Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe huisgenoten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• nieuwe huisgenoten

Hallo Allemaal,

Wij hebben sinds eergister 2 nieuwe huisgenoten: Piet en Nina. Piet en Nina zijn grijze roodstaarten en ze zijn 8 maanden oud. Ze zijn al tam en beginnen al redelijk te wennen. Als we thuis zijn staat de kooi open en gaan ze op verkenning door de kamer. Gisteravond kwam Piet al vanaf de grond via een stoel en mijn been op mn schouder zitten. ik werd stil van het vertrouwen wat ie me toen al gaf...

lief, hopen dat het goed klikt samen.

Comment

Wat leuk!! Veel geluk met ze
      Nikki
      Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aga Bekijk Berichten
        lief, hopen dat het goed klikt samen.
        Met z'n tweeen klikt het. Ze zijn broer en zus en samen opgegroeid. Het lijkt erop dat het met ons ook wel gaat klikken. We hebben ze zoveel mogelijk uit de kooi. Maar als ze erin moeten stappen ze makkelijk op je hand en laten ze zich erin zetten. Ze stappen nog niet op vanuit hun kooi of klim boom. Maar dat vind ik na anderhalve dag niet erg raar. Dat is hun veilige terrein en ze moeten eerst nog maar afwachten of wij te vertrouwen zijn. Ik heb het gevoel dat we pas moeten beginnen met dingen leren als ze helemaal gewend zijn en ons vertrouwen. Ga er van uit dat we dat vanzelf merken aan hun gedrag. Tot die tijd gewoon veel aandacht en wel corrigeren als ze bijvoorbeeld aan de tafelpoot beginnen.
        Denken jullie dat dat een goed uitgangspunt is?

Comment

ja dat is een goed uitgaanspunt.

Comment

Hi Piet & Nina,

Gefeliciteer je baasje(s) maar van mij met jullie

jaa zeker, prima uitgangspunt zou ik zeggen ;-) Eerst eens wennen aan alles en iedereen..

O,ja welkom op het forum, en veel plezier hier !
            "We zijn er om mekaar te helpen, nietwaar "

Groetjes Wilmaaa

& R.i.p "Soepkip" Marco sigpic

Comment

Welkom op het forum en leuk 2 grijsjes.
              Heel veel plezier ermee.
              Liefs Trixie en

Comment

@ Wilmaaa (volgens mij nu genoeg aaaaaas), Dank voor je welkom en je felicitatie.
                @trixie, ja, dat plezier gaat wel lukken...

Wat is het gezellig met ze... ik zie nu al een duidelijk verschil in karakter. Piet is brutaal en errug nieuwschierig. Nina wacht het allemaal wat meer af. Ze bijten nog steeds allebei als ik ze van "hun" terrein wil halen, als het echt nodig is laat ik ze dan opstappen op een stok en dat gaat dan goed.
                2 avonden geleden zat Piet op z'n klimboom. Ik zat vlak daarbij aan de tafel. Het leek erop dat Piet naar me toe wilde. Ik riep hem een paar keer, maar het leek of ie niet goed durfde. Toen ik even niet keek, plotseling een hoop gefladder en hij landde vlak naast me op de stoel. 2 seconden later zat ie op mn schouder en kreeg ik een kus van hem....
                Ik denk dat het wel goed komt....

Comment

Wat stoer van Piet! Ja dat komt wel goed hoor, fijn dat het zo goed gaat!!
                  Nikki
                  Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                  X