Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onze Rico

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Onze Rico

Onze Rico is sinds afgelopen vrijdag bij ons, hij doet het heel goed en is al aardig aan het wennen. Gisteren hebben we een bezoekje gebracht aan de dierenarts en heeft hij bij Rico 1 vleugel gekortwiekt. Rico is goed uit de kooi te pakken en niet angstig. Echter kon hij nog heel goed wegvliegen. Met behulp van het internet en het opletten bij de dierenarts heb ik zojuist het andere vleugeltje zelf gekortwiekt. Nu kan Rico alleen maar kleine stukjes vliegen en gaat het nu perfect. Hij gaat goed op me hand zitten, en springt lekker van me hand naar de tafel, of kooi. Hij belande zojuist zelfs op de rug van ons hondje Kwiebes die zoiets had van huh??? moet dat?? maar ze deed er niks tegen en heb Rico van haar rug op me hand laten stappen en op zijn stok gezet.

Geen ongelukjes meer dus en dat is zojuist beloont met een heerlijk druifje waar hij lekker van heeft zitten smullen.

Heel goed dat je de andere kant ook gewiekt hebt!!

Veel plezier met Rico.

Comment

Heel goed, nu kan je lekker met 'm aan de slag
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

leuk een bont boertje en ja iet anders dan een zwift parkiet
        en die dierenarts was vast niet bekend met vogels denk ik zo om maar een kant te wieken. Hier ga je vast nooit meer naar toe.

Is jou Rico ook al getest? Omdat je hem op een vogelbeurs hebt gekocht, zou ik geen enkel risico nemen.

Ben wel benieuwd naar je vorderingen met dit mooie eigenwijze beestje.

Comment

dank jullie voor jullie reacties, de dierenarts is wel bekend met kortwieken, hij heeft dit gedaan omdat hij hier betere ervaringen mee heeft zo zei hij. Deze dierenarts ga ik jaren naar toe en heb er nooit klachten over gehad ofzo. Hij zei had me laten zien hoe het moest en zei dat als het niet zo zou gaan zoals ik had gehoopt zelf het andere vleugeltje mocht knippen, heeft me uitgelegd waar ik op moest letten e.d. Ik hoefde niet te betalen omdat im meteen Kwiebes liet inenten. Heb bij andere dierenartsen geïnformeerd en daar liepen de prijzen nogal uiteen van 14,- tot 41,50

Ik heb Rico niet laten testen, volgens de dierenarts zag Rico er goed uit en vondt hij het een heel mooi beestje hahaha Ik heb er eerlijk gezegd ook niet om gevraagd, vondt het al spannend genoeg dat kortwieken, dacht die vogel gaat tekeer, maar nee hoor meneer bleef rustig zitten, op het laatst vondt ie het wel genoeg en wilde hij er tussen uit piepen, maar dat feest ging niet door hihi

Rico gaat nu goed op me hand zitten en ik zeg dan ook steeds "op" loop met hem rustig door onze flat en hij vindt het allemaal best. Zo ook effe de badkamer laten zien en toen hij zich zelf in de spiegel zag draaide die om..... nou ja zeg hij vindt zichzelf niet knap denk ik

Comment

denk dat je een goede keuze gemaakt hebt wat betreft je bb ,denk leuker dan een swiftparkiet.
            ben eigenlijk wel een beetje jaloers ,wil er graag 1maar mannetje lief houd het wat tegen.
            heb hier dan ook wel op het moment 9 tamme vogels binnen dus eigenlijk heb hij wel een beetje gelijk .
            bij mijn da /va kortwiekt die aan twee kanten en voor 5 euro .
            nu knip ik ze zelf ,als je maar goed oplet niet te ver.
            leuk dat het zo goed gaat.

Comment

het gaat steeds beter met Rico, vandaag lekker met mij de afwas opgeruimd en toen ik in de badkamer de was in de droger ging doen, klom hij vanaf mijn schouder op me hoofd hihi Click image for larger version

Name:	IMG_4757.jpg
Views:	1
Size:	33,0 KB
ID:	211551ik zie er wel niet zo charmant uit,maar met nog de naweeën van de griep geen zin om me op te tutten.
              Na het avontuur in de badkamer ben ik nog wat op de slaapkamer van mijn zoon gaan rommelen. Rico vloog van me hoofd af en belande bij een vrolijk potje, daar ging hij lekker op zittenClick image for larger version

Name:	IMG_4762.jpg
Size:	25,5 KB
ID:	211552dus hup snel weer me camera gepakt en gaan knippen en gewacht tot hij een leuke pose aannam en dat wachten werd beloond... zie het resultaat, is het geen plaatje??? ben er zelf verliefd op
              Click image for larger version

