Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aanschaf meyer papagaai

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• aanschaf meyer papagaai

hallo allemaal

ik wil heel graag een gaaitje gaan aanschaffen.
    ik zit alleen met een probleem, ik werk 40 uur per week.
    ik ga smorgens om 6 uur de deur uit en ik ben smiddags om 16:00 weer thuis.
    ik wil heel graag een meyer papagaai aanschaffen.
    kan ik de gaai zolang alleen laten met voldoende speelgoed en met de radio aan of kan dat absoluut niet?
    ik las dat dat ze zich dan gaan kaal plukken als ze zich vervelen of te vaak alleen zitten of is dat maar een fabel?
    is het dan misschien beter om er twee aan te schaffen zodat hun zich eigen samen kunnen vermaken en zich niet hoeven te vervelen?
    maar dan is de kans zeker groot dat ik ze moeilijk tam krijg of valt dan mee?

Het lijkt me beter om er dan twee aan te schaffen. Dit uit eigen ervaring, we zijn met 1 ara begonnen maar al snel een tweede erbij genomen.
    Daarnaast een zo'n groot mogelijke kooi met veel speeltjes die geregeld verwisseld worden.

Nog even een paar tips voor de aankoop:
    Zorg dat ze bij een goede kweker/ speciaalzaak vandaan komen
    (hier op het forum kun je wel vinden waar je niet moet zijn)
    Schaf zelfstandige vogels aan, die je zelf geen pap meer hoeft te geven, dat brengt namelijk veel risico met zich mee.
    Zorg dat ze getest zijn op ziektes of laat ze direct testen. Als je testpapieren te zien krijgt controleer deze dan met het ringnummer.

Als je ze elke dag gewoon eruit haalt en met ze speelt en aandacht geeft dan zou je geen probleem moeten hebben met ze tam houden/ krijgen.
    Diesel en Balou

x Harley en Izzy

Comment

Welkom op het forum.
      En inderdaad ik sluit me geheel aan bij macara wat betrefd haar mening.
      Liefs Trixie en

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X