Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wij hebben ook een grijsje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wij hebben ook een grijsje

Sinds gisteren hebben wij ook een grijsje genaamd Coco.
    Hij is 3 jaar.
    En heeeeel erg lief en ook tam.

Gisteren kwam hij zonder problemen op de hand, mijn man kont hem zelfs al aaien.
    En vanmorgen was hij al aan het fluiten en praten, geen idee wat hij zei ik was boven bezig.
    Hij voelt zich al helemaal thuis geloof ik.

Wij zijn zo blij met hem.:grijze:

Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe gezinslid.

Ik wens jullie en Coco heel veel plezier met elkaar.

Succes....
    fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Hallo ik ben Jessica en heb een grijze roodstaart van 16 weken en hij/zij heet Smeagol. We kregen hem toen hij 6 weken was en hebben hem met pap grootgebracht tot wat hij nu is . Hij doet het prima klimt en klautert lekker in zijn kooi en op zijn java boom buiten in de voorjaarszon.
      Nu willen we op vakantie naar Frankrijk en vroeg ik me af of je je papegaai dan moet enten? of wie weet of er bepaalde regels gelden om hem mee te nemen naar het buitenland. Ik hoop op goede reacties . Mvg Jessica en Smeagol

Comment

Welkom op het forum!

Er zijn eisen die wat van elkaar kunnen verschillen, hangt ervan af welk land je naar toe gaat.
        Inenten hoeft niet, getest zijn op ziektes wel, en dat niet alleen voor vakantie doeleinden natuurlijk!
        Voor zover ik weet geldt voor Frankrijk alleen dat je een recente (niet ouder dan een week dacht ik) gezondheidsverklaring van een vogelarts bij je hebt, papieren met de uitslag van de test op ziektes (als dat al niet op de gezondheidsverklaring van de vogelarts staat), zowel als papieren die aantonen dat je de eigenaar van Smaegol bent (denk hierbij bv aan de (verkoop) papieren waar ook het ringnummer op staat). Verder denk ik dat wat foto's van hem bij je thuis bij je te hebben zodat men kan zien dat hij jouw huisdier is, ook nuttig kunnen zijn, maar dat is natuurlijk niet iets officieels waar om gevraagd kan worden.
        Bovendien zijn de Belgische zowel als de Franse grenzen vrijwel onbewaakt, dus ik voorzie niet echt teveel problemen.
        Als je bv 3 weken in Frankrijk blijft, weet ik eigenlijk niet of je dan weer een recente gezondheidsverklaring van een vogelarts in Frankrijk bij je moet hebben voor de terugweg naar NL - ik stel voor om je vogelarts daarover te vragen.
        Last edited by miriam; 26-04-10, 20:40.
        Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam & Nico sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X