Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen

Hoi,
    Wij een stel uit het midden van het land met twee honden en geen kinderen. Wij denken serieus na over het aanschaffen van een grijze roodstaart maar aangezien we allebei werken vinden we het lastig om de knoop door te hakken.
    Ik lees op dit forum dat een papegaai op zich goed alleen kan zijn mits je hem voldoende speelgoed geeft zodat hij voldoende afleiding heeft. uiteraard is het vanzelfsprekend dat je alle aandacht geeft als je thuis bent.
    Nu lees ik alleen niet wat beter is,is het beter om een jonge papegaai te nemen zodat deze van jongs af aan kan wennen aan alleen zijn of kun je beter een oudere papegaai nemen? Wanneer het beter is om een oudere te nemen wat is dan de gewenste leeftijd?

Onze voorkeur gaat uit naar een grijze roodstaart vooral om zijn intelligentie maar wellicht adviseren jullie ons een ander soort ivm alleen zijn.
    Om jullie een beeld te geven; ik werk 4 dagen en mijn man 5 dagen.

Daarnaast ben ik op zoek naar een betrouwbaar adres, bij voorkeur een hobbykweker. Ze worden uiteraard volop aangeboden op marktplaats maar mijn gevoel hierbij is niet goed aangezien ik niet of ik een papegaai met problemen in huis haal.

Alle tips, adviezen etc.zijn welkom....
    Ik ben benieuwd naar jullie reactie`s

Gr Ursula

hallo,
    wij hebben sinds 2 en een halve week een grijzeroodstaard papagaai nu ruim 11 weken..

ik ben wel van mening dat het veel tijd in beslag neemt,maar goed this ook net wat je ze aanleert.
    ben zelf voorstander van een baby die kan je helemaal naar jou wensen alles aanleren..

je kan hier heel veel info lezen en ik hoop dat je hier wat wijzer word..

bij een baby gaai zal ik toch kiezen voor 1 die al zelfstandig eet dus geen pap meer eet,
    wand die van mij zit nog op de pap en daar moet je wel verstand van hebben en het overstappen op
    vastvoer gaat ook niet zo gemakkelijk en helemaal als je hele dagen weg bent kun je hem naar mijn mening
    slechter opserveren of hij genoeg eet of niet.

koop geen vogel bij dennis of in rijswijk die staan heel veel op internet met vogels te koop.
    google er maar eens op daar word je niet blij van zeg maar

Comment

Welkom!
      Wij hebben Meeco..8 jaar oud..
      Meeco hebben we via MP..wij wilde een volwassen vogel dus
      vandaar gingen we eens kijken.
      We kwamen uiteindelijk bij Meeco uit..
      De verkoper is/was zelf werkzaam bij een dierenwinkel en kweekt
      zelf vogels..
      Meeco kwam bij hem terecht via een winkelbezoeker. .die zocht een
      goed adres voor hem..
      We zijn na veel mailcontact naar de verkoper toegegaan we waren wel nieuwsgierig.
      Hij had papieren van Meeco waar die gekweekt was e.d. en hij heeft me veel info gegeven.
      Verder heb ik alles gevraagd wat ik wilde weten..etc..
      Na een poosje daar geweest te zijn... Meeco vastgehouden..mijn kids erbij etc..
      hebben we Meeco gekocht en meegenomen.
      De eerste dagen was ie super lelijk en vals etc..kreeg bijna spijt..
      De verkoper had ik gemaild en die zij dat Meeco echt tijd nodig had om te wennen..
      Gelukkig werd t beter..en nu is gaat heel goed..

Van MP kopen is een risico maar als de verkoper alle info en papieren heeft
      en niets te verbergen heeft kan t ook goed zijn..
      Bij twijfels moet je niet doorgaan..bij de verkoper heb ik geen enkele twijfel gehad
      en mijn gevoel was goed..

Bij een hobbykweker kan je ook kijken..is betrouwbaarder maar dat hoeft natuurlijk niet..
      Je kunt vele kanten op..
      Bedenk eerst of je een jongere vogel wil en daar de tijd voor hebt..of
      dat je wat oudere vogel wil die al een leven heeft gehad al, een karakter heeft en de nodige tijd moet hebben om te wennen..

