Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoi wij zijn nieuw :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoi wij zijn nieuw :)

Hoi allemaal,

De laatste keer dat ik hier online was, was in 2009.
    Toen hadden we een grijze roodstaart Peppete, hij is helaas begin 2011 overleden aan de draainekziekte / pseudovogelpest ziekte.
    Na een jaar geen vogel te mogen houden hebben we sinds zondag een nieuwe grijze roodstaart overgenomen.
    Aangezien ik zolang niet meer online geweest ben zal ik ons even terug voorstellen.

Ik ben Sabrina en ben 24 jaar oud. Ik woon in Belgie (genk).
    Zondag hebben we een 5 jarige grijzeroodstaart mannetje overgenomen van een fokker van verschillende papegaaien.
    Jaco is zijn naam.
    Aangezien hij de enige grijze roodstaart was die de kweker had, wou hij hem eerst niet kwijt. Jaco was "speciaal" voor hem.
    En hij mocht mee als hij echt naar een goed thuis ging en we hem regelmatig iets zouden laten weten hoe het met Jaco ging.

Natuurlijk zit hij bij ons goed, en laten we de kweker zeker iets weten.

Jaco is niet zo "heel tam" dat je hem kan opnemen of aaien, hij heeft altijd bij veel verschillende papegaaien gezeten.
    Hij babbelt een paar woordjes zoals "mm jaco lekker hé " en "hallo" maar meer dan dat zit er (nog) niet in.

Ik wil graag een goede band met Jaco opbouwen zodat ik uiteindelijk hem op mijn hand kan laten zitten en hem zo meer bij de dagelijkse activiteiten betrekken.

Ik geef hem nu regelmatig iets gezonds uit de hand, maar hij durft soms ook uit te halen, ik probeer dan heel kalm te blijven en niet terug te trekken zodat hij weet dat hij me zo niet afschrikt.

Ik ben heel het internet af aan't spitten om zoveel mogelijk tips te vinden die me helpen een band opbouwen om hem uiteindelijk te kunnen "aaien" en op de hand of stok uit de kooi te halen.

Nu ben ik het meest thuis en wil graag een band met Jaco. Het moet een allemans papegaai worden (gezins papegaai) maar toch...

dus ik hoop dat forum me veel raad kan geven en ik er steeds meer uit leer om met dit geweldig dier om te kunnen gaan.

Helaas kan Jaco niet vele uren uit zijn kooi omdat we nog een poes en drie honden hebben ( 2 teckels en een bull terrier) maar zéker 1 uur per dag worden die in een andere kamer of buiten gezet zodat jaco uit de kooi kan komen.

mvg
    Jaco en ik

Jaco

Hoi Sabrina

Mooi dat je deze mooie grijze roodstaart een fijn huis bied bij jullie..
    Met geduld en aandacht kan hij/zij heel vertrouwd met jullie worden..

Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst..

...en welkom op t forum..

Groeten Willemien
    sigpic

Comment

Jaco

Hoi Sabrina

Mooi dat je deze mooie grijze roodstaart een fijn huis bied bij jullie..
      Met geduld en aandacht kan hij heel vertrouwd met jullie worden..

Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst..

...en welkom op t forum..

Groeten Willemien
      sigpic

Comment

hoi en welkom!
        Mag ik ja alleen vragen om wat smallere takken erin te doen?
        is echt veel te dik voor zn pootjes..
        zijn pootjes moeten helemaal om de tak kunnen en dan nog een cm overblijven tussen zn tenen.

Verder wens ik je veel succes...

En mijn papegaai is altijd uit zn kooi en ik heb ook 2 honden..alleen komen die niet bij de papegaai in de buurt want dan hebben ze een probleem (met m ij..)

Comment

hallo Sabrina,

Toen ik je verhaal las, kwamen bij mij weer de herinneringen naar boven van mijn vorige vogel, ook een grijsje die eind 2010 is overleden aan KDS.
          Ook ik ben een tijd zonder vogel geweest, maar de kooi bleef staan en is sinds aug vorig jaar weer gevuld met 2 nieuwe grijzen die ik ook overgenomen heb. Je hebt een herinnering aan je vorige en denkt dat ze allemaal het zelfde zijn. Niets hiervan is waar zoals je vast en zeker gemerkt hebt.

Ik wil hiermee zeggen, over een tijdje ontdek je dat je dat Jaco heel anders is dan Peppete. Je ervaring en kennis kun je gebruiken, maar nogmaals hou er rekening mee dat Jaco geen Peppete is en dat hij aan jou moet wennen en vertrouwen moet krijgen in jou en je honden.
          Over honden en katten gesproken, zij hebben een respect voor de snavel hoor! Laat het hun maar eens ervaren, in jouw bijzijn dan. Ze lopen dan wel met een boogje er omheen.

Hoe was dat met Peppete? of had je toen nog geen honden en kat?
          Ik heb regelmatig de hond van mijn dochter hier in huis en die snuffelt bij de kooi, maar blijft op veilige afstand. Als ik de vogels los heb en zij is er ook dan blijft hij op afstand kijken en is alleen belangstellend naar dat gene wat ze eten en laten vallen. Bij mijn vorige vogel Rico, leefde mijn kat nog en die liep hard weg als Rico naar hem toe liep. Rico was zeer geïnteresseerd is zijn staart en dat wist ie.

Mijn start met deze 2 nieuwe vogels was erg lastig omdat ik nog een Rico in gedachten hat, waar ik alles mee kon doen, en deze niet deden.
          Ik heb veel gehad aan Frans van http://www.koppiekrauw.com/, Van hem heb ik heel veel van geleerd.

Het ging toch niet zo als ik wilde en was onzeker over mijn aanpak en angst. Sinds een paar weken heb ik toch hulp gezocht bij een kenner, het papegaaienvrouwtje uit Schagen bij mij in de buurt, Hermine Assenbroek, die bij mij is geweest en me ondersteunt hoe ik vertrouwen krijg bij het omgaan met een bijter (pitbull) en een niet aan handen gewende pop.

Kijk eens bij haar op de site. http://www.papegaaienvrouwtje.nl

Het is een heel verhaal geworden, zie ik, maar je vroeg erom.

Je start met Jaco is ook de moeite waard, zodat hij de vogel gaat worden waar je veel plezier van gaat hebben samen met je honden en kat

Lieve groetjes en laat van je horen.
          Ria

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X