Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meteen maar even met de deur in huis vallen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Meteen maar even met de deur in huis vallen

Goeiedag papegaai freunds,

Chris is de naam. Omdat ik al een tijdje samen met m'n vriendin op zoek ben naar een leuk huisdier om ons huishoudentje een extra toevoeging te geven zijn we sinds een maandje of 2 op zoek naar een vogeltje. Na een tijdje speuren op internet en eens een beetje rondvragen bij bekenden van ons zijn we onze zinnen gaan zetten op een Bont Boertje. Vandaar ook de gebruikersnaam BoerChris

Het lijkt ons super om zo'n slim lief leuk grappig en toch lekker klein handzaam papegaaitje onder onze hoede te nemen.

Nu zijn we de afgelopen tijd een aantal websites tegengekomen waar ze deze vogeltjes aanbieden. Omdat ik het toch wel verstandig vond een beetje informatie in te winnen over de vogels zelf en over de kwekers zie de aanbieden, heb ik me aangemeld op deze website.

En dit heeft al direct zijn vruchten afgeworpen! We wilden namelijk eent Bont Boertje gaan aanschaffen bij de 4 animals dierenwinkel in Rijswijk, maar na het rondsnuffelen op dit forum zijn we er al wel achter dat dat geen goed plan bleek te zijn! Nog een beetje verder zoeken en toen kwam ik door berichten van meerdere users hier terecht op de site van Lorrenco. Gisteravond meteen gebeld of ze nog een Boertje hadden zonder eigenaar, maar helaas zijn daar alle vogels sowieso tot eind dit jaar gereserveerd en zijn we genoodzaakt verder te zoeken.

Dit is mede de reden van mijn voorstellingsrondje hier op papegaaiforum.nl. Mijn vriendin en ik willen namelijk zeer graag weten waar elders in het land we een betrouwbare kweker kunnen vinden die ons het liefst dit jaar nog kan helpen aan Bont Boertje om onze huiskamer mee te verrijken.

Tips, suggesties, vragen, alles is welkom hieronder! En op voorhand al vast dank voor alle nuttige informatie die al op deze website te vinden is en de hulp die door medegebruikers geboden wordt betreffend het opvoeden van een tamme gaai!

Mvg, Chris

Welkom

Ik ben niet zo thuis in de bonte boertjes, misschien dat iemand anders een goeie kweker weet.

Idd, je moet niet zijn bij 4 animals en ook zeker niet bij Dennis papegaai in Den Ilp of Den Haag.

Goed dat je je even goed inleest voor je een besluit neemt.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Welkom! Goed dat je je zo verdiept van te voren. 4 animals is idd geen goede keuze, ik ben ook slachtoffer geweest van hun...

Hareco in Sliedrecht heeft ook regelmatig Senegal papegaaitjes (bonte boertjes) misschien kun je die eens bellen? Zeer betrouwbare winkel met geteste dieren en goede service.
      Nikki
      Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

Hoi Chris

Welkom en veel plezier hier goed te lezen dat er toch nog mensen zijn die, zich eerst goed laten informeren hoe of wat , en wens je veel succes met je zoektocht
        Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
        Bedankt voor onze mooie Jaren

Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

Comment

Welkom op het forum.
          ik heb ook geen ervaring met bonte boertjes maar zijn erg leuk.
          hopelijk vind je een goed adres en zoals hiervoor gezegd word.
          ga niet naar 4animals of Dennis papegaaien.
          dan bespaar je jullie gezinnetje een hoop ellende.
          goed dat je eerst informatie op doet.
          Liefs Trixie en

Comment

hai Chris welkom

Hier wonen twee van die kleine groene monstertjes (sorrie zijn mannen dus niet jongkies)
            Volgens mij kweekt dierplus met BBtjes.

Comment

2 boeren

Wij hebben hier ook 2 boeren zitten. Echt geweldige beestjes. Ben laatst bij Hareco geweest (komen de onze niet vandaan) maar die hebben ook met regelmaat mooie stevige boeren zitten. Mocht er bij ons nog uitbreiding komen, zal hij zeker daar vandaan komen.

GR Mart

Comment

welkom op het forum! ik heb hier ook 1 BB zitten, erg leuke gaai, ontzettende clown, praat en fluit heel gezellig. heb over dieca ook al goede berichten gehoord. succes met zoeken!
                groetjes,

Comment

Bedankt voor het leuke onthaal!

Vanavond ga ik weer bellen, onder andere met Dieca en Hareco. Als ik hun website bekijk zie ik zo geen Bonte Boertjes beschikbaar, maar wie weet, ik ga het gewoon proberen!

Ik wordt wel steeds enthousiaster, hoop dat we geluk hebben bij één van de shops

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BoerChris Bekijk Berichten
                    Bedankt voor het leuke onthaal!

Vanavond ga ik weer bellen, onder andere met Dieca en Hareco. Als ik hun website bekijk zie ik zo geen Bonte Boertjes beschikbaar, maar wie weet, ik ga het gewoon proberen!

Ik wordt wel steeds enthousiaster, hoop dat we geluk hebben bij één van de shops
                    Leuk... geweldig goede keuze... een bonte boertje!!
                    Ellen & her Parrots

Comment

Welkom hier Chris, leuk, je bent goed bezig!

Ik heb vandaag even een vraag naar bonte boertjes bij wat kwekers achtergelaten.
                      Zodra ik iets hoor, laat ik het je weten!
                      Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam & Nico sigpic

Comment

Heej!
                        welkom hier & ja, een bont boertje kan ik je wel aanraden
                        Wij hebben paco nu een half jaartje en zouden toch niet zonder hem kunnen

ze halen flink wat stoten uit waar je echt mee kunt lachen,
                        de onze praat niet zo veel, maar maakt wel veel geluidjes (kusje, mijn gemekker dat ik ernaar doe, de hond zijn gemopper om aandacht,... )

ja je moet een goede kweker hebben, en dan zit je goed
                        De onze is een natuurbroed en dat merk je wél.
                        Mevrouw is koppig & begint nu pas handtam te worden (hout vasthouden we hebben haar de komende dagen in huis kunnen aaien.)
                        Maar zelf zonder echt tam te zijn zijn ze heerlijk
                        Paco & Sjaakie

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

Comment

Hé welkom hier..
                          Leuk een bonte boer succes met je zoektocht ..ben benieuwd of t lukt een geschikte te vinden..
                          sigpic

Comment

Dag mensen! Ben ik weer even voor een update.

Afgelopen weekend en begin deze week contact gehad met Dieca en Hareco. Helaas, zoals ik al dacht, geen Bonte Boertjes meer beschikbaar en dat zal waarschijnlijk nog tot begin volgend jaar duren voor er weer nieuwe eitjes komen..

Maar we zitten nog langer niet stil! Ik ben nog eens druk op zoek gegaan op internet en kwam (via marktplaats) terecht bij de website van Bas&Floor en Maarssen.
                            Is er toevallig toevallig iemand op het forum die ervaring heeft met die winkel?

Ik ga ze in ieder geval snel eens bellen om wat informatie op te doen. Als ik meer weet volgt er hier wel weer een bericht!

Comment

Hoi Chris, kijk goed uit,

Een winkel die vogels verkoopt en geen referenties heeft vertrouw ik niet zo gauw. Heb je hier op de site de informatie gevonden waar je op moet letten bij koop en verkoop van vogels?

Ik weet niet meer wie dit had geplaatst, maar daar stonden hele goede dingen in.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X