Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen !! Edwin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen !! Edwin

Hallo, mijn naam is Edwin en ben op zoek naar een geschikte vogel voor in huis.

Ik heb enkele jaren geleden een geel voorhoofd amazone gehad maar mijn ex kon niet met de vogel overweg. dus de vogel helaas weg moeten doen. ( ja ik had beter mn ex toen de deur uit kunnen zetten, maar goed !

Een papegaai is me nu te duur in aanschaf, maar wil wel graag een papegaai achtige in huis hebben om weer lekker tam te maken.

Welk soort zou het beste passen bij de volgende wensen die ik heb:

Niet te duur ( max 150 - 200 euro )
    Lengte tussen de 20 en 30 cm
    Lief en aanhankelijk
    Los kunnen vliegen of lopen in huis.
    Met een heel rustige hond en kat om kunnen gaan ( hangt erg van de hond en kat af weet ik uit ervaring)

Praten is geen pré maar spelletjes spelen wel , dus enige intelligentie is wel gewenst

Ruimte voor een kooi hebben we genoeg, maar is de bedoeling dat hij groote deels los is

Ik zit zelf te denken aan een Bonte Boertje of een Caique maar hoor graag van jullie of er een betere match is voor mij.

Edwin

Welkom edwin
    Ik zouniet weten welke vogel je zou moeten nemen
    Misschien een bonte boer
    Maar wil je eerder waarschuwen voor brood fokkers!!!
    Koop geen vogel die niet is getest op vogel ziekten
    Ik heb dit helaas ook nuet gedaan en onze rossi een grijsrood staart van 12 weken is overleden 6 maart aan bek en veerrot
    Ik had ook vertrouwen maar je ziet het maar weer
    We hadden hem net 3 weken
    Dus uit kijken

Groetjes (naam verwijderd)
    Last edited by Stefan118; 10-04-12, 23:26. Reden: naam verwijderd, geen lid meer

Comment

Nieuw

Hoi Edwin,

Welkom op t forum !
      Ja ben het zeker eens met Manuela.. bespaar je elende en kijk goed uit wat je koopt..

Een bonte boer of een lori van de blauwe bergen bijvoorbeeld voldoen aan het formaat..
      Het zijn wel heel verschillende vogels ook in prijs, je zou even kunnen googlen over hoe en wat ..
      Je kunt alleen niet een vogel precies zo maken als je het zelf wilt..
      Elk dier heeft een verschillend karakter en zal ook zijn min puntjes hebben..

Veel succes .. ben benieuwd waar je voor kiest..

Groeten Willemien
      sigpic

Comment

Dag Edwin,

We hebben sinds 5 maanden een bonte boertje in huis.(vanaf ongeveer 9 weken)
        Super tof!
        Hij voldoet precies aan onze wensen.
        Hij is lief, super tam, en heel leergierig.
        We hebben hem al vanalles geleerd.(naar ons toekomen op commando, rondjes draaien op zijn stok, kusje geven, ...)
        Hij mag elke dag een keer of 5 , een half uurtje of langer uit zijn kooi.
        zijn kooi is tamelijk groot zodat hij zich daarin ook enorm kan vermaken.
        Het is een ontzettende kroelkip.
        Hij durft zijn snavel soms wat te hard te gebruiken maar dan krijgt hij een time-out en gaat even in een doos.
        Ik heb echt het idee dat het werkt.
        zo'n vogel heeft dus wel een opvoeding nodig!
        Nadien is hij terug super lief.
        Hij zit in zijn kooi vollop te brabbelen, alleen we verstaan er niks van.
        Maar dat komt misschien nog?
        bonte boertjes zijn niet zo'n grote praters, dat wisten we op voorhand.
        Hij maakt wel allerhande leuke geluidjes en fluit soms enkele tonen na.
        Hij is heel speels, haalt de gekste kuren uit in zijn kooi maar is qua lawaai helemaal niet storend.
        eerder rustig.
        Hij heeft tot nu toe nog geen krijsbuien gehad.
        We raden het zeker aan , zo'n bont boertje
        alleen.... ik denk dat je met 200 euro niet gaat toekomen.
        Je moet toch al gauw aan 350 à 400 euro denken.
        groetjes en succes met je keuzeClick image for larger version

Name:	P1020585.jpg
Views:	1
Size:	59,8 KB
ID:	208842
        Kiko en familie

Comment

wat dacht je van een pyrrhura heb er zelf twee tamme .
          zijn echt leuke vogels.zijn ongeveer even groot als een bonte boertje en wat goedkoper .
          succes met je keuze ben benieuwd waar je voor kiest.
          groetjes monica

Comment

Pyhurra

O ja.. ook een leuke vogel en wat voordeliger..
            ...
            sigpic

Comment

Ik heb nog een jonge edelpop, ze mag voor een klein prijsje weg omdat ze een paar teentjes mist, ze heeft daar beslist geen last van.

Mvg Frank

Comment

Hoi Edwin,

Ik vroeg me af of je al een gevleugelde vriend in huis hebt gehaald n.a.v. alle tips?

Zelf heb ik een zonparkiet waar iedereen die bij ons thuis komt helemaal verliefd op is. Echt een allemans vriend, lief, leuk, mooi, slim en een ontzettende kroeldoos maar zoals meerdere vogels, wel een met een gebruiksaanwijzing. Als je er verkeerd mee omgaat kunnen ze veel gaan schreeuwen, maar dat is een kwestie van negeren en positief zijn op alle leuke dingen.

Groetjes Ilse
                Liefs Ilse, Tweety , Wookie , Mylo en Baco

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X