Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hallo ik ben soekkie !!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• hallo ik ben soekkie !!!

Hallo ik ben Soekkie de Forpus.

Ik ben sinds drie weken bij mijn nieuwe baasje.

Omdat ik snel bij mij vrouwtje op haar hand ging zitten en lekker aan wat brood aan het knabbelen was mocht ik al snel uit mijn kooitje.
    Toen ik door kreeg dat ik ook door de hele huiskamer kon vliegen heb ik nu mijn vaforiete plekje gevonden ,de gordijnen !!!
    Dan kan ik lekker naar buiten gluren en aan de gordijnen knabbelen.

Soms val ik daar zelfs in slaap en dan moet vrouwtje me er weer uit halen en als ik dan van die geluidjes ga maken houd ze me dicht tegen me aan en kruip ik zo onder haar vest en dan ga ik hier lekker verder slapen.
    Alleen wil ik niet zo graag op mijn kooitje blijven zitten misschien hebben jullie nog wat tips voor mijn vrouwtje zo dat ik dat wel ga doen en ook over het tam maken.

Groetjes soekkie en vrouwtje

He welkom hier ..
    sigpic

Comment

He Hallo

Ik heb nog een vraagje en misschien weet jij dat wel?
      Ik heb Soekkie nu drie weken en de eerste 2 weken ging hartstikke goed maar deze week wil hij niet meer uit zijn kooi en als ik me hand er in steek met wat lekkers gaat hij wild door heel ze kooi heen vliegen.
      Het is net alsof ik hem ineens weer helemaal tam moet maken net als in het begin.
      Weet jij misschien hoe dit kan ?

groetjes,

Comment

is er iets gebeurd in die tussen tijd?
        hoe oud is hij?
        hoe nader jij je vogel?
        het is wel vreems eerst wel en dan ineens niet meer.
        veel aandacht geven terwijl hij in zijn kooi zit en dan steeds stapje voor stapje verder... als je weer te ver ga moet je weer een stapje terug doen.
        vertrouwen ligt erg diep bij vogels.
        beloon hem veel als hij steeds dichterbij kom. geef hem steeds wat lekkers en jij moet ook de enige zijn die hem voert.
        zodat hij weet dat jij degene bent die hem verzorgd en dan zo je vertrouwen terug winnen.

leuk verhaaltje trouwens met je eerste bericht^^

welkom hier en veel plezier.

Gr. Marcel
        Denzo Chica

Comment

Hey...ik vind t ook wel moeilijk hoor...
          Hij word zich denk ik bewust van de omgeving en is wat gestrest
          van alles..veel geduld en belonen is de manier..
          Lastig...maar zal toch weer goed moeten komen...
          sigpic

Comment

Hallo vrouwtje van Soekkie (en Soekkie, natuurlijk)!

Welkom hier op het papegaaienforum! Leuk dat jullie je hier even voorstellen!

Ik ben zelf nog een onervaren papegaaien-baasje, hoor!? Ik heb dan ook geen antwoord op je vraag, alleen is zo'n soort 'terugval' voor mij wel heel herkenbaar (lees als je tijd/zin hebt mijn berichten van vorige week op dit forum maar eens. Maar..... lees vooral ook mijn dagboekberichtje van vandaag ;-)
            Geduld en vertrouwen lijken toch echt de sleutelwoorden te zijn voor het opbouwen van een goede, gezonde relatie met onze gevederde vrienden!!!

Heel veel succes samen!

Hartelijke groeten,

Suus & Grijze roodstaartpapegaai Cobus
            Groetjes,
            Suus

Cobus & Daisy

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X