Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boris mijn lieve vriend

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Boris mijn lieve vriend

Hallo ik ben Nathalie en heb samen met mijn man Ronald vorig jaar een lieve roodstaart geadopteerd Boris
    We zijn heel blij met zijn gezeldschap en ik hoop hij met ons.
    Door ons hier aan te melden hopen we meer te leren en ontdekken in het belang van onze Boris en eventueel advies en onderlinge ervaringen te delen.

Welkom op het forum en wat leuk dat jullie Boris geadopteerd hebben! Hoe oud is hij?
    Veel lees- en schrijfplezier hier!
    Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam & Nico sigpic

Comment

Hoi Nathalie,
      welkom en ook ik ben net als Miriam benieuwd naar leeftijd en ook hoe en waarom jullie hem geadopteerd hebben. Ken je de vorige eigenaars,
      Ging dit via een stichting? en natuurlijk foto's, ook van de kooi en evt klim/ zit plek
      Is Boris hand tam? hadden jullie al ervaringen, stel wel veel vragen he.

ben ook echt geïnteresseerd in hoe papegaaien en mensen hun tijd samen doorbrengen. Een ieder kan daar ook weer lering uit halen. Dus deel de informatie aan ons over je leven met Boris.

Groetjes Ria

Comment

hoi Meriam en Ria

Dankjullie wel voor de reacties, ik vind de vragen zeker niet erg, heb me bewust aangemeld juist om ervaringen te delen en meer te leren, ik ben alleen niet zo'n computer wonder en moet nog leren hoe en wat op deze site, maar dat zal op den duur wel lukken.
        Maar nu over Boris:
        We hebben Boris vorig jaar ergens eind april uit een vogel dierenwinkel! Niet zo maar een winkel het is een winkel met alle benodigheden voor de vogels en andere dieren, een oudere man heeft daar zijn plaats met papegaaien zo rond de 7á8 stuks die hij met de hand groot brengt met echt heel veel liefde, in een daarvoor aparte ruimte. Boris was rond de 3 maanden hij sprong er voor ons uit er waren nog 6 andere roodstaarten van de zelfde leeftijd.
        Boris trok ons aan eigenlijk , mijn man wilde al heel lang een papegaai, zelf vond ik ze prachtig maar was er ook wat bang voor, en had me van te voren al heel wat informatie gezocht, dus het was niet zo dat we zo maar een papegaai kochten.
        Boris is nu 1 jaar en zeker handtam hij hoort bij ons gezin, hij heeft een ruime kooi en is ook veel buiten de kooi, het is echt houden van geworden ben helemaal gek met em hij vrijt graag met me en zoent er op los voor wat lekkers. Ook praten doet hij al aardig momenteel is hij onze kip en tokkelt er vrolijk op los.
        En jullie hoe en wat met jullie roodstaart???
        Groetjes Nathalie

Comment

oja

Boris word dus echt betrokken in ons gezin zoals het hoort als je de keuze maakt om een dier in je gezin aan te schaffen,
          we hebbben ook 2 labradors juul en fleur. konijnen en cavia's ( deze hebben een mooi groot buitenverblijf wat mijn man gemaakt heeft)
          Als jong meisje had ik het al te pakken met dieren ik draag ze echt een warm hard toe ik vind het heerlijk om ze om me heen te hebben,
          Boris maakt het gezin compleet om het maar zo te zeggen en wat wel heel speciaal is dat je er gewoon antwoord van krijgt.

Comment

Boris

Hoi Natalie

Welkom hier op t forum..
            Leuk dat jullie ook een grijze roodstaart hebben..
            Zoals je ziet hebben wij ook zo'n leukerd..Meeco van 8 jaar..
            Als je vragen hebt .. stel ze rustig.. er is altijd wel iemand die er een antwoord of een oplossing voor heeft..

Veel plezier !
            (O en als je een foto hebt ?, heel benieuwd !)

Groeten Willemien
            sigpic

Comment

Hoi,welkom,

leuk verhaal over Boris....volgens mij zijn we allemaal verslaafd aan onze gaai

Groetjes Annemoon.
              Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
              en Magnum

Comment

Welkom op het forum en leuk dat je ook een handtamme grijsje heb.
                Wij ook en is ook een echte gezinsvogel alleen mij vind hij het liefst hihihihi.
                Maar inderdaad wat al gezegd is we zijn allemaal verslaafd aan onze gaai
                Liefs Trixie en

Comment

dankjewel voor de reacties

Wat leuk al die reacties, op Boris
                  Ja moet eerlijk zijn dat Boris ook mij het fijnst vind hi hi, maar ik ben dan ook veel meer thuis als mijn man en geef em alles wat hij nodig heeft,
                  ik denk wel dat we voorzichtig moeten zijn en mij niet als zijn eigendom gaat zien, als hij bij me zit en ik telefooneer of praat te veel met andere pikt hij wel eens naar me, en dan krijgt hij van mij een duidelijke "nee Boris dat is niet lief " en dan zet ik em even terug in de kooi.
                  Meestal buigt zijn hoofd dan echt naar beneden, zo van oeps sorry krabbel me .
                  Maar wel een punt om goed op te reageren en niet te acsepteren.
                  Het is ongelooflijk mooi om te zien hoe een papegaai alles leert en hoe hij reageert op alles, en daarbij is het zo fijn en leuk als ze bij je zijn en je hele gesprekken met elkaar hebt, en hoe ze je duidelijk maken dat ze iets willen, hij komt echt met zijn koppie tegen je aan om gekrabbelt te worden, maar geeft ook duidelijk aan als hij dat niet wil, en dat is ook heel fijn.
                  We zouden oris niet meer willen missen

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                  X