Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

even voorstellen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• even voorstellen.

Mijn naam is Jan en heb een grijze roodstaart van een jaar.

Haar naam, Senna.

Hoop via deze site af en toe een vraag te kunnen stellen.

Senna en ik zijn al goede maatjes, maar niet voor iedereen.

Daar zou ik graag wat ondersteuning in willen.

Maar vind het vooral belangrijk dat het gezellig wordt op deze site.

En zo te zien zijn er al aardig wat vogel vrienden en vriendinnen die dez site gevonden hebben.

Veel plezier. en groetjes van Senna en mij.

Hallo,welkom
    Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
    en Magnum

Comment

Hoi

Welkom hier !!
      Vraag maar raak ..kan hier ...
      sigpic

Comment

Welkom
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Hoi Jan & Senna,

van harte welkom op deze gave website.
          Ik ben ook nog maar sinds kort op deze website, maar ik heb al een hoop bijgeleerd.
          Het is een hele informatieve website en als je vragen heb, dan zijn er genoeg
          mensen die je willen helpen.

Dus veel plezier hier en de groeten aan Senna.

Groeten Henrie

Comment

Hoi van mij ook welkom!!
            Ellen & her Parrots

Comment

Papegaai Senna.

Beste vogel vrienden en vriendinnen.

Bedankt voor de reactie,s op de site en met name het voorslellen.

Erg leuke reactie,s.

Heb wel een belangrijke vraag;

Wie weet waarom Senna, mijn grijze roodstaart van een jaar, na de rui nog steeds grijze en witte veertjes verliest.

Gaat toch elke dag in bad.

Heb het idee dat zij toch om een of andere duistere reden nog steeds enigszins plukt.

Ze zit ook wel veel aan haar veren overdag, waardoor er veel witte en grijze veertjes verloren gaan.

Is niet echt kaal, maar ze is wel eens mooier geweest.

Heeft volgens mij wel een heel goed leven: elke dag uit haar kooi, neem haar vaak los mee.

Gaat mee voer halen met de auto naar Sliedrecht waar zij vandaan komt en ga zo maar door.

Wie kan mij een hint geven om dit te stoppen.

Zie graag een reactie tegemoet.

Groeten, Senna en Jan.

Comment

Hallo Jan en Senna welkom

Ik heb twee bonte boertjes en die verliezen ook nagenoeg het hele jaar pluisjes.

Comment

hoi Jan, ik heb 2 grijze en die verzorgen hun verenpak ook dagelijks. Hierdoor gooien ze dat wat los zit of kriebelt eruit. Deze 2 ruien het hele jaar door, soms iets meer dan anders, maar dagelijks zie ik witte en kleine grijze veertjes. Natuurlijk ook af en toe een vliegpen. Mijn vorige grijsje deed dit ook. ik heb van hem, na 12 jaar een kussentje gevuld met donsveertjes en deze is goed gevuld.

Je moet je pas zorgen gaan maken als de veertjes er niet mooi uit zien, afgebeten, dan plukt ze of met een slecht uiteinde, kijk effe bij bek en verenrot.

Is Senna trouwens getest op ziektes?
                  Ik heb ook nog niet gelezen hoe oud ze is en weet je iets over haar voorgeschiedenis?

groet Ria

Comment

losse veertjes

Beste Ria.

Bedankt voor de snelle reactie op mijn vraag van Senna over losse veertjes.

Ze is een congo grijze roodstaart van een jaar, die aardig begint te fluiten en te praten.

Zag er een half jaar geleden schitterend uit, maar nadat ik een paar weken op vakantie was geweest is het probleem met Senna begonnen.

Had zich na mijn terugkomst behoorlijk kaal geplukt.

Het is met heel veel nieuwe pennen redelijk hersteld, maar vind dat er toch vooral s,nachts nog iets plaats vind dat ze moet plukken.

Ria, het zijn inderdaad afgebroken stukjes grijs, de witte zijn normale pluisjes.

Moet Senna bijvoorbeeld s, nachts afgedekt worden of binnen in haar kooi?

Weet dat het heel moeilijk is precies aan te geven waar het aan ligt.

Maar hoop via jullie reactie,s, zoals die van Ria toch een positief resultaat te boeken.

Bedankt alvast, vind deze site super en gezellig.

Senna en Jan.

Comment

senna en veertjes.

Beste Ria.

Nog even een reactie over de afgebroken veertjes bij Senna.
                      Senna komt bij Hareco vandaan, vanaf 12 weken heb ik haar in bezit.
                      Heb ook het speciale zaadvoer bij Hareco vandaan.
                      Verder krijgt ze niets.
                      Is dat volgens jou voldoende of moet er nog wat anders bij?
                      Is op alle ziekten getest en lijkt mij verder gezond.
                      Gaat heel vaak met mij naar buiten en zit altijd los.
                      Of binnen op haar grote kooi of buiten op een klim standaard.
                      Daar ligt het volgens mij niet aan.
                      Ze vind fruit niet lekker.
                      Krijgt wel vitamine tegen de rui, maar heb twijfels dat de rui allang over moet zijn.
                      Waar kan ik informatie vinden over verenrot enz?
                      Hoop dat je mij een antwoord of antwoorden kan geven, want ze was zo mooi in het begin.
                      Weet dat jij al veel mensen geholpen hebt met vele vragen over papegaaien.

