Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hallo allemaal ook ik ben nieuw hier!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• hallo allemaal ook ik ben nieuw hier!

goede morgen allemaal...

ik zal even mijn verhaal doen hier hahaah

ik ben opgegroeit bij mijn moeder met aras en grijzeroodstaarten zei kweekte ze ook..ook hadden we toen veel honden in huis..
    die tijd is mij altijd bij gebleven,toevallig van de week kwamen wij op het onderwerp papagaaien en heel raar het warme gevoel overtrof me weer meteen! we zijn fimpjes gaan kijken en ook mijn gezin vond dat toch wel helemaal geweldig! we zijn gister wezen kijken bij dennis in den ilp,veel info opgedaan en ja hoor ook mijn gezin vind de papagaai geweldig.
    nu willen we het allemaal even laten bezinken,maar ik weet het haahaha ikwil er graag eentje in ons gezin opnemen! en denk ok wel dat dat gaat gebeuren maar ben alleen beetje huiverig met onze 10 honden.

ikzelf ben hele dagen thuis en ben erkend fokker met de franse bulldog..een ontzettend lief ras!
    wij hebben 2 kids van 5 en 8 jaar...
    ik zelf zit wel te tweifellen tussen een roodstaart baby of witkuif kakatoe omdat ik die toch wel wat mooier vind hahah maar mijn man vind de pratende grijzjes weer erg leuk

dus ik hoor graag tips over eigenlijk wel alles
    vooral waar ik wel of niet kan kopen
    moet ik de gaai laten testen?
    vanaf welke leeftijd is het beste?
    prijzen verschil waar ligt dat aan?

ben benieuwd op jullie reactie hih

liefs vera

Sowieso niet bij Dennis halen!

Verder erg leuk natuurlijk. Ik geloof dat kaketoe's over.het algemeen wat moeilijker zijn op te voeden, dus een grijsje lijkt me 'makkelijker'. Maar dat kunnen kenners je beter vertellen. Veel plezier met info inwinnen op het forum

Comment

info winnen

hallo ja ik hoop vooral op veel informatie..

uhh nee daar ben ik al achtergekomen om niet bij dennis te kopen ahahha..
      maar we zijn wezen kijken vooral voor mijn man en kids wat hun ervan vonden..
      ik vond de prijzen bij hun ook aan de hoge kant moet ik zeggen of ik heb het mis?
      850 euro voor baby grijzje 11 weken oud

Comment

Hallo Vera,

Welkom op forum.

vooral waar ik wel of niet kan kopen

Koop daar waar je vertrouwen in hebt nadat je jezelf goed geinformeert hebt over de verkoper.

moet ik de gaai laten testen?
        Je moet niks en sommige zouden mischien zelfs nu zeggen dat onndig is aangezien je verder geen vogels in huis hebt.
        Maar naar mijn idee/mening zou ik de nieuwe aanschaf wel laten testen zo heb je redelijke zekerheid dat je gezonde vogel koopt en mocht je ooit besluiten om er nog 1 bij te nemen weet je in ieder geval al dat deze vrij is van de bekende ziektes(tenminste als je hem/haar niet in contact laat komen met andere ongeteste vogels)

Een goede verkoper zal je zelfs adviseren om te testen op PBFD,KDS,Polyoma en chlamidia.

vanaf welke leeftijd is het beste?
        Aangezien je geen eraring hebt met handopfok zou ik kiezen voor een zelfstandige vogel.
        En ook hier geld een goede verkoper zal je niets anders aanraden.

prijzen verschil waar ligt dat aan?
        Dat zijn legio mogelijkheden waaraan,maar informeer bij diverse verkopers,vergelijk wat je krijgt en neem dan een beslising en goed koopste is niet altijd beste.

Bedenk eens wat is een prijsverschil van zeg 150 euro op de levensverwachting van een grijsje,ara of kakatoe.

Laatste tip die ik mee wil geven,een kakatoe is geen gemakkelijke vogel voor in huiskamer dus bedenk goed welke keus je maakt.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Hallo , en Welkom hier

Volledig eens met Henk hier boven , en Ik zou dus voor een Grijsje gaan !!
          Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
          Bedankt voor onze mooie Jaren

Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

Comment

Welkom!
            En inderdaad, als je geen ervaring hebt met gaaien, niet aan een kaketoe beginnen. Een rose kaketoe zou nog kunnen overigens. Verder ben ik van mening dat je ook van een grijze roodstaart een probleemvogel kan maken, iedereen doet maar alsof dat hele makkelijke vogels zijn, maar daar kan je van een koude kermis van thuiskomen.
            Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X