Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

even voorstellen en hulp vragen, ben teneinde raad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• even voorstellen en hulp vragen, ben teneinde raad

hallo beste lezers,

mijn is dien, single ma, 2 zoons, 2 honden, 3 katten, en de laatste aanwinst aangekocht door mijn zoon omdat hij binnenkort toch op zichzelf gaat wonen 2 k*tvogels pyrrhura hypoxanta gekocht bij babyvogels, wat een krengen zijn dat en o wat zijn ze tam. iedere moet ik mijn handen beschermen tegen bijten en dit vanaf dag 1 terwijl babyvogels er reclame mee maakt tammer dan tam bestaat niet. vogels zijn niet te hanteren en ik krijg er een steeds grotere hekel aan omdat ik wel de hele dag met ze opgescheept zit. iedere goede raad, ieder advies is welkom, per telefoon, per chat, per mail, maakt me niet uit. ik heb nu zo'n vreselijke aversie tegen die vogels dat ze me gestolen kunnen worden en normaal ben ik niet zo want ik vind vogels hardstikke leuke diertjes, maar deze twee brrrrrrrrrrrrrr........
    ik hoop antwoord te krijgen.
    groet dien

Welkom Dien

Ze komen bij hans vandaan begrijp ik uit je verhaaltje.
    Worden ze beide iedere dag even eruit gehaald om met je in contact te komen??
    Ik persoonlijk heb goede ervaring van Hans maar de ene vogel is de andere niet.
    En ik vind het dan ook erg voor je.
    Ik heb te weinig ervaring om er echt op te antwoorden.
    Maar er zijn vele kenners hier op het forum.
    Ik heb nu een valkparkiet goed tam en er komt een maatje bij.
    En we hebben een grijze roodstaart gereserveerd.
    Want die zit nu nog lekker bij zijn/haar ouders.
    Ik hoop voor je dat iemand je goed advies hiervoor kan geven
    Ik heb wel de birdbox gelijk aangeschaft.
    Last edited by trixie; 15-09-11, 16:19.
    Liefs Trixie en

Comment

Tjee, dit schiet zo echt niet op.
      Persoonlijk zou ik contact opnemen waar je ze vandaan hebt en hun om hulp vragen.
      Er kunnen zoveel oorzaken zijn.
      Verder zoeken naar informatie denk ik,...maar je hebt al bijna de hoop opgegeven in je bericht
      dus ik weet niet of je nog echt voor open staat.
      In elk geval succes.

Comment

Ik weet dat hij omdat de vraag zo hoog is zijn vogels ook wel ergens anders koopt , (en die zijn geen handopvok)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jari2011 Bekijk Berichten
          Tjee, dit schiet zo echt niet op.
          Persoonlijk zou ik contact opnemen waar je ze vandaan hebt en hun om hulp vragen.
          Er kunnen zoveel oorzaken zijn.
          Verder zoeken naar informatie denk ik,...maar je hebt al bijna de hoop opgegeven in je bericht
          dus ik weet niet of je nog echt voor open staat.
          In elk geval succes.

Ik zou zeker contact zoeken met de hobbykweker.
          Ik denk dat ie voor helpen zekers open zal staan.
          Maar nog een vraagje zijn het jonge vogels??
          Want hij verkoopt ook koppels die NIET tam zijn.
          Staat er op de site trouwens wel bij.
          Maar net wat Jari zegt,sta je er nog voor open om er iets aan te doen??
          Of wil je liever dat ze elders heen gaan.
          En je zoon doet hij wat met de twee purrhura`s???
          Maar ik ben ook bang dat je de hoop al opgegeven heb
          En Betty nee hij haalt ze niet elders.
          Want ook ik moet wachten op een valkje en grijze roodstaart.
          De grijze roodstaart is geboren maar zit nu nog bij de ouders.
          En de valkjes moeten nog geboren worden en daar moet je gewoon op wachten.
          Liefs Trixie en

