Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hallo, Hallo, Alles Goed ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hallo, Hallo, Alles Goed ?

Zijn de woorden van onze Blauw Gele Ara als we thuis komen.
    Hij of zij is 3 jaar, heet Raki en het geslacht is onbekend maar dat maakt niks uit want ook al is ze gesekst, ze zal toch alles blijven slopen.

Blanco is onze Oranjekuif kaketoe, een echt dame aan de ogen te zien, ze is inmiddels alweer 2 jaar, súper lief maar ook zij kan te keer gaan, ze komt nog niet boven Raki uit en dat is toch al gauw 115 Db.
    Een kleine tik heeft ze wel,.. ze weekt haar pellets in het water want dat is lekkerder !

Terwijl ik me aan het registreren was maakten ze beide herrie voor 4, vandaar dus ook de forumnaam "Decibel".

Ik heb even geprobeert foto's te uploaden maar dat gaat niet met een Ipad, ik dacht ergens gezien/gelezen te hebben dat er een app. beschikbaar was, ik heb het niet kunnen vinden maar goed, het is gelukt via de laptop...
    Hier zijn dan onze 2 vandalen..
    Click image for larger version

Name:	IMG_0041.jpg
Views:	2
Size:	45,2 KB
ID:	210072Click image for larger version

Name:	IMG_0079.jpg
Views:	2
Size:	74,4 KB
ID:	210073Click image for larger version

Name:	047.jpg
Views:	1
Size:	79,3 KB
ID:	210074

groetjesszzzz...

Comment

Die beestjes zien er echt goed uit!
      Disclaimer: Het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en hoeft niet te stroken met andermans mening.

Comment

Welkom op het forum en je heb prachtige vandalen
        Liefs Trixie en

Comment

Dank jullie wel !

Dit weekend wil ik de "playground" verbouwen.
          Ze hebben een vaste plek waar ze graag zitten te dutten, zich verzorgen en lekker overzicht hebben.
          Als ik ga verbouwen valt die plek wrschijnlijk weg en moeten ze een nieuwe "vaste stek" zoeken om te relaxen.
          Of is het verstandig om deze plek gewoon te behouden ?

Dit weekend zal ik een foto plaatsen van de speelplaats.

Comment

mooie beestjes
            Haiko Loeke Bobke en Coco

Comment

Leuke kippetjes heb je! Ze zien er goed uit! Mijn moluk weekt ook de pellets in het water btw
              Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

Comment

En dat ruikt behoorlijk als er pellets langer dan een uur in het water liggen..

De nieuwe speelplaats vinden ze trouwens wel interessant, alles is kapot dus nieuwe speeltjes komen er aan.

Name:	IMG_2223.jpg
Size:	78,3 KB
ID:	210232Click image for larger version

Name:	IMG_2233.jpg
Size:	84,4 KB
ID:	210233

Uitzicht vanuit de keuken waar ook een tv staat, deze hoeft niet eens aan als de vogels er zitten.
                Veel vermakelijker dan al die onzin op de buis...

Name:	IMG_2244.jpg
Size:	85,2 KB
ID:	210234Click image for larger version

Name:	IMG_2243.jpg
Size:	80,6 KB
ID:	210235

Een probleempje is er wel, met name als het bewolkt is.
                Dit alles staat in een serre met schuifdeuren, schijnt de zon dan is het gauw 30+grdn., is die weg dan zakt het zo'n graad of 5.
                Veel temperatuur verschil dus, we hebben het al iets opgevangen door een electrische zonnescherm te plaatsen, niet alleen voor de vogels, ook een beetje voor ons zelf...

Comment

En dit doet me dan weer goed na het zien van al die ellende!! Wat super voor je vogels zeg!! En ik ben het met je eens, ik kijk ook vaak liever naar mijn dieren dan naar al die onzin op de buis
                  Wil je niet nog een witkuifje?

Comment

Ohhòòòh....
                    Dat is een vraag waar ik niet over na hoef te denken maar beter is om het wel te doen.
                    Voorlopig niet Astrid, dank voor je aanbod.
                    Maar dat zeiden we met de oranje kuif ook,.. nu ff niet,... weekje later zat ze hier in de kooi..

Die ellende maakt mij ook niet vrolijk maar als je dat alles leest wordt en blijf je wel alert, het positieve uit het negatieve halen zeg ik dan maar.

Comment

Een oranjekuif ben ik ook al een tijdje over aan het denken... Gaat het goed met de blauwgele ara? En zijn ze heel anders in gedrag dan bv een witkuif?
                      Nikki
                      Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

Ik heb geen ervaring met een witkuif maar als ze super lief zijn, kroelgierig, aanhankelijk, en het knuffelgehalte zeer hoog is, dan wel.
                        Ze is geen vriendje met onze blauw gele maar zou dat wel graag willen.
                        Dat ligt aan de ara, die was er eerst dus alles is van hem/haar en tollereert de oranjekuif niet echt.
                        Ze kunnen wel steeds dichter bij elkaar komen, tot snavelafstand zeg maar en dan haalt onze ara uit. Maar nu weert ze zichzelf wel, ze daagt nu ook vaker uit en dan druipt Raki de ara af.

Hopen dat ze ooit samen op één boom kunnen gaan zitten.

Comment

Oké mijn blauwgele snakt juist naar een beetje aandacht van een vogel, dus dat zou wel goed kunnen komen. Hier in huis is de ara maracana de bitch, die wil haar aandacht niet delen... Geen seconde!
                          Nikki
                          Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

Ik heb 5 witkuiven en ze zijn allemaal erg kroelerig etc. Ik heb geen ervaring met oranjekuiven, maar zijn die niet kroelerig en aanhankelijk dan?

Comment

Jah joh, juist wel.
                              Wordt er soms letterlijk gek van.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X