Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw lid met een Grijze roodstaart

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw lid met een Grijze roodstaart

Hallo allemaal,

Ik ben Aize, een 29 jarige dierenvriend in hart en nieren.
    Sinds zo lang als ik me kan herinneren heb ik al een passie voor dieren gehad en vind ik het prachtig om tijd met ze door te brengen en hun psychologie door proberen te krijgen.
    Door de jaren heen heb ik heel wat dieren gehad om een opsomming te noemen :slangen, ratten, kraaien, kouwtjes, eenden, een ekster, konijnen, een hond, een kat, een hamster en zelfs een tamme buizerd.
    Maar nu ben ik dus sinds een week of 4 eigenaar van een baby Roodstaart.
    Ik heb hem de wijze naam "James" gegeven omdat het een eigenwijs meneertje is.

Ik ben al een week of 2 bezig met hem zindelijk te maken en moet zeggen dat het al aardig aan het lukken is.
    Hij schijt vrijwel alleen nog maar in zijn kooi en hier ben ik erg blij mee.
    Dat was ook de reden dat mijn andere vogels eigenlijk nooit binnen waren maar gewoon vrij achterhuis, omdat ze gewoon overal waar ze zijn scheten.

Nu zit ik alleen wel een beetje met een probleem.
    De Roodstaart is nu een week of 14 en zo lang als ik hem heb voer ik hem al 2x pap per dag ( van Nutribird).
    Nu weet ik dat ik dat moet gaan afbouwen en dat hij op vast voedsel over moet maar dat wil nog niet echt lukken.
    Hij weet exact wanneer het half negen is en begint dan ongelooflijk te janken, net zo lang tot hij zijn pap gehad heeft.
    Nu heb ik pellet voeding voor hem gekocht (ook van Nutribird) maar dat eet hij niet, soms pakt hij een brokje en die verknaagd hij dan tot er helemaal niks meer van over is maar hij krijgt er niks tot amper wat van binnen.
    Het lijkt alsof hij de pellets probeerde te pellen maar er steeds achter kwam dat er geen zaadje inzat en het nu maar niet meer probeert.

Hoe los ik dit op?
    Ik wil niet toegeven en hem dan maar op zaadvoeding zetten, ik wil hem standaard aan de pellets hebben en zo nu en dan wat zaadvoeding als verwennerij.

Voorbaat dank voor jullie reacties en hulp!!

Groeten Aize

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
X