Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoi Hoi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoi Hoi

Na al even hier rond gesnuffeld te hebben wil ik me dan toch even voorstellen.
    Mijn naam is Anke en kom uit Haaksbergen.
    Sinds vorig jaar augustus in het bezit van een prachtige zonparkiet. Deze heb ik met de hand groot gebracht en is echt super lief en tam. Hij draagt tegenwoordig een tuigje en gaat bijna overal mee naar toe of zit lekker buiten op de klimboom te genieten.

Ik heb Benji de zonparkiet aangeschaft omdat ik panisch van angst was voor vogels. Er kwam er geen 1 in mijn buurt hoor daar zorgde ik wel voor! In de hoop om over mijn angst heen te komen dus benji aangeschaft en moet zeggen dat het goed gewerkt heeft!
    Ik ben stapel gek op hem! Voor vreemde vogels ben ik ook al niet zo bang meer al moet ik een vogel toch echt goed kennen wil ik hem aanhalen.

Toen kwam ik op internet een grijze roodstaart tegen november vorig jaar... en ja hoor kriebels... Deze papegaai opgehaald. Door de vorige eigenaar werd hij uit zn kooi gehaald, eerst met een stok, toen met een doos, toen met een theedoek, handschoenen alles kwamen er aan te pas. je begrijpt vast dat Levi ontzettend boos was en die man tot bloedens toe gebeten heeft van angst. Daar zat ik dan thuis... met een boze/bange papegaai en ik als held op sokken. Maar nu .... sinds 2 maanden stapt Levi op mn hand en wil hij graag gekroeld worden Ook hij draagt een tuigje en met hemm loop ik regelmatig rondjes door te tuin. de aanhouder wint en heel bijzonder dat we beide het vertrouwen in elkaar hebben gevonden!

Sinds gisteren heb ik ook nog een blauwvoorhoofd amazone. Deze was eigenlijk niet in de planning maar zij mist aan 1 poot op 1 na alle nagels, de andere poot is helemaal weg en haar vleugels zijn ook flink beschadigd al kan ze nog prima vliegen. Haar nek zou omgedraaid worden en dit kan ik als dierenlief hebber natuurlijk niet aanzien. Ze zat in een dichtgetimmerde kist en dit was haar verblijf vanaf haar geboorte.. Ze is nu 1 jaar. Ze is dus helemaal wereld vreemd.. Een flinke uitdaging maar ben er van overtuigd dat dit goedkomt! Ze luisterde gisteren al aandachtig toen ik een tijdje voor haar kooi zat te kletsen. We laten haar goed wennen en gaan dan langzaam met haar aan de slag. Ze klimt behendig met haar snavel en 1 poot door de kooi en lijkt zich na omstandigheden dus prima te redden.

Groetjes Anke
    Mango Levi Benji

Hoi,welkom

Eerst bang van vogels,nu gek van vogels
    Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
    en Magnum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Annemoon Bekijk Berichten
      Hoi,welkom

Eerst bang van vogels,nu gek van vogels
      hihi dat klopt wel ja... geeft zo'n kick als mn grijsje nu op mn schouder zit
      Mango Levi Benji

Comment

jeetje wat een overwinning.
        Nu de amazone nog zo ver weten te krijgen dat die ook met een tuigje om mee naar buiten kan. Ook dit gaat je lukken

Wat is er in hemelsnaam allemaal met dit vogeltje gebeurd?
        Is ie zo mishandeld door andere soortgenoten of heeft ie klem gezeten? weet je iets van deze vogel af? is ie verder wel gezond?

Je hebt natuurlijk al heel wat gelezen over allerlei nare ziektes, ga je je vogels nog testen? raad dit wel aan, want je zou het niet mee willen maken dat je zieke vogels hebt en daar afstand van moet doen. Zeker niet nadat je all zover bent gekomen met vertrouwen.

Bedenk wel, papegaaien zijn geen knuffeldieren, maar vogels.

ou ons op de hoogte asjeblieft.

Groetjes en veel succes.
        Ria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
          jeetje wat een overwinning.
          Nu de amazone nog zo ver weten te krijgen dat die ook met een tuigje om mee naar buiten kan. Ook dit gaat je lukken

Wat is er in hemelsnaam allemaal met dit vogeltje gebeurd?
          Is ie zo mishandeld door andere soortgenoten of heeft ie klem gezeten? weet je iets van deze vogel af? is ie verder wel gezond?

Je hebt natuurlijk al heel wat gelezen over allerlei nare ziektes, ga je je vogels nog testen? raad dit wel aan, want je zou het niet mee willen maken dat je zieke vogels hebt en daar afstand van moet doen. Zeker niet nadat je all zover bent gekomen met vertrouwen.

Bedenk wel, papegaaien zijn geen knuffeldieren, maar vogels.

ou ons op de hoogte asjeblieft.

Groetjes en veel succes.
          Ria
          Hoi Ria,

De eigenaar/mishandelaar kon niet vertellen hoe deze verwondingen kwamen aan de amazone, ze had zo toegetakeld onder in de voillere gezeten en hij heeft haar toen maar in die kist gezet waar ze nu minimaal 10 maand!!! in gewoond heeft! Verschrikkelijk! Nu werd ze hem toch echt tot last en heb ik haar opgehaald. Ze kent werkelijk waar helemaal niets maar is vandaag al een stuk rustiger dan gisteren. Ze gaat op haar kont op een dikke stok in de kooi zetten en probeert verder zo goed als het gaat te klimmen. Zo snel ik dicht in de buurt van de kooi kom begint ze te grommen en deinst achteruit, maar zo lang ik maar wat van de kooi af blijf, blijft ze rustig zitten. Als ik voor de kooi ga zitten kletsen lijkt ze eerst heel angstig maar dit veranderd in aandachtig luisteren. ik vind het wel een hele uitdaging!
          uiteraard ga ik haar nog laten testen, heb ik bij de andere 2 ook gedaan. Maar wil haar eerst maar eens een maandje laten wennen aan mensen etc. Bedankt voor je leuke reactie! Ik hoop dat het me inderdaad lukt, als held op sokken haha
          Mango Levi Benji

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X