Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwgele ara als huisdier

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Blauwgele ara als huisdier

Hey,

We hebben onlangs een huis gekocht en zijn aan het overwegen om in de toekomst een ara als huisdier te nemen. Ikzelf ben opgegroeid met een amazone-papegaai, vandaar de interesse.

Beetje meer randinformatie over ons : ikzelf ben redelijk vaak thuis omdat ik in een shift-systeem werk waarbij ik redelijk wat vrije tijd heb. Mijn vriendin werkt gewoon 9-5job in de week, dus al bij al zijn we best veel thuis.+

We vragen ons af of we als 'beginner' met een ara overweg gaan kunnen? Of er specifieke zaken zijn waar we op moeten letten?

Zoals :

- wat bij het krijgen van een kind binnen x-aantal jaar?
    - evt toekomstige andere huisdieren?

Indien we de weloverwogen stap zouden zetten, kan er ons iemand aan een adres helpen van een betrouwbare kweker zodat we een mooie, degelijke start kunnen maken?

Mvg

allereerst welkom op het forum! Je zal hier genoeg informatie krijgen.
    Ik heb zelf helaas geen ervaring met een ara, maar ook dit is een droom van ons (en wij hebben op dit moment 2 edelpapegaaien en 2 pyrrhura's). Ook ik heb al aardig wat informatie over ze opgedaan, maar helaas niet genoeg om je op al je vragen antwoord te geven.
    Wat ik wel weet, is dat je vaak hoort dat ara's wat betreft kinderen die evt. later komen daar een probleem mee kunnen krijgen. Ik heb vaak gelezen dat ze agressie kunnen vertonen tegenover de baby/het kind, omdat ze het zullen zien als 'een indringer'.

Verder weet ik zeker dat hier genoeg mensen gaan reageren die een ara in huis hebben en je waarschijnlijk een stuk op weg kunnen helpen. Mischein is het ook een idee om eerst bij iemand te gaan kijken die een ara heeft, dan weet je een beetje hoe & wat.

Heel veel succes met keuzes maken!
    Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

Comment

Hoi hoi,

Welkom op het forum
      Ara's zijn super absoluut maar ik zou hem niet met een baby in de planning genomen hebben, maar dit is persoonlijk natuurlijk.
      Wij hebben doelbewust gewacht tot onze Dylan ouder was ( 9 jaar om precies te zijn) om meerdere redenen, een baby vinger is niks voor een ara als hij een baldadige bui zou hebben, ook als je een baby heb en je ara krijgt zijn schreeuw bui zit je toch met een huilend kind weer, ik kan me voorstellen dat dit op den duur tot een frustrerende situatie zou kunnen leiden.
      Met andere dieren weet ik niet, onze Cobus kijkt bv niet naar de valkparkieten in de voilere om, maar op de kat is hij bv wel weer jaloers en probeert hij dan weg te jagen.
      Nou dat was het wel even haha veel lees plezier op het forum.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X