Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik zal me even voorstellen :-)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ik zal me even voorstellen :-)

Goede avond :-)

Mijn naam is Rianne en ik woon samen met mijn vriend in Schagen. Ik studeer voor dierenarts assistent en dat doe ik thuis. Daarnaast werk ik nog parttime bij een electronicazaak.
    Wij hadden een ontzettend lieve kakariki, zijn naam was Rio. hij was bijna altijd los en volgde ons overal. hij liep/vloog altijd overal achter ons aan en kon zelfs wat woordjes zeggen.
    Afgelopen maandag is hij overleden. Hij werd die zaterdag ervoor ziek, en we zijn meteen naar de dierenarts geweest, we kregen antibiotica mee en hij zou de derde dag wat opgeknapt moeten zijn, maar dat was helaas niet zo. We hebben er alles aan gedaan, maar hij is maandag toch helaas in onze handen gestorven.

Ondanks dat we nog ongelooflijk verdrietig zijn, zijn we toch voorzichtig op zoek naar eventueel weer een nieuwe kakariki.
    Het is nu zo ontzettend stil in huis..

Dit was mijn verhaal :-)
    Ik heb me aangemeld bij dit forum omdat alle informatie en tips welkom zijn en er altijd weer wat te leren valt.

Groetjes,

Rianne

Welkom Rianne,
    vervelend van je vogeltje, helaas horen zulke dingen erbij,
    hoop dat je een leuk vogeltje tegen komt dat bij je past!

Ik doe ook dierenarts assistente paraveterinair, van het LOI. hihi
    zit nu nog in de basis jaar, erg leuke opleiding.

veel plezier op het forum!

Groetjes Cassandra
    Blue, Paco, Lana, Lorre & Coco

Comment

wat verdrietig Rianne om je vogeltje te verliezen.
      Weet je wat Rio mankeerde? Omdat je antibiotica moest geven. Dit is vaak wat gewone dierenartsen geven zonder diagnose. Niet altijd correct, daar de weerstand ook af neemt.
      Of was je bij een vogelarts geweest?

hoop dat je voordat je weer nadenkt over een nieuw vogeltje, wel weet wat Rio had, daar het misschien wel een besmettelijke ziekt was.

Sterkte met het verlies van Rio

Comment

Nee, de dierenarts vond dat hij er perfect gezond uitzag, alleen dat hij wel wat feller had mogen zijn. dat was ook de reden waarom we heen gingen. normaal kletste hij de oren van je hoofd en was hij ontzettend druk, en dat was die zaterdag ineens wat minder. en er was dus inderdaad geen diagnose. Wel hebben we hem meteen warm gezet en een warmtelamp gekocht.
        Hij had heldere oogjes, geen snotneusje en zat prachtig in de veren.
        We zijn meteen overal gaan zoeken op internet wat het eventueel kan zijn. ook nadat hij was overleden hebben we van alles opgezocht.
        De kooi en alles hebben we met dettol schoon gemaakt. tralie voor tralie. elk hoekje en gaatje :-)

Wat ik ook echt moeilijk vind is dat we niet willen dat het eventuele nieuwe vogeltje weer ziek word. ik weet dat dat geen reeel beeld is omdat dat soms niet te voorkomen is, maar toch.

Dat is mede ook de reden waarom ik me aangemeld heb op dit forum. Ik wil er zeker van zijn dat ik overal van op de hoogte ben en zo veel mogelijk informatie kan verzamelen.

Groetjes Rianne

Comment

Hallo welkom

wat een verdrietig verhaal.....
          Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
          en Magnum

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...