X
-
En is dat. Ook poedervorm of heb je met een beetje zaadjes er in ofzo
Ik ben bang dat wat ik heb niet goed is voor ze bij de dierenwinkel zweren ze dat dat net zo goed is als nutribird en toen ik ze had gekregen hadden zo ook zaadjes in hun krop van de ouders gekregen dus ik denk dat ik zoiets moet gaan vinden denk je niet
Comment
-
De zaadjes die ze in het nest van de ouders krijgen, die zijn door de ouders eerst gepeld, en dat kunnen die kleintjes nog niet.
De meeste pap poeder voor vogels is wel goed hoor.
Anders kun je ook gewoon een pallet brok, water bij doen, en de staafmixer erin zetten, en helemaal fijn maken.
Wel een pallet waar niks anders bij zit, zoals zupreem, dus niet bv optiburd, want daar zitten ook zaden en krenten enz in, dat gaat niet goed.
Welkom hier, en veel plezier met de birdy's.Last edited by EJM; 08-05-11, 15:11.
Comment
-
hoihoitjes,
Onze vorige woog altijd tussen de 85 a 100 gram,
Dit is een wat forsere en weegt ruim 125 a 130 gram (dit is voor het pap geven)
En wij geven ongeveer 10% van het lichaamsgewicht,
en zorg altijd goed dat de krop leeg is,
Mijn vriend heeft een schema ooit gemaakt hoe laat hij het gaf,
hij heeft al enkele jaren vogels/papegaaien pap gegeven.
Comment
-
bedoel je poeder 10 procent van de gewicht of pap klaar gemaakt 10 procent van de gewicht?
ik eb het onderschat met handopfok en nu kan ik niet meer terug ik heb het nu wl een beetje onder de knie maar blijf moeilijk heb ze net gevoerd ging goed ze hebben veel gegeten en wegen nu rond de 135 gram beiden (volle kropje)
Comment
Comment