Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen Jos en Oelie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen Jos en Oelie

Hallo allemaal,

Bij deze stel ik mij en mijn roodstaart ook hier voor, welliswaar van korte duur, want de reden dat ik me voorstel is dat ik een goed nieuw huis en baasje zoek voor mijn geliefde roodstaart. (Ik zal hiervoor een topic maken in het daarvoor bestemde forum).

Ik ben Jos, 38 en sinds 2000 is Oelie nu bij me, ik heb hem/ haar gekregen toen hij nog geen jaar was, hij is dus ongeveer 13. Ik zeg hem/ haar omdat ik nooit de sexe heb laten bepalen, ik vermoed dat het een man is maar weet dit niet zeker. En omdat ik wel een zusje van hem heb gezien, die veel tengerder gebouwd bleef is mijn vermoeden dat het dus een man is.
    Ook heb ik er geen papieren bij, en is Oelie niet geringd, en niet gekortwiekt, hij is gewend om te kunnen vliegen in de woonkamer en mag dit ook zodra ik thuis ben en tijd heb. Zijn eerste paar jaar heeft hij gewoon los in de huiskamer gezeten, maar omdat ik steeds minder thuis was moest hij in een kooi, en mag hij eruit zodra ik thuis ben en tijd heb, en daar zit nu het probleem, door aandacht tekort, ik ben steeds minder thuis, kan hij niet meer uit zijn kooi en ik hem niet meer op mijn handen nemen, dan kan hij me bijten. Bij anderen doet hij dat niet, hij is niet eenkennig, het lijkt echt een soort frustratie jegens mij, omdat hij dan denkt weer zijn kooi in te moeten.
    Verder is hij nog wel heel lief, komt op schoot om te kroelen en te proberen mee te eten, hij wil er heel graag bij zijn.
    Ik begreep ook van anderen dat het misschien beter is om te proberen hem bij andere roodstaarten te plaatsen, zodat hij meer met soortgenoten kan omgaan (zijn eerste 7 a 8 maanden heeft hij ook bij soortgenoten gezeten). het ideaalst lijkt het me als hij bij iemand terecht komt die tijd aan Oelie kan geven, maar ook meerdere roodstaarten heeft zitten.

Vandaar dus dat ik jullie hulp zoek, wat zijn de meningen hierover? Zijn er misschien geinteresseerden? Ik heb Oelie ook al op marktplaats aangeboden om interesse te peilen, kreeg daar heel veel reacties op (heb ook een hele lage vraagprijs) en probeer daar nu de liefhebbers uit te halen, maar het belangrijkst vind ik het dat hij een goed huis krijgt en een beter leven dan ik hem kan bieden.

Sorry dat de laatste foto op z'n kant ligt, maar wat ik ook probeer, ik krijg hem niet goed gedraaid

Comment

^^ Dank je! hoe heb je dat gedaan?

Edit; zie het al denk ik, je hebt hem ergens anders gehost?, mijne komen van photobucket maar is elke keer ellende met staande foto's, zelfs met autorotatie uit
      Last edited by Jos74; 20-06-13, 18:35.

Comment

Als je hem zou kortwieken, kan je de kooi vervangen door een speelboom. Dan kan hij altijd los en is het probleem opgelost. Ook kan hij dan lekker mee naar buiten. Frisse lucht en direct zonlicht is heel erg belangrijk voor de gezondheid van je gaai.
        Ik snap niet zo goed waarom je hem nou zo goedkoop weg doet op marktplaats. Hij bijt omdat hij lang in de kooi moet. Is dat de enige reden?
        Chipie Dorus Koekie Marley

