Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• voorstellen

Hallo Papegaaien liefhebbers,
    Wij zijn Arie en Anneke en onze maatje Jaco een Grijze Roodstaart man en nu 40 jaar en al 34 jaar bij ons.
    Nu wat informatie over onze eeuwige kleuter, Jaco hebben wij opgehaald uit een dierenwinkel en kwam zo uit het wild is ook niet geringd en is opgegroeid met onze 2 kinderen (jongens) speelde met de LEGO, pikte de pas gebouwde auto's af
    is gek op muziek en als jonge vogel liep hij over een speelgoed orgeltje en vond dat hij de beste was op dit gebied!
    Kattenkwaad uithalen is een grote hobby van hem. Loopt veel door het huis en klimt de trap op. En ik weet niet of dit normaal is hij zit graag in het donker, denk hierbij aan toilet of badkamer berging enz. en verdedigd deze ruimte als een ford.
    Als wij met vakantie gingen had Jaco een vast adres waar hij en wij erg blij mee waren zo is het al deze jaren goed gegaan, hij is een paar jaar geleden begonnen met veertjes plukken van zijn poten, maar hebben geen link gelegd met vakantie, eigenlijk helemaal geen link gelegd.
    Afgelopen jaar, toen wij terug kwamen, was Jaco afgevallen en aan de veertjes van zijn buik begonnen. Wij zijn naar een vogel arts gegaan en hij heeft zijn bloed nagekeken over het algemeen was dat goed alleen zijn nieren is een vraagteken en moeten hem in de gaten houden. Hebben het advies gekregen om hem niet meer op vakantie te sturen maar hem met ons mee te nemen. Het voer dat hij krijgt is: het hoofdvoer pellets van Nutribird dan elke morgen afgewisseld fruit, zonnepitten en ei krachtvoer. Tussen door een stukje kaas, walnoot enz. hij heeft ook druppels gekregen om het plukken tegen te gaan, maar daar werd hij hyper actief van, wij dachten dat hij er een prikkelde tong van kreeg want dat bekkie en tongetje ging maar.
    Ik was zoekende op internet wat wij nog aan het plukken zouden kunnen doen, toevallig gisteren kwamen wij deze site tegen en hebben ons meteen aangemeld.en het duizelt ons van al de informatie die wij tegen kwamen.
    Zo het eerste verhaal is erg lang geworden dus hou ik nu maar op, maar hoop op een paar tips
    Groeten van de 2 Atjes en Jaco
    Last edited by Jaco; 23-10-12, 19:28.

Welkom A en A met jullie Jaco.
    40 jaar en al zolang bij jullie. Een hele leeftijd hoor.
    Wel heel vervelend dat hij plukt. hebben jullie al geprobeerd om hem te sproeien met appelazijn en aloe vera?

Er is in de Universiteit Utrecht een onderzoek geweest naar het plukken van grijsjes, ga daar op googelen,misschien vinden jullie hier een oplossing.

Gaat Jaco ook wel mee onder de douche?

Op dit forum is heel veel ervaring dus vraag maar en je krijgt antwoord. Meestal diverse, zodat je zelf daar uit kunt halen wat jullie goed dunkt
    Ook is er een site van Frans:http://www.koppiekrauw.com ook heel veel info.
    Als het gedrag is, kun je ook met Hermine, http://www.papegaaienvrouwtje.nl
    bellen, zij weet ook heel veel mn over gedrag

ik wens jullie heel veel leesplezier en we gaan vast meer van Jaco horen
    groetjes Ria

Comment

Hallo Ria,
      Bedankt voor de snelle reactie, Ja water het grote probleem met Jaco, hij krijst het hele huis bij elkaar
      echt bang voor water vanaf dag 1 hebben onder de douche, wasbak, sproeien geprobeerd en ook niet
      na een paar keer gestopt, maar wij doen hem er geen plezier mee en willen hem ook niet stressen,
      maar ik zou het zeker alles willen proberen, en ga ook zeker Googelen in Utrecht.
      2 Atjes en Jaco

Comment

Welkom op t forum..!
        Wat je kan doen tegen plukken weet ik niet..geen verstand van..
        Succes..
        sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X