Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuw hier

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• nieuw hier

hoi ik ben nieuw hier
    ik heb een foto geplaatst van de papegaai die ik woensdag welkom mag heten
    heb alleen geen idee over welke soort het gaat ik denk een edel papegaai maar ben niet zeker kan mij misschien iemand vertellen welke soort het juist is
    zal in de toekomst nog meer foto's plaatsen maar ga eerst de mooie papegaai laten wennen aan zi jn omgeving voor ik er echt ga mee bezig zijn om hem tam te maken hij moet eerst vertrouwen krijgen en als dat allemaal redelijk goed zit kan ik verder :-)
    Bijgevoegde Bestanden

2 de foto

zo de tweede foto
    Bijgevoegde Bestanden

Comment

Als je hem woensdag al op gaat halen heb je toch helemaal geen tijd om je in te lezen over het soort vogel?

Comment

Hallo Said,

Even naar aanleiding van ons gesprek in chat over het soort wat de vogel zou zijn.

Zoals gezegd het is geen edel maar of een halsband of een Alexander parkiet zoek ff op google en dan kun je verschil zien tussen beide soorten.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

machtige mooie vogels met een behoorlijke eigen wil..

succes ermee!
          opt gemakje..

Comment

Welkom hier!
            Ik gok op een jonge halsbandparkiet...klopt dat?
            sigpic

Comment

Ik zeg ook een jonge Alexanderparkiet.

Maar ik snap niet waarom de verkoper je dat zelf niet kan vertellen en waarom je zonder dit soort belangrijke achtergrond informatie zo'n vogel koopt?
              Je moet toch weten wat zijn behoeftes zijn qua voer en verzorging?

Comment

Overduidelijk een halsbandpop, denk niet dat het een jonge vogel is. Een Grote Alexanderparkiet is het iig niet, de kop van een Alexander is veel forser, zo ook de snavel, die is een stuk groter en groffer dan het kleine rode snaveltje van de halsband.

Grote Alexanderparkiet gefotografeerd in het NOP te Veldhoven

Parakeet by RobinvdSchaft, on Flickr
                http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

'T zijn overigens wel edelparkieten! Zit er toch nog een beetje 'edel' in ;-)

Comment

...Dit dacht ik dus ook al..Alexanders zijn groter..hebben een grotere kop in verhouding met hun lijf..
                    sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willemien Bekijk Berichten
                      ...Dit dacht ik dus ook al..Alexanders zijn groter..hebben een grotere kop in verhouding met hun lijf..
                      Klopt, zijn behoorlijk lompe vogels (en dan ook nog eens een lengte van 55 cm) Heb zelf een tamme Alexanderparkiet gehad, Supergaaf beest

Comment

Zeker stoer uitziende vogels die behoorlijke ruimte moeten hebben..
                        Ze zijn groot en vliegen graag...dus in een huiskamer is ruimte een must voor deze kanjers...
                        ..en je moet wat geluid kunnen hebben/verdragen. ..
                        sigpic

Comment

Hoop niet dat je een edelprijs voor de parkiet betaald. Hoe kom je eraan?
                          De foto's zijn er onduidelijk, maar ik vind hem er niet best uit zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vogelen Bekijk Berichten
                            Hoop niet dat je een edelprijs voor de parkiet betaald. Hoe kom je eraan?
                            De foto's zijn er onduidelijk, maar ik vind hem er niet best uit zien.
                            ja dat hoop ik ook van niet en inderdaad ziet er niet zo goed uit maar van een foto kun je het soms moeilijk zien.

Comment

welke parkiet is het aub

zo ik heb de zaterdag rond 13 uur de vogel gaan halen omdat het beestje ook niet verzorgd werd
                              als het waren verwaarloosd werd hoe ik het vogelkooi aantrof gewoon weg schrijnend ben dan ook direct bij aankomst thuis het hele vogekooi gaan kuisen ben daarna direct naar de winkel geweest om schelpen zand te gaan halen in plaats van gazetten papier ,heb een mooi drink bakje gekocht zodat het vogeltje toch een beter bakje had dan er in zat nieuwe stokken gekocht daar de andere veel te klein waren voor zijn pootjes. nu twee dagen later is mijn vogel al veel relaxter maar zal nog wel wat tijd nodig hebben maar ik heb geduld.heb gisteren wat edelparkieten geluid opgezocht op youtube en dit paar k eer afgespeelt zodat de vogel de geluidjes kon horen nu 2 dagen later reageerd hij al op de geluiden zelfs als ik fluit antwoord hij soms terug ik ga nu proberen een duidelijkere foto op te zetten mss dat iemand dan weet wat voor soort edelparkiet het is
                              wil iedereen dan ook al bedanken voor de reacties die ik al gekregen heb
                              heb ook al veel opgezocht qua voeding sepia grit en toestanden en blijf me inlichten zodat ik het parkietje een zeer aangename thuis kan geven
                              Click image for larger version

Name:	DSC_0363.jpg
Views:	2
Size:	49,1 KB
ID:	211735
                              weet iemand nu welke soort parkiet het juist is
                              mvg

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...