Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hallo, ik ben Saskia en heb een lori van de blauwe bergen..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hallo, ik ben Saskia en heb een lori van de blauwe bergen..

Hallo,

Mijn naam is saskia,
    en ik heb een lori van de blauwe bergen van bijna een jaar oud..
    Ik heb haar ( ik zeg haar het geslacht is niet duidelijk) gekocht toen ze 4weekjes was en met de hand gevoerd..
    Het is een poppetje vandaar ook de naam poppie, super tam maar ze heeft wel dr streken..
    Mijn reden hier is vanwege de vraag wat kan ik doen aan haar luidruchtigheid..
    Ze komt 3x daags 1,5 a 2 uur uit de kooi.. Dus 5 a 6 uur in totaal..
    We houden haar bezig ze kan spelen ze vermaakt zich ook goed alleen met dr speelgoed op de grond..
    Het is een regelrechte clown, ze trommelt en fluit je na..
    Maar zogauw ik haar in de kooi zet gaat ze schreeuwen..
    Ik probeer regelmaat te creeren, ook in de tijden..
    Maar dat geschreeuw wordt absoluut niet minder,
    wat kan ik hier aan doen..
    Ben ten einde raad, het is een scheetje maar soms wordt je niet goed van al dat geschreeuw..

Hoop op reacties zodat ik misschien een oplossing kan vinden..

mvg, Saskia Wolters..

Hoi Saskia,

Poppie klinkt als een schatje en heeft het super goed bij jullie!
    Maar ook denk ik.....dat je nu met een teveel verwende vogel zit, die de baas gaat proberen te spelen.
    Ze is zoveel uur uit de kooi, dat ze er (logisch) niet meer in wil!

Als ze uit de kooi is, kan ze dus goed alleen spelen met haar speelgoed op de grond.
    Ook schrijf je dat als ze uit de kooi is, je haar ook bezig houdt, dus kortom: wanneer uit de kooi, verveelt ze zich niet en krijgt ook alle aandacht!
    Mijn advies is om ook in de kooi speelgoed op te hangen etc, maak de kooi ook interessant! En JIJ bepaalt wanneer ze de kooi in gaat.
    Schreeuwt ze dan, dan negeer je haar volkomen (ook niet naar haar kijken etc). Hou dit vol, geef niet toe!
    Wellicht ook goed om haar dan wat minder uren uit de kooi te laten en wat meer in de kooi. Probveer er een balans in te vinden.
    Succes en laat weten hoe het gaat!
    Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam & Nico sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door miriam Bekijk Berichten
      Hoi Saskia,

Poppie klinkt als een schatje en heeft het super goed bij jullie!
      Maar ook denk ik.....dat je nu met een teveel verwende vogel zit, die de baas gaat proberen te spelen.
      Ze is zoveel uur uit de kooi, dat ze er (logisch) niet meer in wil!

Als ze uit de kooi is, kan ze dus goed alleen spelen met haar speelgoed op de grond.
      Ook schrijf je dat als ze uit de kooi is, je haar ook bezig houdt, dus kortom: wanneer uit de kooi, verveelt ze zich niet en krijgt ook alle aandacht!
      Mijn advies is om ook in de kooi speelgoed op te hangen etc, maak de kooi ook interessant! En JIJ bepaalt wanneer ze de kooi in gaat.
      Schreeuwt ze dan, dan negeer je haar volkomen (ook niet naar haar kijken etc). Hou dit vol, geef niet toe!
      Wellicht ook goed om haar dan wat minder uren uit de kooi te laten en wat meer in de kooi. Probveer er een balans in te vinden.
      Succes en laat weten hoe het gaat!
      Hoihoi,

Dankje voor je reactie,
      we proberen al meer te spelen met de tijden in en uit de kooi vandaar dat ik nu dat bericht had geschreven..
      Ze heeft meerdere balletjes in de kooi schommel met touw,
      en 2grote touwen met klosjes en kralen enzo eraan..
      Dus beste kan ik proberen nog ander speelgoed te halen??
      Want in de kooi speelt ze alleen met dr balletjes..
      En zogauw ze mij of een van de anderen hoort die net in huis zijn begint ze me toch een potje te schreeuwen..
      Al hoort ze de wc doorspoelen haha..
      Het is soms echt extreem..
      Om hoofdpijn van te krijgen..
      Maarja beter een te verwende vogel dan een genegeerde waar niks mee gedaan wordt..
      Ik laat je zeker weten of het beter wordt..
      Ga volgende week eens rondkijken voor andere speeltje..

groetjes Sas..