Koop inderdaad niet bij 4 animals of bij Mink Den Haag/Rijswijk..geen goede
      verhalen van gehoord..
      Zorg dat de vogel getest is voor je em koopt..!!

Succes...
      Last edited by Willemien; 01-11-12, 11:09. Reden: krentebrood
      sigpic

Comment

Welkom
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Hi,
          Bedankt voor jullie reactie`s. Ik had al gegoogeld op Dennis en daar wordt je echt niet blij van...
          Dit forum staat echt bomvol goede informatie tips etc.

Groetjes Ursula

Comment

Welkom!

Comment

Hoi,

Vorige week zaterdag zijn we naar Dieca gereden om ons daar verder te laten informeren over welk soort het beste bij ons past. Een geweldige zaak met veel kennis van zaken.
              Na een lang gesprek zijn we eruit en zijn we voor de edelpapegaai gegaan.
              Vorige week zaterdag werd er op marktplaats een koppeltje van 20 weken aangeboden door een vrouwtje die als probeersel een broedhok had geplaatst bij haar koppel. Zij had, aangezien ze op een flat woont, nooit verwacht dat er eieren zouden komen maar het resultaat is dat wij nu twee jonge edelpapegaaien in ons bezit hebben...broer en zus.
              Ze heten Rocco en Rosa en brabbelen er aardig op los met z`n tweetjes. Ik heb ook al een aantal vragen maar die stel ik wel op de juiste plek in het forum in de hoop dat jullie voor ons adviezen hebben. Ik probeer ook gelijk foto`s te plaatsen van deze twee rakkers met ons samen dan hebben jullie ook beeld bij onze namen ;-)
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

Welkom op dit forum.
                Koppel ziet er goed uit.
                Met 20'weken al eieren ?... Dat lijkt me erg vroeg?

henk

Comment

Hoi Henk,

Het koppeltje is 20 weken oud.......
                  Groetjes Ursula

Comment

Hoi, gefeliciteerd , en fijn dat je er 2 heb genomen zitten ze ook niet alleen als jullie werken.

maar gaat het wel goed met broer en zus al ze ouder worden?

Comment

Qua gedrag hoef je niet echt problemen te verwachten omdat het broer en zus zijn.
                      Er mee kweken wordt echter natuurlijk niks. Echter ze zullen w.s wel gaan paren en de kans is ook aanwezig bij de legkip onder de papegaaien dat ze ook eieren gaan leggen. Dan moet je goed gaan bedenken wat je gaat doen, eieren weg, kunsteieren en wel late broeden etc etc,. Want inteelt willen we niet he.
                      Ook zul je zien dat als ze broeds zijn ze zich als koppel anders gaan gedragen , heel vaak helaas agressief.

Henk

Comment

Hallo en Welkom ,
                        Gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding en dat jullie er maar veel plezier van mogen beleven
                        Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
                        Bedankt voor onze mooie Jaren

Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

Comment

Welkom!
                          Ellen & her Parrots

Comment

Hi,
                            Kweken willen we in ieder geval niet dus mochten er onverhoopt toch eieren komen dan halen we deze zeker weg Kunsteieren is dan een optie.
                            Hoe het gedrag tussen broer en zus zich gaat ontwikkelen is voor ons ook afwachten maar voor nu hebben ze heel gezellig samen. Ze eten samen uit de bak, slapen samen op de stok en kletsen lekker met elkaar.
                            De honden beginnen heel langzaam ook te wennen maar nog niet genoeg dat we ze in de woonkamer uit de kooi kunnen laten. Nu nemen we ze nog mee naar een andere kamer om daar te spelen en te oefenen.

We zijn benieuwd hoe de relatie tussen de honden en edels zich gaat ontwikkelen we willen er wel naar toe dat ze gewoon de `s avonds buiten de kooi kunnen.
                            Als jullie hiervoor tips hebben, we houden ons aanbevolen.

Groetjes Ursula

Comment

Welkom met jullie mooie edels

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X