Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kiki

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kiki

Morgen gaan wij onze witkuif Kiki ophalen. Ik hoop op het forum tips & weetjes te vinden. En misschien in de toekomst antwoorden op vragen.

Sietske

Welkom op het forum!

Hoe is het met Kiki? Kan ze al een beetje wennen aan haar nieuwe omgeving?

Groetjes,

Suus
    en Cobus (grijze roodstaart)
    Groetjes,
    Suus

Cobus & Daisy

Comment

Hoi Suus,

Bedankt voor je bericht.

Het gaat heel goed met Kiki.
      Natuurlijk is het even wennen (voor haar maar ook voor ons). Maar ze lijkt het tot nu toe aardig naar d'r zin te hebben.

We moeten nog even uitvogelen wat ze wel en niet lust. Tot nu toe eet ze nog weinig fruit. Alleen appel wil ze wel eten. Banaan hebben we geprobeerd en druiven, maar die laat ze liggen. Ook paprika, boontjes en worteltjes eet ze niet. Van de week maar eens mandarijntjes en aardbeien proberen, misschien dat ze dat lust.

Verder eet ze van het papegaaienvoer goed en drinkt ze ook goed.

Tot nu toe zijn we dus erg blij.

Groetjes,
      Sietske

Comment

Fijn om te horen dat het zo goed gaat met Kiki!

Cobus eet ook lang niet alles wat ik hem aan groente en fruit aanbied Zijn voorkeur gaat uit naar appel en druiven. Paprika en worteltjes met tegenzin, maar gisteren heeft hij geproefd van een komkommertje en dat beviel hem wel (zie mijn dagboek).

Is Kiki nog een jonge vogel?

Heel veel plezier en geluk gewenst met haar!!!

Groetjes,
        Suus
        Groetjes,
        Suus

Cobus & Daisy

Comment

Inmiddels al mandarijntjes, kiwi en aardbeien geprobeerd. Ook kokosnoot, rijst en bamislierten. Ze hoeft het allemaal niet. Dus nog steeds alleen appels. En af en toe een stukje beschuit.

Ze is vijf jaar. Het gaat heel goed.

De eerste avonden zat ze ongeveer 45 min. keihard te gillen als ze de kooi in moest.
          Nu hebben we de regeling dat ze om 19 uur óp de kooi gaat. Daar is zo'n zitstok, de bovenkant van de kooi is dan open. Dan kan ze lekker nog wat heen en weer lopen of alvast een beetje dutten (zoals nu). En om 20 uur gaat ze dan in de kooi. De laatste twee dagen heeft ze toen maar 5 minuten zitten schreeuwen en toen was het rustig en ging ze slapen. Ik heb wel begrepen dat je ontzettend consequent moet zijn als je ook maar iets wilt bereiken bij ze, dus deze regeling houden we voorlopig nog even vol. De rest van de dag, als we thuis zijn dan is ze altijd op of uit de kooi.

Hoe lang heb jij Cobus al en hoe oud is hij (zij?)?

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X