Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wij zijn wij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wij zijn wij

Ik ben Anja en wij zijn sinds een paar dagen in bezit gekomen van een opvangpapegaai. Coco is zijn naam, is lief, klets enorm veel, en is tam voor ons allemaal hier.
    Hij heeft wel een handycap want hij heeft een vergroeide voet maar red zich prima.

Verder hebben we nog twee honden, een kamervolliere met gouldamedine, twee bakken met garnalen en een aquarium.

Anja

Hallo Anja

Welkom op het forum.
    En het is een leuke papegaai om te zien.
    En zo te horen is ie heel lief.
    Ik wens je veel leesplezier en heel veel plezier van de papegaai
    Liefs Trixie en

Comment

Dank je wel

Comment

Hoi Anja,

Welkom op het forum, mooie amazone!
        Ik heb een edelpapegaai met een vergroeid pootje, ze heeft er heel goed mee leren leven, mooi om te zien hoe zo'n vogel zich ontwikkeld met een handicap.
        Heb je nog speciale aanpassingen in de kooi? Ik zelf niet, wel gehad maar heeft weinig opgeleverd..

Veel leesplezier!
        http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Hij zit nog in zijn oude kooi en kan zich prima redden, de bovenkant staat open en vandaag voor het eerst is hij eruit geklommen. Staks komt er een grote volliere kooi want ik hou niet zo van opgesloten dieren. Misschien dat daar wel wat aangepast moet worden geen idee, zie wel hoe het loopt.

Comment

welkom ikzelf heb ook een geelvoorhoofd van 20jaar..
            mag ik je een tip geven?

Pak die plastic stok van de foto....haal het uit de kooi...loop naar je kliko... en gooi daar je stok in
            vervolgens naar het bos,park,tuin,buren... en snoei daar fruittakken of kronkelwilg en hang die in de kooi...
            veel beter voor de pootjes.. betere grip.. en goed voor de knaagbehoefte's..!

misschien ook leuk als je een klimboom.pplek maakt omdat je zegt houd niet van gesloten kooien..

Mijn gaai woont los op zn speelplek en snachts slaapt hij in een bench ...

ook gaat mijn gaai mee naar buiten(hij is gewiekt)
            en word hij meerdere malen per week gedoucht!(heel gezond)
            ook eet hij pellets en groente en fruit!

coco ziet er goed uit en wens jullie veel plezier ermee..
            en dat pootje.. als het goed gaat wat maakt het uit toch? tis een knapperd hoor!

Comment

Die stok gaat zeker weg, ik heb er al twee vervangen voor hout, maar rustig aan het beestje is hier pas twee dagen. Ik moet nog iemand vinden die thuis de vleugels kan wieken want begreep als ik het zelf doet hij een hekel aan me kan krijgen. Het is de bedoeling dat hij mee naar mijn werk gaat overdag maar zover zijn we nog niet hangt af hoe de vogel geageerd van de zomer als hij naar buiten mag. Weet weinig van hem nog niet eens hoe oud. Maakt me ook helemaal niets uit, de papegaaienverslaving is begonnen hier. Maar ja dat is met elk dier die we in huis halen.
              Een klimboom komt op zijn nieuwe hok straks, ik vind het veiliger als we even weg zijn de vogel in de kooi zit ivm met de andere dieren, ach we zien het allemaal wel,

Last edited by Anja65; 08-01-12, 22:22.

Comment

Goedzo goed bezig..al vind ik natuurtakken nog beter ivm ook de verspringende dikte's!

En over dat wieken dat is onzin.. ik wiek mn vogel altijd zelf..en hij heb geen hekel aan me..
                ik zal je even een PBTJUH sturen over het wieken goed?

en ik heb Bono loszitten overdag..maar als jij zegt ik heb hem los en hij gaat mee naar mn werk! perfect!
                ik werk zelf niet dus ik ben hele dagen thuis.. dus dan ist ook anders...

je moet zo denken een papegaai is gemiddeld net zo slim als een peuter.. dan kan je vergelijken van wat je wel een niet kan en moet doen
                ik denk zelf dat hij niet jong meer is..
                maar wat je wel kan doen is met je vogel naar een goede vogelarts(dat is GEEN dierenarts)
                die kunnen je uitleggen hoe je moet wieken en de vogelnakijken hoe het gaat (onder de veertjes)
                die kunnen misschien schatten hoe oud coco is..ik denk misschien wel even oud als Bono!
                je ziet mn pb wel komen!
                groetjes!

Comment

Weer een paar dagen verder en beestje heeft het helemaal naar zijn zin, dan bij mij dan even bij mijn man, heerlijk hoor zo'n vriend erbij. Nadeel wel dat de gouldamedines in de volliere erg bang zijn als hij los vliegt

Comment

Coco

Oorspronkelijk geplaatst door Anja65 Bekijk Berichten
                    Weer een paar dagen verder en beestje heeft het helemaal naar zijn zin, dan bij mij dan even bij mijn man, heerlijk hoor zo'n vriend erbij. Nadeel wel dat de gouldamedines in de volliere erg bang zijn als hij los vliegt
                    Wat een mooie vogel! Je kan zien dat hij het reuze naar zijn zin heeft. Veel plezier er mee!
                    Groetjes,
                    Kaatje

Comment

Hoi,

Van mij ook nog even een hartelijk welkom.
                      wat een ontzettend mooi koppie heeft ie!
                      echt super mooie ogen.

Ik wiek ook mijn gaaien zelf, ik ben met ze aan het trainen, waarbij ik ze de vleugels laat spreiden, zodat het wieken ook makkelijker zal gaan.
                      ik heb ook opvangers in principe, en ze vinden me gewoon nog lief hoor hahahaha.
                      als je het de eerste keer niet zelf durft, ga dan naar een echte goede vogelarts, of iemand die zijn gaaien al lang zelf wiekt.
                      veel dierenartsen, maar ook mindere vogelartsen doen het niet mooi en is vaak traumatisch.
                      beter iemand bij je thuis hebben, voorzichtig aan zijn vleugel komen en belonen, voorzichtig vleugel uittrekken en belonen en uiteindelijk voorzichtig knippen en belonen.
                      ik heb onze grijze ook door de vogelarts laten wieken toen we hem net hadden gehaald, omdat hij toch getest moest worden, maar dit was echt heel lelijk gedaan en nu vind hij het alleen maar erg vervelend, dus doe ik het gewoon zelf.

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.
                      wanneer je vragen hebt, meteen stellen.
                      je hebt een vogel met een geschiedenis, en die zul je waarschijnlijk vanzelf ontdekken, dus wanneer je ergens tegen aan loopt, gewoon vragen, daar is het forum voor.

Voorlopig heb je een schitterend beestje in huis!

Comment

Hallo Anja,

Ik neem mijn Blauw Gele wel eens mee naar de vogelkamer en dan zit die lekker rustig op mijn schouder en de vogels schrikken er altijd van de eerst keer maar moet zeggen dat steeds beter gaat en ze de laaste keer ook niet echt door de broedkooien knalde toen Gizmo en rondje vloog.

Moet nog wel voor eerlijkheid vermelden nu neem ik hem niet mee,op moment aan het begin van de kweek en de eerste 4 jonge Goulds liggen er en morgen nog 2 nesten die mogen uitkomen en zou ze niet willen verstoren met vliegende ara.
                        ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                        X