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davi Bekijk Berichten
          Als je hem zou kortwieken, kan je de kooi vervangen door een speelboom. Dan kan hij altijd los en is het probleem opgelost. Ook kan hij dan lekker mee naar buiten. Frisse lucht en direct zonlicht is heel erg belangrijk voor de gezondheid van je gaai.
          Ik snap niet zo goed waarom je hem nou zo goedkoop weg doet op marktplaats. Hij bijt omdat hij lang in de kooi moet. Is dat de enige reden?
          Nee, want als ik meer tijd zou hebben zou hij ook niet bijten, mijn chronisch gebrek aan vrije tijd is de reden, sorry als dat niet duidelijk in mijn voorstelpost was.
          En schijnbaar snappen meer mensen mijn 'verkoopgedachte' niet, dus leg ik hem nog eens uit; ik wil niet dat de prijs een belemmering is om mijn vogel een nieuw baasje te geven, en dus iedereen die wil de mogelijkheid bieden, en dat ik daardoor meer werk heb om de liefhebbers van de handelaren te scheiden neem ik op de koop toe.
          Er staan er ook genoeg op mp voor meer, maar die staan ook veel langer te koop.

Iedereen die aangegeven heeft interesse te hebben en waarvan ik het idee heb dat die Oelie een beter leven kan geven dan bij mij vraag ik ook of ik mag komen kijken waar hij terecht komt, zodat ik hopelijk kan inschatten wat de beste plek voor hem is.

En als laatste, en velen zullen het niet met mee eens zijn, dat risico neem ik dan maar, maar kortwieken vind ik geen optie, het vliegen is in mijn ogen belangerijk voor hem, en dan zit de vogel nog steeds allleen, dat verandert niks aan de situatie.

Hopelijk verduidelijkt dit mijn gedachtengang enigszins, en andere gedachten hoor ik graag, daarom heb ik me aangemeld, weet zelf ook niet zo goed wat het beste is.

Comment

Welkom Jos..
            Mooi dat je zoveel moeite doet om een goed thuis voor Oelie
            te vinden...
            Hopen maar dat er iemand zich meld die tijd en ruimte voor heeft..
            sigpic

Comment

Ik ben altijd zo huiverig voor marktplaats omdat je daar een hoop verkeerde mensen kunt treffen. Goed dat je je hier hebt aangemeld misschien weten mensen hier nog adresjes! En inderdaad, mooi dat je doet wat voor Oelie het beste is ondanks dat het een moeilijke beslissing zal zijn..

Comment

Beter zoek je toch iemand via fora als deze, je maakt het jezelf wel lastig zo. En afstaan aan een stichting die een goed baasje zoekt?

Comment

Sommige stichtingen kortwieken wel standaard, dus even op letten!

Comment

Dank jullie voor het meedenken en reakties!, tussen alle mails en telefoontjes die ik via marktplaats heb gekregen zitten gelukkig toch een aantal echte liefhebbers, die ik deze week aan het bezoeken ben, wil er nog een paar afspreken en dan een beslissing nemen, ik houd jullie op de hoogte.

Comment

Zoals beloofd een update; Oelie zit nu 2 maanden bij zijn nieuwe baasje en alles gaat boven verwachting, al meteen bij het brengen ging het heel goed, stapte al bijna meteen op de hand en gaf kusjes aan z'n nieuwe eigenaar, wat ik wel had verwacht/ gehoopt omdat hij nooit eenkennig is geweest.

Ook met de andere roodstaart die er al zat klikt het goed, in het begin wat onwennig en aftasten, maar nu voeren ze elkaar zelfs...

Ik ben gisteren nog even bij hem op visite geweest, maar gelukkig lijkt hij me totaal niet te missen, pas na een paar uur toonde hij enige interesse is me, en ben daar eigenlijk wel blij om, geeft in mijn ogen toch aan dat hij het beter heeft waar hij nu is.

Overdag mag hij, samen met de andere roodstaart, in een boom los in de kamer, en 's-nachts hebben ze (voor nu) ieder d'r eigen slaapkooi.

Wil er over een maandje nog eens gaan kijken, mis hem wel maar is veel beter zo voor hem.

Nog een foto die ik kreeg na 2 dagen bij z'n nieuwe eigenaar:

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                      X