Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik ben nieuw hier ,zoek informatie over ara's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ik ben nieuw hier ,zoek informatie over ara's

Ik vroeg me af of een ara van 1 jaar oud nog terug opvoedbaar is ?
    Ik zou misschien eentje krijgen van iamand die geen tijd voor hem hebben en hij krijst veel
    ze zeggen dat dit komt door aandacht en zou stoppen als hij meer aandacht krijgt,klopt dat ?

Schreeuwen is iets wat moeilijk maar wel goed af te leren is met consequent handelen van jullie kant.
    Schreeuwen doen ze inderdaad o.a. om aandacht te vragen. Een goeie manier om dit af te leren is negeren negeren negeren, maar dan ook echt negeren. Papegaaien zijn een kei in het lezen van lichaamstaal dus ook maar een kleine reactie van je lichaam kan een motivatie voor de vogel om door te gaan met schreeuwen.
    Wat ook goed kan werken is uit de kamer te gaan of zelfs uit het huis.

Schreeuwen is aan de andere kant ook iets wat bij een ara hoort en wat je ook nooit helemaal kan afleren!
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

Comment

Welkom op dit leerzame forum
      Liefs Trixie en

Comment

Ja en nee Eureka

Heb je al eens ee Ara gehad? Ben je bekend met papegaaien? Het is is niet zomaar een vogel waar je aan begint.
        Een Ara vraagt echt heel veel aandacht en zorg en die hebben ze echt nodig. Geef je dit niet voldoende dan kunnen ze gaan schreeuwen.
        Heel veel mensen geven hun Ara in het begin heel veel aandacht en dat beestje vind het prachtig. Maar na een tijdje is de nieuwigheid eraf en dan krijgen ze een stuk minder aandacht en dan gaan ze schreeuwen.
        Je kan ook te veel geven en dat de Ara jou als partner gaat zien...dan krijg je ook een schreeuwer.

Dus er is veel tijd voor nodig om dit gedrag weer af te leren.

Bezint eer je begint
        groetjes van Skippy en Lorre

Marjon

Comment

heb nog nooit een papagaai gehad !

Heb wel een roodrugparkiet en een parkiet ,maar de roodrug is angstig ! de andere is heel lief
          Daarom twijfel ik om een ara te nemen en zeker die al een deel op gevoed is

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X