Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik stel mezelf en mijn parkieten voor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ik stel mezelf en mijn parkieten voor

Hallo ik ben Suzanne, 20 jaar, sinds een klein halfjaartje wonende in friesland.
    Na ruim anderhalf jaar een relatie besloten samen te gaan wonen, mijn vriend woonde al een halfjaartje in het huurhuisje voordat ik er bij kwam.
    Ik heb 2 lieve, ondeugende, en speelse parkietjes van net 4.
    Deze woonden ook al bij mij voordat ik naar friesland ging.
    In ong de eerste 2 jaren stonden ze in de woonkamer. Toen ik ong een maand wat met mijn vriend had is onze hond overleden, en kort daarna ook mijn ouders gescheiden.
    Gelukkig had ik daar niet al te veel moeite mee vooral ook omdat het al een tijdje niet soepel liep tussen hen en het uiteindelijk beter was voor beiden.
    Ik bleef thuis bij mijn vader woonden, en omdat me vader en de nieuwe vriendin geen huisdieren in de woonkamer wilden mochten ze bij mij op de slaapkamer.
    Dit vonden ze ook superleuk, ik was er vaak voor ze, ze kunnen ook altijd de kooi uit wanneer ze willen, tot ong half 10 in de avond.
    Overdag werkte ik, maar hun vermaaktten zich prima, ook omdat vader en vriendin wel regelmatig de kamer in kwamen en hun dan express gingen vliegen om lekker gek te doen.
    Toen ik naar friesland ging, zaten de vogels ook bij mij en mijn vriend in de auto, gelukkug vonden ze dit niet zo erg. Eenmaal onderweg begonnen ze steeds meer lekker te kwetteren, ze vonden het maar al te spannend en leuk wat er gebeurde. Het zijn namelijk best wel nieuwsgierige vogeltjes. De kooi stond ook achter mij zodat ik ze ook kon zien en de radio stond ook aan wat ze altijd wel fijn vinden.
    Eenmaal op hun nieuwe plekje was het ff kijken, maar ze waren al heel snel op hun plek.
    Binnen de kortste keren al weer lekker vliegen als standaard.
    Ze staan nu in de slaapkamer.
    We hebben ook een kat maar die weet ook wel dat ze daar niet mag komen. Ook omdat ze buiten ook wel eens vogels vangt, en we haar en de vogels samen niet helemaal vertrouwen.
    Gelukkig gaat dit goed, de kat ken ook geen deuren openkrijgen, omdat ze daar niet slim genoeg voor is en zoiezo te lui.

Dit was het eigenlijk wel een beetje maar misschien ook nog leuk om te weten:
    Ik ga voor het eerst met deze 2 lieverd een nestje proberen te kweken.
    Click image for larger version

Name:	monique 009.jpg
Views:	1
Size:	47,0 KB
ID:	219707

Hallo suzanne

Welkom op dit leerzame forum.
    En wat leuk dat je zo van je parkietjes kunt genieten
    En ik hoop dat je een leuk nestje zal gaan krijgen.
    Liefs Trixie en

Comment

Tja maar afwachten of het lukt

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X