Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even Costello voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Even Costello voorstellen

Hallo allemaal
    ik ben hier vroeger ook al geweest maar vanwege drukte schoot het er allemaal bij ins :-)

Ik ben Loes (28), diergeneeskunde student (en loop nu toevallig stage op de afdeling vogels en bijzondere dieren van de uni en heb al wat grijsjes langs zien komen deze week) en ben de trotse eigenaar van een 30 jarig grijsje genaamd Costello.
    Costello was een kado van mijn moeder aan mijn vader, voor mijn geboorte. Helaas had hij al snel besloten dat mijn moeder zijn partner werd en mijn vader werd geaccepteerd, maar daar hield het mee op.
    Na mijn geboorte is hij langzaam op mij overgestapt (ik heb foto's van toen ik bijna 3 was en hij bij mij zit te spelen met lego en ik hem aaide). Mijn moeder werd toen ineens de vijand en als hij de kans kreeg dook hij op der af om der tot bloedens toe te bijten (hap uit der oor toen hij een keer een duikvlucht naar haar maakte als gevolg).
    Omdat ik als kind natuurlijk niet bewust veel bezig met hem ben geweest en mijn ouders vrij weinig verstand haden van de opvoeding is Costello eigenlijk een beetje 'verwaarloost' geweest (hij kreeg natuurlijk gewoon zijn verzorging, knabbeldingen en aandacht, maar geen opvoeding of uitdaging). Toen ik naar de middelbare school ging ben ik me gaan bemoeien met zijn opvoeding.

We hadden dus een flinke achterstand, maar tegenwoordig is hij naar mij toe braaf en accepteert ook andere mensen tot op zekere hoogte. Hij gaat nu op commando op de hand en eraf, geeft kusjes en een poot. Kan iets 'vast' houden en 'los' laten en is enigzins te sturen in zijn slooptochten buiten de kooi :-p
    Hij kan goed praten, maar alleen als hij zelf zin heeft.

Toen ik uit huis ging moest hij mee (mijn moeder is het meeste thuis en die combi was gewoon niet geslaagd).
    Costello is een grijsje met een flinke dosis karakter. Hij vertikt het om woordjes na te zeggen (behalve als je weggaat of het opgeeft), is voor niets of niemand bang (alleen voor riet?) en is soms net een kleuter die na een NEE nog 1x even datgene doet wat niet mag en je dan uitdagend aankijkt. Maar dat maakt hem wel speciaal.

Hij heeft jaren samen geleefd met onze konijnen. Die kwamen bijna dagelijks binnen en hij was dol op ze. Oortjes beknabbelen, lief murmelen, kusjes geven etc. Ook herder Mexx werd geaccepteerd (Costello had hem onder de duim, Mexx ging altijd keurig aan de kant als hij erlangs wilde. Mexx is helaas overleden afgelopen herfst) en zelfs kat Molly (een pleegkitten dat is blijven hangen) gaat goed samen met hem.
    Ook de pleegkittens en zelfs de laatste pleegpoes vond hij geen probleem, het lijkt hem eigenlijk niets te doen allemaal.

Helaas ben ik de laatste tijd gewoon extreem druk en ben ik veel van huis (co-schappen) en nu ben ik toch wel een beetje aan het zoeken naar een evt maatje (mits dat kan) en wat extra uitdaging voor hem in de kooi en als ik thuis ben in de vorm van een klimboom. Vandaar dat ik weer hier langskom om wat info te verzamelen.

Haha een heel verhaal dus :-p

Recente foto's (van het weekend gemaakt) van Costello (ook wel Stellie of Belle genoemd) met kat Molly:
    Click image for larger version

Name:	20130131_190923.jpg
Views:	1
Size:	69,8 KB
ID:	222503Click image for larger version

Name:	20130131_192004.jpg
Size:	46,7 KB
ID:	222504Click image for larger version

Name:	20130131_192134.jpg
Size:	45,7 KB
ID:	222505

Hoi Loes...
    Welkom op t forum...leuk verhaal..!

