Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ook even voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ook even voorstellen

Mijn naam is Yolande en ik woon samen met mijn vriend en we hebben een dochtertje van vijf maanden, een kat, een hond en nu nog twee ara's in Oldebroek. We hebben een groenvleugel Diesel en een blauwgele ara Whisper. Helaas moeten we afscheid nemen van ze omdat ons dochtertje allergisch blijkt te zijn. Als het goed is hebben we voor beide ara's een goed huis gevonden. Zaterdag komen er mensen voor Whisper (via dit forum) kijken en dinsdag komt de dochter van een kennis met haar blauwgele ara kennis maken met Diesel.

Wat een verdriet hebben we dat we afscheid moeten nemen van ze, maar ik ben blij dat zoals het er nu uitziet dat we voor beide een goed huis hebben gevonden en dat ze ook allebij meteen bij een nieuw vriendje komen. Ze zijn pas twee en zijn wel al vanaf het begin bij elkaar. Dus ik hoop dat ze kunnen wennen aan hun nieuwe vriendjes en dat ze niet te veel heimwee krijgen.... Pffff heb alweer een brok in mijn keel nuik dit aan het schrijven ben.
    Diesel en Balou

x Harley en Izzy

Nu op de goede plaats.....
    Diesel en Balou

x Harley en Izzy

Comment

Hoi Macara

Ik wil je even heel veel sterkte wensen met het afscheid,Maar zoals je zegt komen ze goed terrecht en komen ze niet alleen te zitten.
      En de gezondheid van je dochtertje gaat natuurlijk boven alles.
      Nogmaals heel veel sterkte.

Groetjes Mupke
      Groetjes van Mupke en Puck en kiwi

Comment

Hoi Macara

Wat triest dat het zo met he!
        Maar inderdaad je dochtertje gaat voor.
        Moeten de andere huisdieren nu ook weg??
        En gelukkig zoek je tenminste nog goede baasjes voor ze.
        Dat kan je niet van iedereen zeggen.
        Ik wens jullie ook heel veel sterkte.

Gr.Ingrid en Sjaakie
        Liefs Trixie en

Comment

Hallo,

Het lijkt erop dat ze niet allergisch is voor de hond, want als ze bij mijn schoonouders is heeft ze nergens last van en die hebben ook 2 honden.
          Verder hebben we nog een kat, die komt niet veel binnen en daar lijkt ze ook niet op te reageren...

Met de vogels is het overduidelijk, zodra ze er bij in de buurt is gaat ze zwaarder ademen en worden haar ogen rood.
          Ze heeft sowieso continue een verstopte neus, waardoor ze wat moeizaam ademt en ze niest erg veel...je merk gewoon dat ze zich niet lekker voelt.

We zouden de vogels om geen enkele andere reden ooit weg doen, maar nu hebben we geen keus....
          Lijkt mij niet meer dan normaal om het best mogelijke nieuwe huis voor je ara te zoeken, maar inderdaad er zijn mensen die daar wat anders mee omgaan zeg maar.

Morgen spannende dag, dan komen ze voor Whisper kijken.... nu komt het wel heel dichtbij.....

Beide bedankt voor jullie lieve berichten, het doet me goed.
          Diesel en Balou

x Harley en Izzy

Comment

Hallo

Het klinkt inderdaad niet erg aangenaam voor je dochter zeg.
            Maar ik bedoelde het ook zeker niet verkeerd hoor.
            Maar ik was bang dat jullie echt alles moesten opgeven.
            Ik hoop dat het vandaag goed gaat met Whisper.
            Laat je ons nog wat weten hoe het gaat lopen???

Gr.Ingrid
            Liefs Trixie en

Comment

Ik had het ook niet verkeerd opgevat hoor.... Was meer gewoon uitleg geven...
              Is ook de frustatie dat ik afscheid van ze moet gaan nemen.

We horen als het goed is van de week of deze mensen Whisper een goed huis gaan geven.
              Was allemal erg dubbel vanmiddag.... Weet zeker dat ze het goed gaat krijgen daar.... Maar toch...

Ons dochtertje gaat voor dat is logisch maar het maakt het niet makkelijker..... Pffffff
              Diesel en Balou

x Harley en Izzy

Comment

Ik hoop dat ze een fijn huisje krijgen.
                Maar ik begrijp wel dat het heel erg zwaar valt.
                Je zou liever willen dat het anders was.
                Hartverscheurend is dit gewoon.
                Ik wens jullie dan ook heel veel sterkte.

