Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste grijze roodstaart

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn eerste grijze roodstaart

Hallo forumleden,

Mijn naam is Martien en ik heb zaterdag 2 juni 2012 een grijze roodstaart gekocht.
    Na zorgvuldig zoeken op het internet kwam ik tot de conclusie dat de grijze roodstaart voor mij de geschikte vogel was.
    Ik noem haar/hem Happy en het is echt een schatje. Je kan er nu al lekker mee knuffelen want dat vind hij/zij heerlijk.
    Op dit moment weet ik nog niet of het een mannetje of een vrouwtje is en dat vind ik eigenlijk wel jammer.
    Ik laat hem/haar nog wel sexen want ik wil het wel graag weten. Wellicht weet iemand in de omgeving van Leiden waar ik dat kan laten doen en wat de kosten zijn.

Afgelopen week keek ik op internet voor meer informatie over de roodstaart en kwam dit forum tegen en heb me aangemeld want ik vind het leuk en handig om met anderen te kunnen praten over deze schitterende vogel. Ook kwam ik een filmpje van RADAR tegen over Dennis papegaaien in Den-Haag en dat het een oplichter was. Helaas heb ik daar ook mijn roodstaart gekocht. Jammer dat ik dat filmpje niet eerder tegen kwam.
    Ik kom net van de dierenarts vandaan en Happy is gelukkig gezond. Hij was alleen wat te mager en daar gaan we nu iets aan doen.
    Ik hoop hier leuke contacten op te doen met andere leden die ook een roodstaart hebben en daar wat meer ervaring mee hebben.
    Nu ga ik even op het forum rondsnuffelen om te kijken of mijn vragen hier beantwoord kunnen worden.
    Oh ja, ik heb een fotoalbum aangemaakt met de foto's van Happy.

Groet, Martien

Jammer dat je je niet zodanig verdiept had, dat je had geweten dat je je vogel daar beter niet kunt kopen, maar goed.

Even over de dierenarts.
    Met een vogel, kun je beter naar een vogelarts gaan, de meeste dierenartsen weten veel te weinig van vogels.
    Ik vermoed, die van jou ook. Je zegt: Gelukkig is Happy gezond. De ziektes die dodelijk zijn, kun je niet van buiten zien. Hiervoor moet bloed worden afgenomen en opgestuurd worden.
    Als je je net wat beter had georiƫnteerd, had je geweten dat je beter ergens anders je vogel kunt komen, omdat hun deze laten testen voor ze verkocht worden, dan is het in de aankoopprijs inbegrepen.

Testen die voor papegaaien belangrijk zijn: PBFD, polyoma, chlamydia (en tegenwoordig kan er ook op KDS getest worden).
    Voor deze testen moet je naar een vogelarts, die bloed afneemt en het naar een lab stuurt.

Sexen kun je laten doen bij o.a. Gendika http://www.gendika.com/index.php?p=v...lachtsbepaling
    Hier kun je ook het bloed naartoe laten sturen.

Hopelijk zie je het niet als aanval zo is het niet bedoelt, maar het is wel jammer dat mensen zich net niet goed genoeg informeren, voor ze een vogel kopen.
    Doe ermee wat je wil, hopelijk is je grijsje echt gezond!

Heel veel plezier en welkom op het forum

Comment

Hallo Kim,

Geen probleem hoor, ik zie het zeker niet als een aanval en kan er natuurlijk wat mee en daarom ben ik ook op dit forum.
      De reden dat ik hem in Den-Haag heb gekocht is omdat ik, nadat ik meerdere websites had bezocht dit wel een goede leek.
      Temeer omdat Koningin Beatrix, Maxima en Alexander op zijn website stonden en hij noemde zich dan ook hofleverancier.
      Niet gek dat ik dan dacht dat het wel in orde zou zijn toch?
      Dan ga je, nadat je er een hebt gekocht toch wat meer informatie bij elkaar vergaren over diversen onderwerpen en toen kwam ik de uitzending van RADAR tegen.
      Ook heb ik de R.V.D. ingelicht of het koninklijk huis wel op de hoogte is van dit filmpje en of ze weten dat ze op de website van een oplichter staan.

Verder ga ik op zeker een bloedtest laten doen en een geslachtsbepaling.
      De reden dat ik even naar de dierenarts ben gegaan is omdat ik vond dat hij/zij wat kale plekjes had.
      Maar daarmee was gelukkig niets aan de hand.
      Natuurlijk besef ik ook wel dat dit zeer oppervlakkig is en daarnaast even een bloedtest laat doen.
      Nog bedankt voor het adres.
      Groet, Martien

Comment

Vreemd dat hij dat er op zet en daar niets aan gedaan word. Kan me niet voorstellen dat hij hofleverancier is.

Ik hoop echt voor je dat je lang mag genieten van je grijze en hij/zij helemaal gezond is.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X