Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen

Hallo wij zijn Peter en Irma en wij komen uit Helmond
    wij zijn sinds 7 augustus de trotse baasjes van een 9 weken oude grijze roodstaart papegaai genaam Pipo.
    wij hopen hier op dit forum veel te kunnen opsteken en te vragen en veel info te kunnen vinden ,we hadden al van te voren al over de site van koppiekrauw gehoord van kennissen en hebben daar al heel veel zitten lezen er staat werkelijk een schat aan informatie op dze heerlijke site en hij staat uiteraard al met een bookmark getagd want we zitten er heel vaak op te kijken net als dat ik van plan ben te doen op dit forum.
    Het grote voordeel van dit soort forums is dat je er altijd terecht kunt met vragen en ook gelijk een antwoord krijgt wat altijd super fijn is als de nood plots aan de man is.
    ik heb wel geljk een vraagje wat betreft kortwieken wat is eigenlijk het advies wel of niet kortwieken?

Gr peter en irma

welkom Peter en Irma,
    ja je kunt hier heel veel vragen, en daardoor ook heel veel antwoorden krijgen.

Over wieken zijn veel verschillende meningen.
    Waar je op dit moment bij jouw vogel aan moet denken is dat hij/zij eerst zijn vleugel/borst spieren goed ontwikkeld en dus daar nu even mee te wachten.
    Verder is het ook voor iedere vogel verschillend, wil je je vogel in de toekomst laten vliegen onder controle, of met je vogel naar buiten kunnen gaan, zonder dat hij/zij wegvliegt en dat je hem kwijt bent.
    zoek hier op het forum,

Zelf heb ik mijn grijsjes altijd gewiekt, omdat ik ze lekker in de tuin wil laten zitten, maar de meningen zijn hierover nogal verdeeld.
    Kies wat voor jou belangrijk is.

Een vogel die niet gewiekt is is vrijer maar ook blijer?
    Soms kan wieken een oplossing zijn bij een vogel die zijn eigen weg gaat en niet te corrigeren is.

Comment

hoi welkom ,
      mijn tamme vogels zijn allemaal gewiekt maar kunnen nog een beetje laag vliegen.
      veel lees plezier.

Comment

Welkom

Ik ben niet specifiek voor of tegen kortwieken, hangt ook van de vogel af.

Het belangrijkste bij een jonge vogel is dat ie goed leert vliegen en goed weet hoe en waar hij kan landen.

Persoonlijk zou ik dat het liefst doen op z'n vroegst met 5 a 6 maanden.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Hoi Peter en Irma

Welkom hier ! en veel plezsier gewenst ,

Ja, wieken ..... ik vind dat erg persoonlijk , en lig er aan wat je zelf van plan ben met je gaaitje ,

Zelf heb ik ze allemaal gewiekt , en dat omdat ik ze dan mee naar buiten kan nemen en of in de tuin lekker op de speelboom kan laten zitten ,

ik zelf ben niet zo weg van een tuigje om ze mee te nemen naar buiten als ze niet gewiekt zijn, maar zoals gezegt is dat persoonlijk

mocht je willen wieken dan daar nog wel even wachten zodat die wel al in huis vliegen kan dat is goed voor hem/haar , maar dat5 heb de vorige speekster het al over gehad
          Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
          Bedankt voor onze mooie Jaren

Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

Comment

WELKOM

ik heb ook een grijze gehad
            en hem heb pas geknipt toen als hij goed kon landen!!
            en hij was geknipt dat hij nog wel wat kon vliegen maar dan met een dalende lijn

v.g aurelia

Comment

Hallo,welkom
              Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
              en Magnum

Comment

Welkom op het forum
                Liefs Trixie en

Comment

welkom hier, die van ons is niet gewiekt, huis is hierop aangepast luxaflex voor de ramen en horramen en deuren zodat alles wel lekker open kan, hij gaat ook gewoon mee in de tuin alleen dan welin een afgeschermde ruimte (ook in verband met de vele andere vogels die hier rondvliegen duiven en meeuwen etc) maar lekker met een klimboom en diverse takken.

die van ons vliegt eigenlijk helemaal niet zoveel alleen iedere dag met recalltrainingen en als ie zijn behoefte moet doen vliegt ie naar de bovenkant van zijn kooi en doet daar zijn business, (niet aangeleerd overigens ) voor de rest klautert ie meer.

merk wel als ie een dagje minder heeft gevlogen hij aanmerkelijk minder energie verbruikt

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                  X