Gr.Ingrid en Sjaakie
                Liefs Trixie en

Comment

Aan trixie

Hallo Trixie,

Gister zijn de mensen voor Diesel (onze groenvleugel) geweest, Diesel liet echter zelf heel duidelijk merken dat ze er niks van moest weten. Whisper (onze blauwgele) koos ze als het ware zelf uit en ging meteen bij ze zitten. Ook met hun blauwgele ging het meteen goed, dus Whisper heeft hun hart gestolen en zondag komen ze haar ophalen.
                  We moeten even gaan bedenken wat we met Diesel gaan doen, misschien toch met een man erbij in de tuin...... Dat het een echt koppeltje wordt. We hebben zelf ook wel erg veel moeite om afscheid van haar te nemen. Natuurlijk ook van Whisper maar omdat dat gister zo goed ging en er echt meteen klik was heb ik daar echt een goed gevoel over. Allemaal erg dubbel nog steeds en het wordt er allemaal niet makkelijker op......
                  Diesel en Balou

x Harley en Izzy

Comment

Whisper is ook echt een binnen vogel en wil veel bij je zijn, ze kan ook echt om aandacht vragen. We hadden al zitten denken om ze naar buiten te doen, maar zagen dat zeker voor Whisper niet zitten. Diesel is een heel ander soort vogel en we hebben het idee dat zij het wel goed zal hebben met een man erbij.... Je probeerd toch van alles te bedenken.... Helemaal omdat Diesel gister duidelijk was en best overstuur raakte.... Pffff weer een hoop om over na te denken
                    Diesel en Balou

x Harley en Izzy

Comment

Fijn dat Wishper een goed baasje heeft.
                      En oh een zondag word niet makkelijk.
                      Maar wel fijn te weten dat er een klik is.
                      Geeft je net iets meer gemoedsrust.
                      Maar dan nog hoor.
                      En Diesel heeft zelf gekozen hun echt niet te willen.
                      Dat maakt het voor jullie wel heel erg moeilijk.
                      Hou je me weer op de hoogte en heel veel sterkte zondag.

Gr.Ingrid en Sjaakie
                      Liefs Trixie en

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macara Bekijk Berichten
                        Whisper is ook echt een binnen vogel en wil veel bij je zijn, ze kan ook echt om aandacht vragen. We hadden al zitten denken om ze naar buiten te doen, maar zagen dat zeker voor Whisper niet zitten. Diesel is een heel ander soort vogel en we hebben het idee dat zij het wel goed zal hebben met een man erbij.... Je probeerd toch van alles te bedenken.... Helemaal omdat Diesel gister duidelijk was en best overstuur raakte.... Pffff weer een hoop om over na te denken

Ik vind het zo erg voor je.
                        Maar van Wishper was gelijk een duidelijke klik en Diesel wil dat gewoon niet.
                        Maar komt diesel uit een voliere of gewoon klein bij jullie opgegroeit??
                        Ik heb me laten vertellen dat je eenmaal een vogel uit een nestje vandaan heb.
                        En bij mensen hoort dat ze niet meer in een voliere kunnen.
                        Maar hou me ten goede.
                        Ik weet het dus niet,ik heb het me laten vertellen.
                        Maar jij kent Diesel het beste
                        Liefs Trixie en

Comment

We hebben ze beide als jonge ara gekocht, whisper hebben we eerst 3 maanden alleen gehad en toen kwam Diesel erbij. We hebben ze hier in een grote binnenvoliere zitten, maar ze komen er dus ook uit. We willen sowieso even co tact opnemen met Bert van Lorreco (waar ze vandaan komen )om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor Diesel en of het te doen is met een man erbij. Of dat ze als huiskamer vogel gehouden moet worden. We willen natuurlijk het beste voor haar. Doordat ze mijn vriend als partner heeft uitgekozen is ze erg gehecht aan hem en ook aan mij. Voor ons is het een lieve vogel, maar we schrokken gister wel even van haar gedrag. Ze had het ook door volgens mij en wilde alleen maar bij mijn vriend zitten. Whisper ging echt direct bij die mensen zitten zo van het is goed en ik vind ze leuk...... Dus een heel ander gedrag. We weten gewoon niet zo goed wat we moeten, maar we weten wel dat we snel een oplossing moeten verzinnen omdat we Diesel niet te lang alleen kunnen laten zitten in de voliere......
                          Diesel en Balou

x Harley en Izzy

Comment

Ja wordt wel echt heel moeilijk zondag, ik zal wel niet te roosten zijn... Helemaal omdat Whislper echt mijn kippie is zeg maar..... Maar inderdaad dat het zo goed klikte en dat ze ze zelf uitkoos, daar leek het echt op doet me wel erg goed! Maar dat zal het er toch ook weer niet makkelijker op maken....
                            Ik hou je op de hoogte!
                            Diesel en Balou

x Harley en Izzy

Comment

Ik zou zeggen waar begin je aan.
                              Eerst de vogels weg wegens allergie.
                              Dan weer w.s er een bijkopen en buiten plaatsen.
                              Wat als je kind daar in de buurt komt of in het nachthok, wederom allergie en weer vogels weg.
                              Sorry dat ik kritisch ben maar zie dit te vaak

Henk

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X