Comment

Hoi Saskia,

Poppie is echt een volwaardig gezinslid, hè!? Leuk om te lezen!
        Wat was ze nog jong toen ze bij jullie kwam wonen!?

Zou het roepgedrag van Poppie misschien te verklaren zijn vanuit de natuurlijke drang van een kromsnavel om contact te houden met de groep waarin ze leven? Zou het kunnen zijn dat Poppie zich, wanneer ze teruggezet wordt in haar kooi, "buiten de groep" gesloten voelt en er dus alles aan gaat doen om contact te houden met haar groep?

Ik opper maar wat, hoor! Ik wil absoluut niet zeggen dat ik een deskundige ben op dit gebied, maar ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt met mijn halsbandparkiet, toen hij ongeveer één jaar oud was. Ik heb me destijds door diverse mensen laten informeren over probleemgedrag bij kromsnavels en kwam tot de conclusie dat het gevoel van eenzaamheid op momenten dat hij niet bij ons -zijn groep- was, misschien de oorzaak was van zijn roepgedrag (en dat is een understatement, want wat hebben ze een doordringende roep!). Vanaf het moment dat hij een maatje kreeg is het roepgedrag nagenoeg verdwenen.

Heel veel succes met Poppie !
        Houd je ons op de hoogte hoe het met haar gaat???

Groetjes,
        Suus
        Groetjes,
        Suus

Cobus & Daisy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobus Bekijk Berichten
          Hoi Saskia,

Poppie is echt een volwaardig gezinslid, hè!? Leuk om te lezen!
          Wat was ze nog jong toen ze bij jullie kwam wonen!?

Zou het roepgedrag van Poppie misschien te verklaren zijn vanuit de natuurlijke drang van een kromsnavel om contact te houden met de groep waarin ze leven? Zou het kunnen zijn dat Poppie zich, wanneer ze teruggezet wordt in haar kooi, "buiten de groep" gesloten voelt en er dus alles aan gaat doen om contact te houden met haar groep?

Ik opper maar wat, hoor! Ik wil absoluut niet zeggen dat ik een deskundige ben op dit gebied, maar ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt met mijn halsbandparkiet, toen hij ongeveer één jaar oud was. Ik heb me destijds door diverse mensen laten informeren over probleemgedrag bij kromsnavels en kwam tot de conclusie dat het gevoel van eenzaamheid op momenten dat hij niet bij ons -zijn groep- was, misschien de oorzaak was van zijn roepgedrag (en dat is een understatement, want wat hebben ze een doordringende roep!). Vanaf het moment dat hij een maatje kreeg is het roepgedrag nagenoeg verdwenen.

Heel veel succes met Poppie !
          Houd je ons op de hoogte hoe het met haar gaat???

Groetjes,
          Suus
          Hoi Suus..

Ja ze was idd verrekte jong,
          maar ik heb al eens eerder een halsbandparkiet opgevoed vanaf 3weken..
          En meerdere valkparkieten en dwergpapegaaien..
          Het is super leuk om te doen..
          Alleen de halsbandparkiet was erg agressief ondanks dat ze gevoed was met de spuit..
          Dus uiteindelijk is ze terug gegaan naar de fokker..
          Want dit was niet meer te doen..
          En een lorrie van de blauwe bergen vond ik zeer mooi..
          Maar qua pap voeren is dat heel anders..
          De pap alias nectar voor poppie kun je niet met de spuit geven omdat het veel vloeibaarder is dan nutribird voor valkparkieten en dwergjes..
          Maar 1maal de handigheid erin en we komen er wel haha..
          Even over een eventueel maatje..
          Ik persoonlijk ben bang als ik bij poppie er nog 1 bij zou plaatsen ze dan niet meer zo tam zal zijn..
          En heb ook nog 2 dwergjes en een valkparkiet dus qua vogels heb ik denk ik nu wel genoeg haha..
          Maar wat je zegt zou goed waar kunnen zijn,
          maar wat ik van de fokker van poppie weet is 1 van de dingen waar je rekening moet houden hun harde roep..
          Maar vaak is het niet roepen maar schreeuwen..
          In elk geval bedankt voor je reactie en zal het zekerweten in mijn achterhoofd houden..

