Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ff voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ff voorstellen

Hallo,
    ik ben Mireille, 38 jaar. Ik ben getrouwd met Bert en wij hebben 4 kinderen (5, 8, 19 en 24 jaar). Wij hebben 2 bejaarde katten, 2 vrolijke jonge cavia's, een aquarium en sinds gisteren woont Kobus bij ons. Kobus is een 37 jaar oude grijze roodstaart en was gisteren de verrassing van de dag toen ik thuis kwam. Kobus woonde met zijn baasje in het complex waar mijn man werkt, maar zijn vrouwtje is na een ziekbed op 93 jarige leeftijd overleden en niemand wilde Kobus hebben. Mijn man is allang gek van papagaaien en heeft Kobus direct meegenomen. Kobus heeft door de ziekte van zijn vrouwtje een paar weken praktisch alleen gezeten en is helaas begonnen zichzelf kaal te plukken op de borst. Hopelijk zal Kobus zich snel thuis voelen bij ons en weer bijkomen. Hij eet en drinkt in ieder geval wel en zingt, danst en praat veel. Wij hebben nog nooit een papagaai gehad, dus ik ga mij nu in rap tempo inlezen zodat wij Kobus de juiste verzorging kunnen geven die hij nodig heeft. Ik hoop op de forum veel tips en advies op te kunnen doen.
    Groetjes, Mireille en Kobus

hi welkom, wat super dat jullie hem in huis hebben genomen.

Comment

Welkom,

Fijn dat kobus een nieuw baasje heeft gekregen. Heel veel succes en plezier, met Kobus om hem een papegaai waardig leven te geven. Je zit op het juiste forum om genoeg over een grijsje te leren en vragen te stellen.

groetjes Julia
      Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Welkom

Hier op het forum is genoeg leesvoer en heel veel leden die altijd willen helpen met raad en daad.

Comment

Welkom en ik denk dat je hier voldoende tips kunt vinden en anders vraag gerust

Comment

Welkom
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Welkom

wat fijn dat Kobus bij jullie mag komen wonen,veel plezier met hem!
              Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
              en Magnum

Comment

Dank jullie wel vor het welkom. We gaan vast dikke vriendjes worden, al moet ik wel zeggen dat ik nog een beetje bang ben van die grote snavel. Ik laat dit niet merken, maar heb het nog niet gedurfd met mijn hand de kooi in te gaan. Het is ook erg jammer dat we echt helemaal niets van hem en zijn gewoontes weten. Volgens de enige achterneef van zijn vorige baasje is ie waarschijnlijk ook nooit de kooi uit geweest. Ach, met een hoop geduld gaan we er vast komen!

Comment

Beetje late reactie van mij. ....maar zeker welkom!
                  Last edited by Willemien; 27-10-12, 23:25. Reden: pannekoekje
                  sigpic

Comment

welkom hier.

Ik ken de situatie waar je nu in zit.
                    Jaren geleden toen mijn vriendin overleed, had ik ook ineens een papegaai, hij was meteen verliefd op me.

Wat ik toen niet wist dat er een forum was en ik was ook nogal eigenwijs, zo van niemand hoeft mij te vertellen hoe ik een papegaai moet verzorgen. Wat heb ik toen veel fouten gemaakt en wat ben ik wijzer geworden.

Advies: vragen, alles, ook al denk je dat het overbodig is of misschien wel dom (domme vragen bestaan niet)
                    Boekje lezen van Bonny Talsma: gek van mijn vogel.

Heel veel succes en laat van je horen.

groetjes Ria

Comment

Allereerst Welkom Mireille en Kobus

Hier vind je voldoende info om steeds een stapje verder te komen; en vraag vooral raak !!
                      Ik kom je berichtje nu toevallig pas tegen en het spreekt mij wel aan.. lijkt op hoe wij jaren geleden aan onze soepkip zijn gekomen....
                      Oma was ziek en mijn schoonpa belde of wij effe tijdelijk op haar gaai wilde passen..... manlief is vele vogels gewend en zei meteen : tuurlijk !!
                      Nou ik vond dat wel iets heel anders dan een grasparkietje.. wat een grote vogel en vooral die snavel !! hihihi

Ik heb er wel effe over gedaan; maar we zijn nu echt goede maatjes ;-)
                      Ik kan alleen zeggen, doe rustig aan, kijk en observeer je vogel, daar leer je echt veel van, wat is/vind ie leuk en wat is/vind ie spannend?
                      Doe alleen dat waar je jezelf ook goed bij voelt, je hoeft helemaal niet meteen je hand in de kooi te steken om te aaien o.i.d je kan ook gewoon door de tralies proberen iets lekkers te geven om maar een voorbeeld te geven;-)

Rest mij jullie nog veel plezier te wensen saampjes; en laat af en toe eens weten hoe het gaat, en wat je bezig houdt of je je afvraagd.

Veel geluk !!
                      "We zijn er om mekaar te helpen, nietwaar "

Groetjes Wilmaaa

& R.i.p "Soepkip" Marco sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                      X