Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FF Voorstellen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• FF Voorstellen...

Hallo allemaal,,

Wij zijn Roy (26) en Hilde (23) en wonen nu 5 jaar samen. Omdat mijn vader weinig tot geen tijd voor Rocco had mochten wij Rocco in huis nemen. Nadat we Rocco 3 jaar in huis hebben gehad hadden we besloten om er een 2e papegaai bij te nemen. Wat ook hartstikke goed samen ging.

Rocco, een grijze roodstaart die helaas vorig jaar December is overleden. En Rico een goffini kaketoe. Nadat Rocco in December is overleden begon Rico met kaalplukken dus hebben wij Rico helaas weg moeten doen. Dit met alle pijn in ons hart.
    Maar het is egoistisch om dan zo'n beestje bij je te houden.
    Nu gaat het allemaal heel goed met Rico en is hij bij een oud vrouwtje dat 24/7 tijd voor hem heeft.

Omdat het gemis in huis te erg werd en mijn vriend overdag werkt en ik s'avonds hebben wij samen besloten om een baby grijsje te kopen.
    Na veel zoeken op internet besloten we om een kijkje te nemen in Den-Haag...
    Nadat we even rond hadden gekeken besloten we om nog even verder te zoeken.
    Later kwamen wij in contact met een kweker waar we zijn wezen kijken en daar een baby grijze roodstaart van 6 weken hebben meegenomen.

Hiro,,!! Hiro is morgen 7 weken en vanaf 8 weken mogen we beginnen met vast voedsel aanbieden. Maar als ik een beetje op internet kijk dan zie ik dat ik hem nu overdag al een beetje vast voedsel moet aanbieden.
    Mijn bedoeling was dat ik hem met 8 weken overdag een fruithapje aanbiedt en tussendoor pallet voer. Alleen lees ik bij verschillende forums dat ik daar met 7 weken al mee moet gaan beginnen.
    Nu heb ik al wel een bakje met water erbij staan als ik erbij ben. Hij probeert er ook al wel van te drinken.

Voor de rest is het een geweldig grijsje. Hij groeit goed, niet te licht of te zwaar. Gezond. Maakt veel geluidjes (stembanden testen) of hoe jullie het willen noemen
    Is lekker actief, slaapt goed en eet ook goed.
    En probeert ook al op de rand te gaan zitten van de bak.

Ik heb ergens gelezen dat als je de pap geeft en er gaat wat langs dat je dit goed schoon moet houden. Dat doen we ook wel alleen dat wil soms niet helemaal lukken. Hoe kan ik dit het beste schoonmaken?? En wanneer mag je hem voorzichtig nat sproeien?? Klopt het dat dit pas mag als alle veren erdoor zijn?? En is het een probleem als er soms houtsnippers in zn donsveertjes blijven hangen??

Voor we een baby grijsje hebben aangeschaft, hebben we hier echt wel 3x over nagedacht. En veel informatie verzameld. Alleen sommige dingen zijn weinig tot onduidelijke informatie over. Omdat mij deze site is aangeraden hoop ik dat jullie ons af en toe willen helpen als wij een vraagje hebben.

M.v.g Roy,,Hilde en Hiro!!

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
X