maar het komt vast goed!

Groetjes Elsje

Hoi Elsje,

Van harte welkom! Leuk die valkjes! Ik had vroeger ook een kamer voiliere met 4 valkjes,erg gezellige beestjes.
    Ook leuk dat je een grijsje krijgt over n paar weekjes, als je m hebt zet je dan een fototje hier?

groetjes Yvonne & Ziyah

Comment

En ja hoor weer een overijssels grijsje erbij
      Gezellig hoor
      Hou je ons wel op de hoogte van je grijsje?

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X