Alvast bedankt, Ria.
                      Groetjes, Senna en Jan.

Comment

Hoi Jan,
                        Alleen zaad is niet volledig, groenten, fruit en noten horen hier ook bij. Daarom geven veel mensen ook pellets als basisvoer.
                        Hier zit alles in wat ze nodig hebben dus ook alle vitaminen.

Maar je zegt, Senna lust geen fruit, ja daar is het een grijze voor, wat ze niet kent is onbemind. Je zal met veel enthousiasme moeten voordoen hoe je dit eet en dat he erg lekker is. Ze houden van drama. Verder kun je ook rijst en pasta geven. Hier een beetje vruchtensap over heen om aan de smaak te wennen.
                        Kijk ook even naar papegaaienbrood. Ann, lid van het forum heeft dit op haar site staan, alleen toen ik deze link "voeding" probeerde kreeg ik hem niet geopend.
                        http://www.everyoneweb.com/BeautifulBird/

Ik maak dit zelf maandelijks en vries het in blokjes gesneden in. De basis tarwe meel en mais meel en vocht kun je met veel groeten en fruit zelf variƫren. Ook dadels en vijgen kunnen erdoor. Maar google anders even, er is genoeg.

Ook staat er hier een hele discussie over eten van pellets, https://www.papegaaienforum.nl/search...earchid=319014

Nog even over het plukken ofwel doorbijten van veertjes, dit lijkt me stress gedrag of het is een gewoonte geworden. Je moet hier totaal geen aandacht aan geven, dat is een reactie en die wil ze hebben. Wat je wel kunt doen is dagelijks sproeien met de plantenspuit. Hierin deed ik 10 ml water, 10 ml appelazijn en 3 ml aloe vera drink juice uit de reform winkel. Wel iedere dag vers maken.
                        Aloe vera zorgt ervoor dat de nieuwe pluimpjes die jeuken, verzacht worden. En dat ik dit uit de reform winkel haalde was, omdat dit voor de mens geschikt is om te drinken, dus als de vogel eraan zit met z'n snavel, kan dit geen kwaad

Appelazijn dagelijks een paar druppels aan het drinkwater toevoegen zou ook zuiverder werken op de darmen. (ph5)

Voor wat betreft PBFD bij Senna hoef je niet ongerust te zijn, je zei dat ze bij Dirk-jan van Hareco andaan kwam en hij test al z'n vogels heb ik gehoord voordat ze de deur uitgaan.

Ik zou ook contact met hem opnemen om wat ondersteuning te krijgen. Hij weet heel veel van vogels, is tenslotte ook nog een kweker die jou Senna heeft verkocht.

Wat lekker dat je met Senna naar buiten kunt zonder problemen, goed voor de vit D en haar botjes. heb je haar zelf gewiekt?

Tis een heel verhaal geworden, hoop dat ik een beetje ervaring over heb kunnen brengen.

We leren hier vooral veel van elkaar. Dus hou ons op de hoogte en vraag maar raak.
                        Last edited by riab; 23-09-12, 14:26.

Comment

senna, s gedrag.

Hoi, Ria.

Bedankt dat je zo snel reageert op al mijn vragen.
                          Maar daar stop ik voorlopig mee, want dan denken de anderen dat ik alleen op dit forum kom om vragen te stellen.
                          Heb ook vaak op koppiekrauw gekeken en volgens mij is dit een vervolg met nog meer informatie van veel vogelvrienden.
                          Het is haast verslavend, zo leuk vind ik deze site met al zijn reactie,s.

Wel ben ik blij met de antwoorden van jou wat betreft Senna.
                          Ga toch eens bekijken of ik niet over moet stappen op pellet voer.
                          Het wordt best wel veel keer aanbevolen door vogelkenners.
                          Inderdaad heb ik Senna zelf gekorwiekt.

Nogmaals hartstikke bedankt en we spreken elkaar ongetwijfeld nog.
                          Met vriendelijke groeten, Senna en Jan.

Comment

Over verslaving gesproken, ja klopt.
                            Dit forum heeft zoveel interessante topic's en leden, dat ik dagelijks wel een paar keer in log.

wat betreft je vragen, absoluut niet mee stoppen. Soms reageer ik, maar ook niet altijd. Er zijn hier altijd mensen die reageren omdat de vraag hun interesseert. (Zegt ook iets over mij.)

Dus Jan, blijf vragen........!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                            X