Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heb een nieuw vriendje erbij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Heb een nieuw vriendje erbij

Hallo,

Ik ben Kevin. Ik ben al heeel lang aan het zagen hier thuis voor een papegaai. Mijn moeder was er snel mee ok, want ze houdt van wat leven in ons appartementje.
    Mijn vader is ook een dierenvriend, maar hij koopt er niet snel een. Pas als het beesje even bij ons is begint hij zich er aan te hechten...
    Mijn moeder stelde zelfs voor dat het ons papegaaitje wordt, vooral omdat ik het financieel wat moeilijker heb.
    Ze had geen hoog budget... Ze wou max 350 euro geven en ze wou een roodstaart. Natuurlijk vind je er niet zo snel een voor die prijs en ik kreeg veel commentaar dat ik
    misschien net een bont bourke zou kunnen kopen met dat bedrag... Hier zou ik ook heel tevreden mee zijn maar mijn moeder was gesteld op een roodstaart.

Uiteindelijk ben ik Kira tegengekomen. Het is een mannetje van 5 jaar oud (ik weet het, nogal een meisjesachtige naam voor een man, maar goed...).
    Na op het zoekertje gereageerd te hebben mocht ik hem de dag erna meteen ophalen. 2 uur rijden op en 2 uur rijden af.
    Kira zijn vorige eigenaar was een alleenstaande vrouw die hem een beetje verwaarloost heeft... De vrouw is overleden en nu zat Kira 6 maanden eenzaam in een kooi met een kweker.
    De verkoper zei ook, dat Kira niet met mannen overweg kon en dat leek ook waar als ik zag hoe Kira schreeuwde en wou bijten naar de man.
    Ik maakte me dus een beetje zorgen of ik er wel goed overweg mee zou kunnen.

Kira was heel schuw, ook bij mijn moeder, maar hij moest nog wennen aan zijn nieuwe omgeving.
    nu enkele dagen later heb ik geen zorgen meer, het is een enorm slimme en lieve vogel. Ik geef hem veel aandacht, heb een vaste aanpak om hem te verzorgen en het lukt.
    Op enkele dagen tijd heb ik hem leren uit mijn hand eten, opstappen, pootje geven, over zijn kopje aaien en nu ook fluiten op commando.
    Spreken doet hij nog niet, maar ik ben er zeker van dat dit later ook geen probleem zal zijn in de toekomst.

Ben heel blij met mn nieuwe maatje en jullie zullen wel meer van ons horen

Oorspronkelijk geplaatst door kevow Bekijk Berichten
    Hallo,

Ik ben Kevin. Ik ben al heeel lang aan het zagen hier thuis voor een papegaai. Mijn moeder was er snel mee ok, want ze houdt van wat leven in ons appartementje.
    Mijn vader is ook een dierenvriend, maar hij koopt er niet snel een. Pas als het beesje even bij ons is begint hij zich er aan te hechten...
    Mijn moeder stelde zelfs voor dat het ons papegaaitje wordt, vooral omdat ik het financieel wat moeilijker heb.
    Ze had geen hoog budget... Ze wou max 350 euro geven en ze wou een roodstaart. Natuurlijk vind je er niet zo snel een voor die prijs en ik kreeg veel commentaar dat ik
    misschien net een bont bourke zou kunnen kopen met dat bedrag... Hier zou ik ook heel tevreden mee zijn maar mijn moeder was gesteld op een roodstaart.

Uiteindelijk ben ik Kira tegengekomen. Het is een mannetje van 5 jaar oud (ik weet het, nogal een meisjesachtige naam voor een man, maar goed...).
    Na op het zoekertje gereageerd te hebben mocht ik hem de dag erna meteen ophalen. 2 uur rijden op en 2 uur rijden af.
    Kira zijn vorige eigenaar was een alleenstaande vrouw die hem een beetje verwaarloost heeft... De vrouw is overleden en nu zat Kira 6 maanden eenzaam in een kooi met een kweker.
    De verkoper zei ook, dat Kira niet met mannen overweg kon en dat leek ook waar als ik zag hoe Kira schreeuwde en wou bijten naar de man.
    Ik maakte me dus een beetje zorgen of ik er wel goed overweg mee zou kunnen.

Kira was heel schuw, ook bij mijn moeder, maar hij moest nog wennen aan zijn nieuwe omgeving.
    nu enkele dagen later heb ik geen zorgen meer, het is een enorm slimme en lieve vogel. Ik geef hem veel aandacht, heb een vaste aanpak om hem te verzorgen en het lukt.
    Op enkele dagen tijd heb ik hem leren uit mijn hand eten, opstappen, pootje geven, over zijn kopje aaien en nu ook fluiten op commando.
    Spreken doet hij nog niet, maar ik ben er zeker van dat dit later ook geen probleem zal zijn in de toekomst.

Ben heel blij met mn nieuwe maatje en jullie zullen wel meer van ons horen
    Heel veel plezier met Kira, heel fijn dat het je gelukt is.
    Geniet ervan!

Comment

Gefeliciteerd! Zo zie je maar dat een oudere papegaai ook een prima maatje kan zijn, mits hij/zij de goede opvoeding krijgt.

Krijgen we nog een fotootje te zien?

Comment

Hallo,

Van zulke verhalen kun je alleen maar heel blij worden, heel veel plezier samen en een lange vriendschap toegewenst.

Groetjes Julia
        Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Foto komt er nog aan hoor.

Nu was er me wel iets raar gebeurd... Heb me de hele dag in mn kamer mee beziggehouden. Zijn kooi staat in de woonkamer.
          Ik lag net in bed, en hoorde hem geluiden maken. Ik dacht dat mn moeder hem weer niet kon laten en wou net tegen haar gaan klagen dat ze hem moest laten slapen.
          nu ik laat de kooi meestal open, heb ik met mn vorige vogels altijd al gedaan en dat lukte goed. Maar goed, ik deed mn kamer deur open... Wie stond daar ineens,
          Kira om 12 u snachts en wandelde rustig mn kamer binnen. Vond het eigenlijk een heel leuke ervaring en nog nooit voorgehad. Nu is de kooi dicht... Hopelijk wil hij vaker zijn kooi uit dan,
          want dat is nog een moeilijk punt...

Vond dit leuk even te delen

Comment

een slim beestje ,veel plezier met Kira.

Comment

Heel veel plezier met je grijsje.
              Maar zo te lezen komt dat helemaal goed, hij heeft jou al uitgekozen als favoriet denk ik
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Heel speciaal, lijkt mij inderdaad een geweldige gewaarwording, als je bezoek krijgt van je eigen papegaai, dat gaat nog heel wat worden met elkaar.

Groetjes Julia
                Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Heel veel plezier met Kira
                  Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
                  en Magnum

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...