Name:	IMG_4766.jpg
Size:	27,3 KB
ID:	211553deze zou ik graag ook als profielfoto willen plaatsen maar krijg niet uitgevogelt hoe ik dat moet doen

groetjes en een fijne zondag morgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bianca1971 Bekijk Berichten
                het gaat steeds beter met Rico, vandaag lekker met mij de afwas opgeruimd en toen ik in de badkamer de was in de droger ging doen, klom hij vanaf mijn schouder op me hoofd hihi ik zie er wel niet zo charmant uit,maar met nog de naweeën van de griep geen zin om me op te tutten.
                Na het avontuur in de badkamer ben ik nog wat op de slaapkamer van mijn zoon gaan rommelen. Rico vloog van me hoofd af en belande bij een vrolijk potje, daar ging hij lekker op zittendus hup snel weer me camera gepakt en gaan knippen en gewacht tot hij een leuke pose aannam en dat wachten werd beloond... zie het resultaat, is het geen plaatje??? ben er zelf verliefd op
                deze zou ik graag ook als profielfoto willen plaatsen maar krijg niet uitgevogelt hoe ik dat moet doen

groetjes en een fijne zondag morgen
                Leuk een bonte boertje, ha ha.. maar ik ben ook bevooroordeeld. Veel plezier en oh... dit is een roodbuik papegaai, de senegal papegaai is deze icon
                Ellen & her Parrots

Comment

Mooi vogeltje.. Rico..
                  Leuke foto's..

Veel plezier !
                  sigpic

Comment

Wat een schatje en ja ik ben ook een bevooroordeelde

Comment

Welkom op het forum en een leuke keuze bb.
                      Ik zelf heb een die is ook heel leuk en lief hoor.
                      Liefs Trixie en

Comment

genieten elke dag weer

elke dag weer geniet ik van onze Rico, het is een zeer lief BBtje dat zijn streekjes heeft

Elke ochtend maakt hij me wakker met zijn gekwetter en dan laat ik hem lekker zijn gang gaan, het moet niet zo zijn dat als hij roept "ik ben wakker" dat ik dan ook meteen uit me bed vlieg. Als ik dan opsta ga ik eerst effe koffie aanzetten en effe een wandelingetje door het huis ( om te doen wat ik dan meteen moet doen)
                        Daarna gaat de huiskamerdeur open en zeg ik hem goedemorgen samen met ons hondje Kwiebes. Zodra ik richting kooi loop klimt hij al naar boven want dan weet hij dat de kooi open gaat. Voordat de kooi helemaal open is, is de slimmerik er al uitgeklommen

Ik klets even wat tegen hem, aai over de bol en ga dan mijn koffie drinken. Omdat ik op een appartement woon en ik bij me koffie een sigaretje rook, zit ik dan in de keuken, hij hoort me wel, maar kan me niet zien. Dat gaat erg goed hij eist mijn aandacht niet op en meneer kan lekker klauteren en naar buiten kijken.

Rico laat zich goed aaien en kriebelen, komt op hand zitten, neemt lekkernijen aan en luistert aandachtig als ik tegen hem praat. De hond vindt ie wel interresant en als Kwiebes te dichtbij komt maakt hem dat niet zoveel uit. Nu is Kwiebes wel een lieverd en geeft hem ook likjes maar soms wil Kwiebes en net als bij andere hondjes aan het kontje ruiken en dat vind Rico minder en vliegt dan weg

Ik heb nu besloten om zelf een klimboom te gaan maken, zodat Rico niet de hele dag op of in zijn kooi hoef te zitten. Ik had op internet gekeken, maar die dingen zijn zoo duur dat kan ik gewoon niet betalen.
                        Aangezien er bij ons in de bewonersruimte elke maandag hobby/knutselavond is kan ik dan mooi daar aan de gang. Ik weet dat er ook een bewoner is die graag van alles maakt, dus wil ik hem vragen mij te helpen. Ik heb al een kwekerij gemaild of hij afvaltakken o.i.d. heeft van bijv een beukenboom en ik mag daar komen kijken en uitzoeken.
                        Mijn zwager werkt in een bouwmarkt en aan hem gevraagd of hij in de zagerij evt stukken afvalhout wil meenemen voor de opvangbak te maken

Het eten van Nutribird gaat nog niet zo lekker, maar blijf het aanprijzen, appel was hij niet zo dol op, maar ik had het eergisteren gemengd met druif, dus het sap van de druifjes kwam ook over de appel en meneer heeft heerlijk zitten smullen. Banaan vond ie even raar, hij bleef wel proeven maar zag aan zijn houding dat hij zoiets had van, hmm is wel lekker maar is maar raar spul hahaha.

Ik ben al langzaam aan gaan proberen hem te douchen, geen succes hij vindt het eng. Maar wil toch graag ervoor zorgen dat hij die douche krijgt, dat is voor hem belangrijk. Maar goed, geduld is een schone zaak.

groetjes van Bianca en Rico
                        Last edited by bianca1971; 04-11-12, 12:59.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                        X