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trixie Bekijk Berichten
            Ik zou zeker contact zoeken met de hobbykweker.
            Ik denk dat ie voor helpen zekers open zal staan.
            Maar nog een vraagje zijn het jonge vogels??
            Want hij verkoopt ook koppels die NIET tam zijn.
            Staat er op de site trouwens wel bij.
            Maar net wat Jari zegt,sta je er nog voor open om er iets aan te doen??
            Of wil je liever dat ze elders heen gaan.
            En je zoon doet hij wat met de twee purrhura`s???
            Maar ik ben ook bang dat je de hoop al opgegeven heb
            En Betty nee hij haalt ze niet elders.
            Want ook ik moet wachten op een valkje en grijze roodstaart.
            De grijze roodstaart is geboren maar zit nu nog bij de ouders.
            En de valkjes moeten nog geboren worden en daar moet je gewoon op wachten.

Als de vraag te groot is haalt hij ze ook elders! En ik zeg niet zomaar wat ik ken die kweker toevallig waar hij ze haalt.

Comment

Ik zal het eens aan hem vragen.
              Maar bedankt voor je antwoord Betty.
              Liefs Trixie en

Comment

Ook even voorstellen

Mijn naam is Yolande en ik woon samen met mijn vriend en we hebben een dochtertje van vijf maanden, een kat, een hond en nu nog twee ara's in Oldebroek. We hebben een groenvleugel Diesel en een blauwgele ara Whisper. Helaas moeten we afscheid nemen van ze omdat ons dochtertje allergisch blijkt te zijn. Als het goed is hebben we voor beide ara's een goed huis gevonden. Zaterdag komen er mensen voor Whisper (via dit forum) kijken en dinsdag komt de dochter van een kennis met haar blauwgele ara kennis maken met Diesel.

Wat een verdriet hebben we dat we afscheid moeten nemen van ze, maar ik ben blij dat zoals het er nu uitziet dat we voor beide een goed huis hebben gevonden en dat ze ook allebij meteen bij een nieuw vriendje komen. Ze zijn pas twee en zijn wel al vanaf het begin bij elkaar. Dus ik hoop dat ze kunnen wennen aan hun nieuwe vriendjes en dat ze niet te veel heimwee krijgen.... Pffff heb alweer een brok in mijn keel nuik dit aan het schrijven ben.
                Diesel en Balou

x Harley en Izzy

Comment

ten eerste heel erg vervelend dat je zo tegen deze vogels aankijkt.
                  wij hebben ook pyrrhura's die soms even bijten (vooral de man) maar goed het valt allemaal best mee. wanneer ze toch doorgaan met buiten dan gaan ze reoluut het kooitje in.
                  ik weet wanneer er papegaaien zijn die erg bijten, men dan dikke handschoenen gaat gebruiken.
                  op den duur zal de vogel inzien dat er geen reactie meer komt als er in die hand gebeten wordt.
                  het is echt moeilijk maar negeren is echt het beste wat je kunt doen, en wellicht is kortwieken ook een optie, ze worden dan meer afhankelijk van je en vaak wordt het agressieve gedrag ook een heel stuk minder. paar weken na het wieken kunnen ze vaak al weer veel meer dan naar beneden dwarrelen alleen.

ik hoor ook het woord Hobbykweker vallen.
                  als men dit een hobbykweker durft te noemen, dan weet ik het echt niet meer.
                  buiten het feit dat ik een heel erg slechte ervaring met dit vogelverkoopadres heb gehad, kan ik dit echt geen hobbykweker noemen.
                  een hobbykweker verkoopt mijns inziens een x aantal vogels per jaar en niet buiten dat nog:
                  opvoedboxen
                  kooien
                  Javabomen/zitstokken
                  speelgoed
                  voeding
                  luchtreinigers/ionisatoren
                  dvd's/boeken van eigen makelij
                  en dat alles zonder Kvk ?

ga lekker met de vogeltjes aan de gang met handschoentjes aan en ik weet zeker dat het bijten minder gaat worden.

veel succes gewenst met deze echt waar leuke vogeltjes!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                  X