groetjes Sas..
          Click image for larger version

Name:	Foto0237.jpg
Views:	2
Size:	67,0 KB
ID:	212922Click image for larger version

Name:	webcam-toy-foto1.jpg
Size:	72,8 KB
ID:	212923Click image for larger version

Name:	Foto0128.jpg
Size:	46,7 KB
ID:	212924Click image for larger version

Name:	Foto0132.jpg
Size:	45,2 KB
ID:	212925

De witte valk is van mij de andere 2 van een goede vriend van mij ze waren op logee..

Comment

Wat een gezelligheid, Sas!!! Leuke foto's!

Jouw argument om (nu) geen soortgenootje voor Poppie te kiezen snap ik wel... Er zou met zoveel vogels om haar heen toch ook geen gevoel van eenzaamheid of 'buiten gesloten zijn' moeten kunnen zijn, zou je denken!!! Moeilijk, hoor!!!?

Ik hoop echt dat jullie snel een oplossing vinden, want ik weet hoe lastig het is om nog 'normaal' te kunnen functioneren met een gillende kromsnavel in je buurt. Telefoneren, bezoek ontvangen, etc. wordt er allemaal niet makkelijker op Om nog maar te zwijgen over de reacties van de buren...

Hopelijk helpen de tips van Miriam je verder!!!

Heel veel SUC6!

Groetjes,

Suus
            Groetjes,
            Suus

Cobus & Daisy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobus Bekijk Berichten
              Wat een gezelligheid, Sas!!! Leuke foto's!

Jouw argument om (nu) geen soortgenootje voor Poppie te kiezen snap ik wel... Er zou met zoveel vogels om haar heen toch ook geen gevoel van eenzaamheid of 'buiten gesloten zijn' moeten kunnen zijn, zou je denken!!! Moeilijk, hoor!!!?

Ik hoop echt dat jullie snel een oplossing vinden, want ik weet hoe lastig het is om nog 'normaal' te kunnen functioneren met een gillende kromsnavel in je buurt. Telefoneren, bezoek ontvangen, etc. wordt er allemaal niet makkelijker op Om nog maar te zwijgen over de reacties van de buren...

Hopelijk helpen de tips van Miriam je verder!!!

Heel veel SUC6!

Groetjes,

Suus
              Hoi Suus..

Nieuwe optie..
              De kooi staat nu tegenover mij in de woonkamer op de vloer..
              Deurtje staat continue open..
              Maar nu zit ze meer in de kooi dan eerst..
              Dus ja blijkbaar werkt dit beter,
              Ze heeft een javastok gekregen met een bal en ga zo maar door..
              Alleen in de kooi wil ik nog wat nieuwe dingen gaan hangen..
              Maar alles met zijn tijd..
              Ze roept wel nog, maar schreeuwen valt nu mee..
              Hopen dat het zo blijft..
              Haha

Groetjes Sas..

Name:	webcam-toy-foto2324.jpg
Size:	52,3 KB
ID:	212935

Name:	webcam-toy-foto3343.jpg
Size:	51,8 KB
ID:	212936

Comment

Goed om te horen, Sas! Mogelijk geeft het open deurtje haar zo'n gevoel van vrijheid dat ze al veel minder behoefte heeft om te schreeuwen! Ik duim met jullie mee, dat dit DE oplossing is voor Poppie

Gaaf hè!? Zo'n javastok?! Ik heb er ook één in de kooi van Cobus hangen. Het liefst zou ik er alle stokken door vervangen, want het staat veel natuurlijker! Maar ja, ik kan het dan wel mooi vinden.... Cobus zit toch het liefst op zijn gewone stok

Heel veel succes met Poppie, hoor!!!

Groetjes,
                Suus
                Groetjes,
                Suus

Cobus & Daisy

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X