Meeco mijn grijsje is 8 jr....is alleen bij ons ik
    zou je niet kunnen adviseren wat betrefd een tweede
    gaai...maar anderen hier komen vast met tips...;-)..

Succes...
    sigpic

Comment

Welkom
      Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
      en Magnum

Comment

Welkom hier! Wat een boeffie is het toch! Ik heb zelf vier gaaien, en dat zijn drie grijsjes en 1 ducorps kaketoe. Wat ik het leuke vind aan meerdere papegaaien is de interactie tussen elkaar. Ik heb twee grijsjes die elkaar exact imiteren, en dat we soms echt moeten kijken wie het nu zei. Ik weet niet wat je bedoeling is om ze bij elkaar op een klimboom te zetten? Want dat gaat niet altijd goed. Bij mij gaan niet alle vier de vogels samen op een klimboom, gewoon omdat het niet werkt onderling. Twee grijsjes zitten samen en dat gaat prima, laten elkaar ook met rust. Maar de kaketoe en de andere grijze zitten apart. Ik vind het ook leuker meerdere vogels bij elkaar, dan hebben ze ook nog iets aan hun soortgenoten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jolin304 Bekijk Berichten
          Welkom hier! Wat een boeffie is het toch! Ik heb zelf vier gaaien, en dat zijn drie grijsjes en 1 ducorps kaketoe. Wat ik het leuke vind aan meerdere papegaaien is de interactie tussen elkaar. Ik heb twee grijsjes die elkaar exact imiteren, en dat we soms echt moeten kijken wie het nu zei. Ik weet niet wat je bedoeling is om ze bij elkaar op een klimboom te zetten? Want dat gaat niet altijd goed. Bij mij gaan niet alle vier de vogels samen op een klimboom, gewoon omdat het niet werkt onderling. Twee grijsjes zitten samen en dat gaat prima, laten elkaar ook met rust. Maar de kaketoe en de andere grijze zitten apart. Ik vind het ook leuker meerdere vogels bij elkaar, dan hebben ze ook nog iets aan hun soortgenoten.
          Ik zou graag een maatje/gezelschap voor hem vinden, liefst dat ze later in 1 kooi kunnen zitten, voor de gezelligheid.
          En erbij een klimboom voor in de kamer voor nu alvast om buiten de kooi wat meer te kunnen spelen.

Comment

Welkom terug Costello

lekker veel knabbel takken de kooi in als je weg ben dan heeft die wat te doen ,
            een maatje erbij is idd een optie , maar geen garantie dat dat klikken zal.
            een mooie klim/speelboom is natuurlijk nooit weg voor als je thuis ben,
            kunnen ze zicht ook goed in vermaken , met speeltjes en touwen
            Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
            Bedankt voor onze mooie Jaren

Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

Comment

Bedankt :-D

Ik zal eens een topic openen over een klimboom (kopen of maken).
              Helaas is Costello niet dol op knaagtakken, vindt hij helemaal niets! Op de uni doen ze knikkers in de voerbak. Dat wil ik morgen eens proberen. Om het eten wat uitdagender te maken :-D

Comment

Heb hier misschien ook een idee voor Costello?Hier is het een groot succes.Click image for larger version

Name:	006.jpg
Size:	53,8 KB
ID:	212296
                Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
                en Magnum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Annemoon Bekijk Berichten
                  Heb hier misschien ook een idee voor Costello?Hier is het een groot succes.[ATTACH=CONFIG]12025[/ATTACH]
                  Ziet er leuk uit :-D
                  Helaas zal Costello niets met dat touw en dat speeltje doen en die touwring is alleen maar om boos in te bijten. Ik heb al zoveel speelgoed geprobeerd, maar hij is erg euh 'conservatief'. ;-) Ik ben een beetje aan het zoeken naar iets met voornamelijk takken, met sisaltouw dat strak gespannen staat of met ijzerdraad erin zodat het stevig is.

Comment

Hoi, welkom hier!

T'is een onwijs leuk forum (zoals je waarschijnlijk al eerder was achter gekomen )
                    En wat een eigenwijs heb je daar! Geweldig!
                    Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
                    Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X