Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hallo nieuw, en een vraag welke vogels er bij mekaar in een voliere kan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• hallo nieuw, en een vraag welke vogels er bij mekaar in een voliere kan

hallo ik ben diana, en wil graag een voliere met vogels in mn tuin.
    ik vind zelf de bergparkieten en rosella's leuk, maar ik wil er ook graag andere kleinere kleurige vogeltjes in.
    wie kan me hier een antwoord op geven??

Welke grote parkieten kunnen met een kleinere soort in een voeliere?

Hallo Diana,

Simpele vraag denk je maar om goed te kunnen beantwoorden zijn er toch wel wat meer gegevens nodig.

Hoe groot zal de voliere worden of is die?
    Wil je kweken of is puur om te kijken terwijl je in tuin zit?
    Zijn de andere kleurige vogels die je er bij in wil ook kromsnavels of mogen dat ook andere vogels zijn?
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

reactie

de voliere word ongever 3 meter lang en 1 meter breed en 2 meter hoog, het is voornamelijk om te bekijken wanneer we in de tuin zitten, maar als er eitjes uitkomen zo dat ook leuk zijn voor de verkoop.

of de andere vogels ook kromsnavels moeten zijn, heb ik niet over nagedacht... ik heb ooit in het verleden ook rosellas en een koppel princess van wales gehad maar die zaten maar met zn 2 in zon grote ren, dat vond ik zonde.

Comment

Welkom op het forum en veel plezier met uitkiezen van de vogels
        Liefs Trixie en

Comment

Bij rosella's wordt aangeraden om daar niks anders bij te plaatsen. Bij bergen kan het wel maar ik niet teveel koppels erbij steken.

Iets van neophema's (turqouise, splendid, bourke, elegant, blauwvleugel), catharina's kan ook, ev. een koppel valkparkieten maar beter een koppel minder dan eentje teveel. En bij bergen kan een paar koppels rechtbekken ook.

mvg

Comment

hoi
            bedankt voor de info, ik heb al ff op google gekeken, de catharinaparkiet is ook wel een mooie vogel en ook geschikt voor een beginner(ster).
            misschien is dat dan een goeie keus!!!

Comment

Hallo Diana,

wat ik in het verleden ooit gezien heb is iemand die princessen en diamant vinken in zelfde vlucht had zitten en dat ging goed.

Moet er wel bij zeggen de man had lange vluchten wel een meter of 5.

Als je meerdere vogel bij elkaar wilt huisvesten is ruimte zeer belangrijk en die kan dan vooral gebruikt worden als vluchtruimte.

Wat je ook zou kunnen overwegen is om als je echt een voliere wilt waar je wel wat vogels in hebt en ze niet hoeft te zoeken,is om er voor te kiezen alleen mannelijke exemplaren er in te plaatsen dan is wat simpeler om diverse soorten bij elkaar te zetten zonder dat je problemen krijgt met broedse koppels.

Ook al eens gekeken naar de splendidparkiet een rustige vogel met mooie kleuren.
              ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

ik wil een voliere van 3 meter, en een binnenhok in de schuur, zodat ze zo van de voliere naar binnen kunnen vliegen.
                allemaal mannen.. daar had ik nog niet over nagedacht, want met het fokken van kanaries heb ik ook geen kaas van gegeten, dus dat is misschien helemaal nog niet zo'n gek idee!!
                heb ik dan aan 1 binnenhok genoeg? kunnen alle mannen ook bij mekaar in een binnenhok?
                en hoeveel vogels kan ik dan houden?

wat een vragen he... maar heb het liever in een keer goed, of dat ik later een stel vogels moet verkopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dianaa Bekijk Berichten
                  ik wil een voliere van 3 meter, en een binnenhok in de schuur, zodat ze zo van de voliere naar binnen kunnen vliegen.
                  allemaal mannen.. daar had ik nog niet over nagedacht, want met het fokken van kanaries heb ik ook geen kaas van gegeten, dus dat is misschien helemaal nog niet zo'n gek idee!!
                  heb ik dan aan 1 binnenhok genoeg? kunnen alle mannen ook bij mekaar in een binnenhok?
                  en hoeveel vogels kan ik dan houden?

wat een vragen he... maar heb het liever in een keer goed, of dat ik later een stel vogels moet verkopen

ik bedoel natuurlijk parkieten ipv kanaries :P ik benbenieuwd wat voor reactie ik op mn vragen krijg! want ik denk dat ik voor mannen ga, ipv stelletjes.
                  dan zou ik graag een man princess van wales, bergparkiet en een rosella in mn voliere hebben, hoeveel mannen kunnen er in zon voliere van 3 meter bij 1 meter en 2 meter ?hoog

Comment

Ik zelf zou toch de rosella achterwege laten hoor en dan ev. opteren een een kleinere parkietensoort. Neohpema's of catharina's. Daar zijn ook al meerdere kleuren beschikbaar.

mvg

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X