Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoera! Onze Edelpop Roos is er!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoera! Onze Edelpop Roos is er!

Hallo Allemaal,

Ook ik zal me even voorstellen ik ben Mirella en samen met mijn vriend hebben we twee katten Daantje en Minoes, twee honden met de naam Ysja en Skila
    En sinds een dag een Edelpop die we de naam Roos hebben gegeven.
    We hebben niet zomaar een gaai aangeschaft we hebben er echt een jaar over nagedacht. Heel veel winkels bezocht en het papegaaien park in Veldhoven.
    Ik moet zeggen dat we toen zo geschrokken waren over wat een 'mens' een gaai aan kan doen dat we er nog echt een tijd over hebben nagedacht.
    We hebben na die tijd heel veel gelezen en gezocht naar informatie over de gaai.
    Een gaai nemen is namelijk niet zomaar een beslissing die neem je als het goed is voor het grootste deel van je leven.

Toen we eruit waren dat we toch een gaai wilden toevoegen aan onze 'dierenkinderen' zijn we naar de eerste winkel gegaan waar we een jaar geleden ook begonnen met informatie inwinnen.
    Namelijk Hareco dier en vriend, we zijn er naartoe gegaan om weer informatie in te winnen. We twijfelden tussen een grijsje en een edel.
    Zat ze daar onze Roos. Gelijk verliefd maar ons ook op de lijst gezet voor een grijsje. Eenmaal thuis bleef die mooie edelpop toch maar in onze gedachte opspelen.
    Na heel veel gelezen te hebben over de edelpapegaai waren we eruit!
    We hebben dinsdag daarom gelijk gebeld en hebben haar laten vast houden zodat we zaterdag nogmaals zijn gaan kijken.
    En ja hoor nu was het echt dit was onze Roos!
    We hebben een kooi aangeschaft en ik ben er gisteravond gaan halen!
    Wat is ze mooi en wat wordt je goed begeleid door de eigenaar van Hareco. Alles wordt goed uitgelegd en niets is raar om te vragen!

Wel merk ik dan ondanks dat ik heel veel heb gelezen het wel spannend vindt hoor!
    Ze krijgt nog twee keer per dag pap maar het is nog even kijken of ik het wel goed klaar maak hahahaha!
    hadden ze ook maar een gaaien kraamverzorgster!

Roos heeft al wel heerlijk bij me gezeten en zit al te brabbelen en heeft al even gespeeld voor een eerste dag niet slecht toch?

Click image for larger version

Name:	Roos.jpg
Views:	1
Size:	28,4 KB
ID:	220609

Groetjes,

Mirella en Roos

Superleuk joh!! Geniet er maar van, voor je weet zijn ze groot en dat gaat snel met gaaien.
    Wat betreft de pap: koop een geeikte thermometer (kwik of alcohol), de pap mag niet warmer dan 41 graden zijn. Best is te geven rond de 39 graden.
    De dikte: waarschijnlijk zit ze op 1:2,5. Dus 1 maatschepje pap en dan 2,5 maatschepjes water. Het mag ongeveer magere yoghurt dikte zijn.

Succes!

edit: laat de pap goed indikken, dus niet gelijk geven na het bereiden ervan. Ongeveer een half uurtje na het bereiden kun je het weer opwarmen tot 39 graden en geven.
    Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

Comment

Hallo Mirela,

Gefeliciteerd met Roos en nog vele jaren van plezier en geluk samen.
      ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Van harte en geniet er van
        Groet Sam,

Comment

Gefeliciteerd met Roos!
          Ik heb ook zo'n mooi rood draakje!

Als je twijfelt of je de pap goed klaar maakt, gewoon even bellen met waar ze vandaan komt. Je geeft zelf aan dat je alles kon vragen, pap is belangrijk, dus vraag het gewoon maar even na. Zelf hanteerde ik bij Nutribird pap yoghurt-dikte zeg maar, maar het is beter te vragen hoe zij de pap kreeg en hoe zij het klaar maakten zodat daar geen verschil inzit.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X