Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

java boom

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• java boom

Hallo allemaal ,

ik ben op zoek naar een goedkope kooi of een javaboom voor mijn blauwvoorhoofd amazone papegaai

nog een vraagje kan je papegaai los laten op de javaboom als je weg gaat

tot ziens,

denk dat je voor javabomen het internet moet afstruinen of zelf iets fabriceren staan prachtige voorbeelden op het forum en nee je kan je vogel nooooooooit los alleen laten.

Comment

dus als ik weg ga moet hij weer in zijn kooi

Comment

dat heb jij goed begrepen!

http://www.mijninterieur.net/contact_us.php
        koffiebomen voor een prikkie

Comment

Wij hebben de javaboom bij trendhopper gekocht 149 euro
          zelf een bak onder gemaakt....
          (hoop dat je de foto kan zien)
          Bijgevoegde Bestanden

Comment

das echt een onwijs mooie boom. voor wat voor vogel?
            en van wel materiaal heb je de onderbak gemaakt, hout?
            inhoud van de bak gewoon stenen?
            x Désirée,
            Pip, Puk,
            Pico, Polo,
            Dico,
            Perry,
            Bob &
            Henkie.

Comment

We hebben een grijze roodstaart...
              de onderbrak hebben we van een mdfplaat met houte planken erom heen gemaakt,
              daar boven op hebben we een plastick plaat gemaakt (makkelijk schoonmaken)
              En als decoratie erin hebben we grote witte kiezels gedaan, zijn normaal voor in de tuin.
              aan de onderkant van de bak wieltjes en klaar is Kees....kan je allemaal bij een bouwmarkt halen.

Comment

ik heb er ook even naar gekeken (gelukkig heb ik een laptop en die kan je op z'n kant zetten)
                Die grote kiezelsteen zijn die niet vaak vies van de uitwerpselen van jullie grijsje? ik vind hem verder prachtig hoor, maar vroeg me af hoe je het schoon houd, daar papegaaien nogal rommelzakken zijn.

Comment

Ja er ligt een plastick plaat overheen, dus die kunnen we makkelijk schoon maken...
                  elke dag even met een doekje schoon maken en het is weer helemaal schoon...
                  (sorry voor de foto weet niet hoe ik hem moet draaien)

Comment

Ook ik heb zelf bomen gemaakt voor mijn parkieten.
                    Een rechte wat dikkere boomstamstam gezocht, de stam vastgeschroefd op een houten plank zodat hij rechtop staat.
                    In de boomstam gaten geboord, en daarin takken gestoken. De uiteinde van de takken een beetje bijsnijden zodat ze pasten en die vastgelijmd in de gaten.
                    Als je ze niet vastplakt (wel natuurlijk zorgen dat ze er niet uitvallen) dan kun je steeds vervangen door verse wilgentakken, wat de vogel heerlijk vind om aan te knabbelen en het schors eraf te trekken, dus nog een leuke bezigheid ook voor ze.
                    Onder de boom en het platootje waar hij opstaat heb ik gewoon kranten liggen voor de poep. Boompje optillen, kranten weghalen, schone eronder en klaar
                    Mijn valkjes zitten hier overdag altijd in, de grasjes wat minder omdat die altijd in de valkenkooi gaan zitten op het grote touw.
                    Maar als ze daar even niet willen zijn dan is de boom een leuke 2de optie voor ze.
                    Voor grotere vogels natuurlijk een beetje aanpassen, maar het gaat om het idee v.d boomstam, standaard en takken zelf makkelijk en goedkoop maken

Click image for larger version

Name:	Toby Skippie 7.jpg
Views:	2
Size:	37,4 KB
ID:	212171Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1
Size:	38,8 KB
ID:	212172
                    Last edited by lanny; 06-02-13, 23:12.

Comment

Wij hebben deze Es zelf gekapt, kaal gemaakt & de takken naar onze wens gespannen met touwen en zo laten drogen. Daarna vast gemaakt aan de plaat eronder en we leggen er kranten onder (deze boom is gemaakt voor ons bonte boertje trouwens)

Hier een voor & na foto

Name:	image-2517139571.jpg
Size:	28,9 KB
ID:	212173

Name:	image-4081887942.jpg
Size:	23,9 KB
ID:	212174

Comment