Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coko stelt zichzelf dan maar ook netjes voor.......

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

maar als ze de papegaai aan iemand op het forum verkoopt, is er dan ook wat aan de hand?Ik heb er geen verstand van maar die cites papieren moet je die alleen hebben als je wil fokken met de vogels?
    En als ze het aan de instanties uitlegt en ze laat de bonnen zien krijg ze er dan geen nieuwe bij?

Comment

je moet op dit soort vogels een cites hebben .
      je zou met de aankoopbon wel een cites aan kunnen vragen.maar weet wwar je aan begin.
      en nr 2 de kans is heel groot dat je cites krijg maar op die cites sta dat de persoon in het vakje links boven in alleen die vogel in bezit mag hebben.
      dus ook dan kan je hem niet verkopen.

Comment

Ik ken iemand met hetzelfde verhaal. Vroeg ook een cites aan en kreeg mooi bezoek.
        Die persoon schreef alles op wat ze had zitten. Nu ruim een jaar later heeft ze nog steeds niks.
        Als ze de vogel goed genoeg vinden nemen ze 'm zo in beslag en gaan er zelf mee kweken.
        Dat risico zou ik iig niet willen lopen.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Tjah ook dat is een kwaal van Dennis... Mijn achterneef kreeg bij zijn kaketoe ook geen citesverklaring. Toen hij hoorde dat hij die wel had moeten hebben ging hij contact zoeken met Dennis en was het nog een heel drama om aan de papieren te komen.
          Nikki
          Fleur

Zazu & Zoƫ (forpusjes)

Comment

Ik ben zo verbaasd nu!!

Bestond in 1990 al zo'n cites document? Want het enige wat er aan papieren van Coko is, is een simpel kwitantie strookje waarop staat dat er een bedrag is voldaan voor het amazone kuiken en een kooi!!
            Als dat toen niet bestond dan kan ik er toch niets aan doen?????

Comment

Dan zou er na te vinden moeten zijn wanneer ze toegevoegd zijn aan de cites lijsten. Maar het kan goed zijn dat ze er al wel opstonden en Dennis een onwetend iemand heeft laten vertrekken zonder papieren...
              Nikki
              Fleur

Zazu & Zoƫ (forpusjes)

Comment

ik weet er niets van,dus daarom een paar vragen, waarom heeft die dennis een onwetend persoon zonder de vereiste papieren laten gaan,
                moest je extra betalen voor die papieren?
                of mocht je toen niet met een geelkop kweken?
                of mocht dennis er er niet mee kweken.
                waren ze zeldzaam/

Hoe is het nu krijg je die papieren er zo bij,als je zon soort wilt kopen of is het een aparte procedure.
                Zijn er nu veel van in nederland?

Comment

ik dacht maar kan er naast zitten dat de dubbel geelkop vanaf 1987 op de a lijst sta .vandaar dat er op je kwitantie sta amazone kuiken .ja en die zijn er veel soorten .
                  is wel achter te komen vanaf welk jaar de dubbel geelkop op de lijst sta.
                  de dubbel geelkop heb je dan weer in 3 verschilende ondersoorten .

en zo als je haar beschrijf dat zij heel fors is denk ik dat je met een magna te doen heb.
                  deze soorten waren in de jaren 80 in nederland en belgie niet erg geliefd en zijn toen vooral verkocht aan het buitenland.
                  vanaf half jaren 90zijn ze weer wat beter gewaardeerd in onze landen en komen ze ook wel bij de echte liefhebbers goed voor.en vooral in de huiskamer zijn ze erg geliefd vanwegen hun spraakvermogen.

er zit wel 1 groot nadeel voor de meeste mensen aan deze soort ze kunnen in de broedperiode erg veel geluid maken.war eigenlijk voor de meeste amazone soorten tel.

dus mijn tip is lekker zelf houden en niet te veel bij het cites info vragen net wat antonia zeg.je haal een berg elende op je nek.

wat je met deze tip doe is je eigen keus.

Comment

Dank voor jullie meningen.

Mijn moeder wist dondersgoed welke soort ze wilde hebben. Een dubbele geelkop amazone. Ik haal morgen dat bonnetje even uit het archief in de kelder, dan kan ik exact zeggen wat er opstaat. Het zou best kunnen dat er meer papieren waren maar die heb ik niet of liever gezegd nog niet gevonden. Er zijn nog steeds ingepakte dozen in de kelder waar ik nog niet aan toe wil komen......

Een magna? Waar vind ik daar voor mij begrijpelijke informatie over??

Als ik het allemaal zo hoor zit er niets anders op dan Coko in de familie te houden, niet dat dat een straf is ofzo hoor zo is het niet bedoeld!!

Comment

coko even google dan kom je de verschilen wel tegen.het zijn maar kleine verschilen en zelfs voor veel kwekers niet makkelijk te herkennen.

ok het zou inderddaad mooi zijn als er op de factuur sta dat het dubbel geelkop is .
                      als je dan ooit controle zou krijgen ben je ingedekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kreef Bekijk Berichten
                        Hoe is het nu krijg je die papieren er zo bij,als je zon soort wilt kopen of is het een aparte procedure.
                        De kweker moet de papieren aanvragen bij het moment van ringen en meegeven aan de mensen die de vogel kopen. Maar aangezien je tegenwoordig niemand meer op mooie blauwe ogen kunt vertrouwen moet je zelf van te voren goed weten of de vogel die je koopt citesplichtig is en als je geen cites erbij krijgt de vogel niet aanschaffen. (En liefst de kweker aangeven die vogels zonder de verplichte papieren wil verkopen.)

Maar wie weet kom je in die dozen nog wel een cites formulier tegen dan...
                        Nikki
                        Fleur

Zazu & Zoƫ (forpusjes)

Comment

coko heb het even na gekeken voor je .

De DGK-amazone(oratrix) die was er in 1990 van afgevoerd en in '96 weer terug er op gezet.

dus het kan inderdaad zijn dat op het moment van aankoop deze soort niet op lijst 1 meer stond

bijna iedere vogel sta op een citus lijst. alleen voor lijst 1 vogels heb je geel citus bewijs nodig .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wiechmann Bekijk Berichten
                            coko heb het even na gekeken voor je .

De DGK-amazone(oratrix) die was er in 1990 van afgevoerd en in '96 weer terug er op gezet.

dus het kan inderdaad zijn dat op het moment van aankoop deze soort niet op lijst 1 meer stond

bijna iedere vogel sta op een citus lijst. alleen voor lijst 1 vogels heb je geel citus bewijs nodig .
                            Geweldig! Dank je wel!

Dus dan is het toch simpel als ik nu een cites papier wil hebben of zie ik dat nou verkeerd? Want laat wel wezen dat als ik een buiten verblijf maak en iemand ziet hem zitten en maakt een melding en er komt iemand kijken dan moet ik zo'n dergelijk papier hebben of niet?

Comment

was het maar zo simpel.je zou onder een andere naam kunnen bellen na het citus kantoor.maar weet waar je aan begin.

het belangrijkste is dat je via de factuur van dennis aankan tonen dat je deze vogel heb vanaf 1990 .en je heb alleen maar deze vogel .

even vraagje weet niet of je all geschreven heb .heb deze vogel een ring om.

Comment

Duidelijk......ik weet echter niet of er hier in Duitsland een Cites iets is.

Nee, ze heeft ook geen ring om :-S

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                                X