Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hier is ie dan eindelijk!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• hier is ie dan eindelijk!

Na enkele weken speurwerk hadden we uiteindelijk een goeie kweker gevonden, namelijk Animales, gelegen te Drongen (België)
    Het grijsje, genaamd Chico is een mannetje en is geboren op 20 januari 2013 bij de kweker in Drongen.

Hij bleef bij z'n ouders tot een goeie week geleden. We hadden namelijk eerst nog een week Helsinki, Finland gepland, daardoor mocht we er een weekje later achterkomen.
    Dus op 3 maart wordt ie 6 weken. We hebben van de kweker een gedetaïleerd blad gekregen met wat en hoe voor de dagelijkse voeding. Tot het einde van de maand nog 3x per dag en daarna afbouwen. Het nummer van de kweker hebben we ook, en we mogen dag en nacht bellen indien er zich een probleem voordoet.

Hij heeft nu net flink gegeten, maar het is een smospotje ^^ Hij zit nu nog in zijn kartonnen doos, die we meegekregen hebben van de kweker. Omdat we 2 schatten van katten hebben zit hij ter veiligheid in een transportkooi die papagaai-proof is.
    Foto's volgen deze middag wel

Heei! Gefeliciteerd! Wat super leuk!
    Mijn Grijsje is 18 januari 2013 geboren, maar ik haal hem pas op als hij zelfstandig kan eten.
    Hij zit nu nog bij de ouders tot de 7e week, en op de 12e week mag ik hem op komen halen!
    Ben zo zenuwachtig, nu al, maar heb er onwijs veel zin in!
    Maar grappig dat we dan een grijsje van dezelfde leeftijd hebben!
    Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
    Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

Comment

Dankje chaaaahr Er is inderdaad maar 2 dagen verschil in de geboorte
      Hij zit nu rustig te slapen in z'n doos, maar vanaf ik dichterbij kom trekt ie z'n bekje open hehe, maar hij moet wachten tot een uur of 19 tot hij weer wat eten krijgt
      Er staat een Dyson Hot (luchtverwarmer) op 5 meter van z'n kooitje om de omgevingstemperatuur wat op peil te houden (de kweker raadde minimum 20 graden aan), plus een thermometer ernaast om direct te kunnen zien of het juist is. Vanaf ie een geluidje maakt, of van z'n oren maakt, sta ik direct bij hem. maar dat is normaal zeker dat we zo bezorgd zijn? Het is misschien overdreven maar ik wil hem de best mogelijke opvoeding geven

Oorspronkelijk geplaatst door chaaaahr Bekijk Berichten
      Heei! Gefeliciteerd! Wat super leuk!
      Mijn Grijsje is 18 januari 2013 geboren, maar ik haal hem pas op als hij zelfstandig kan eten.
      Hij zit nu nog bij de ouders tot de 7e week, en op de 12e week mag ik hem op komen halen!
      Ben zo zenuwachtig, nu al, maar heb er onwijs veel zin in!
      Maar grappig dat we dan een grijsje van dezelfde leeftijd hebben!

Comment

Gefeliciteerd met de kleine, geniet ervan! Plaats je ook een foto? Ben wel benieuwd!

Comment

Click image for larger version

Name:	IMG_1533.jpg
Views:	1
Size:	43,4 KB
ID:	212383

Hierbij dus de eerste foto van onze Chico! Nu 6 weken oud.

Comment

Chico1,

Gefeliciteerd met jullie nieuwe grijsje, heel veel en vooral lang plezier van en met elkaar gewenst, alleen jammer dat hij niet wat langer bij zijn ouders heeft kunnen blijven, bijna 6 weken is wel heel jong, pappen vraagt ervaring en deskundigheid er kan van alles mis gaan, dus bij twijfel direct bellen naar de kweker, ik ben er van overtuigd dat jullie het beste willen voor dit jonge grijsje, volg de gedetaileerde adviezen dan ook stipt op en ben bewust van de risico's die het pappen met zich mee kunnen brengen.

Met vriendelijke groet

Julia
            Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Wat een lief klein hummeltje is het nog!

Comment

Ach nee, wat een schatje!!!
                Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
                Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

Comment

Gefeliciteerd met uw nieuwe vriendje! Wat een dropje!!!! Heeeel veel plezier ermee alvast

Comment

Hi Chico!

Wat een absoluut schatje!!!!
                    Hoop dat alles goed gaat en dat hij bij jullie een geweldig, warm huisje heeft!

Houdt ons op de hoogte!

Groetjes Aurora

Comment

Hij eet goed ondertussen hij begint zelfs al met z'n vleugels te wapperen, net alsof hij al wil vliegen. Best wel grappig ^^

Comment

Hey..toppertje..
                        Veel plezier ermee..
                        sigpic

Comment

Cicco

Wat een poepie,Gefeliciteerd met jullie Chico,ik hoop dat jullie er heel veel plezier mee mogen beleven.

ps De mijne is van 17 jan maar dan van 2008
                          Last edited by ziyal; 02-03-13, 23:36.

Comment

van harte met je grijsje!! het zijn geweldige vogels... wel vind ik het ook erg jammer dat zo jong de vogel al wordt meegegeven door de kweker.
                            Ik begrijp dat je ook al andere vogels hebt, laat je de vogel wel testen?? hier komt er niets meer in huis, als ze eerst zijn getest op de 4 meest bekende en gevreesde ziektes.
                            Ik heb mijn eerste grijsje nl. verhoren aan PBFD en Polyoma. Je hoort nog steeds te veel horror verhalen. Natuurlijk hoop ik dat je vogel kerngezond is hoor!

Mijn huidige grijsje wordt in april al weer 11 jaar. Het zijn echt geweldig leuke, intelligente en mooie vogels.
                            Ellen & her Parrots

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ellenparrots Bekijk Berichten
                              van harte met je grijsje!! het zijn geweldige vogels... wel vind ik het ook erg jammer dat zo jong de vogel al wordt meegegeven door de kweker.
                              Ik begrijp dat je ook al andere vogels hebt, laat je de vogel wel testen?? hier komt er niets meer in huis, als ze eerst zijn getest op de 4 meest bekende en gevreesde ziektes.
                              Ik heb mijn eerste grijsje nl. verhoren aan PBFD en Polyoma. Je hoort nog steeds te veel horror verhalen. Natuurlijk hoop ik dat je vogel kerngezond is hoor!

Mijn huidige grijsje wordt in april al weer 11 jaar. Het zijn echt geweldig leuke, intelligente en mooie vogels.
                              Hij zou moeten getest zijn bij de kweker zelf

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X