Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen

Hallo allemaal, ik ben Jan (Janos) en samen met mijn vrouw Gerda hebben we zo'n 16 jaar
    Jacko, een grijze roodstaart, gekocht van een hobby papegaaienhouder met behoorlijk wat dieren.
    In dezelfde tijd kochten we daar ook een dubbelgeelkop amazone, Rocco, een heel lief beestje maar
    die is helaas al diverse jaren geleden overleden aan een longziekte.
    Verder hadden we tot voor kort een hondje, Tommy, een Foxterrier maar die hebben we helaas
    afgelopen maandag moeten laten inslapen.
    Jacko hebben we gekocht als mannetje, ongeringt en naar schatting nu zo'n 18 tot 20 jaar oud.
    Tot hij / zij een aantal jaar geleden ineens eitjes begon te leggen.
    Dit is twee jaar achtereen gebeurt. Na een week of twee op het eitje liggen hebben we het verwijdert.
    De eerste keer heeft zij totaal drie eitjes gelegd. Het jaar daarna is er geen eitje gekomen maar heeft
    zij wel een tijdje op de grond gelegen op alles wat ze kon vinden zoals een walnoot en dergelijke.
    Na ongeveer twee weken is ze daar mee gestopt.
    Vorig jaar is er helemaal niets gebeurd maar een week of vijf geleden raakte ze in de rui en begon weer
    op de grond te liggen. Een eitje komt er niet, ze eet en drinkt wel maar is vreselijk aggressief, bijt in alles
    en leeft een groot gedeelte van de dag op de grond. Normaal is ze zeer levendig, praat, fluit en zingt de hele dag
    en vreselijk goed met een heel grote woordenschat maar nu geeft ze heel af en toe een kort fluit riedeltje
    en verder niets. Ze eet een gemengd voer met veel variatie, af en toe een walnoot en pinda maar lust
    eigenlijk alles zoals een stukje kaas of worst, koek, appel, banaan, druif enzovoort.
    Ze ziet er nog wel heel mooi en slank uit ondanks de rui.
    Volgens mij heeft ze geen legnood of pijn of zo iets. Een rooster in de kooi plaatsen zodat ze niet op de grond
    kan lopen heeft ook geen effect gehad, ze gaat dan gewoon op het rooster liggen.
    Wat iemand misschien wat we hier aan kunnen doen, we missen haar vrolijke gedrag.

Reacties

Heel fijn die spontane reacties op mijn bericht. Negenendertig keer bekeken en nog
    geen enkele reactie. Is er dan niemand die mij informatie kan geven ?

Comment

Sorry ik zou je graag verder helpen, maar ik heb hier geen verstand van. Hoop dat er iemand reageert die dat wel heeft

Comment

ben waarschijnlijk 1 van de 39, maar ik kan je helaas ook niet helpen dit gedrag herken ik niet en om het overzichtelijk te houden heb ik ook niet gereageerd.

hopelijk kan iemand anders je wel helpen.

Comment

Helaas kan ik je ook niet helpen.Vraag het aan de vogelarts is mijn advies.
          Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
          en Magnum

Comment

Broeds

Hoi Jan,

tegen de hormonen van een grijsje helpt niets. Het enige dat je kan doen is zorgen voor heel veel afleiding.
            Is ze gekortwiekt ? Zet haar dan lekker buiten op een zitstok. Probeer om haar afwijkende gedrag te negeren.

Excusses voor de late reactie, maar ik ben pas 2 dagen "lid."
            groetjes,
            Hetty Millenaar

Oorspronkelijk geplaatst door Janos Bekijk Berichten
            Hallo allemaal, ik ben Jan (Janos) en samen met mijn vrouw Gerda hebben we zo'n 16 jaar
            Jacko, een grijze roodstaart, gekocht van een hobby papegaaienhouder met behoorlijk wat dieren.
            In dezelfde tijd kochten we daar ook een dubbelgeelkop amazone, Rocco, een heel lief beestje maar
            die is helaas al diverse jaren geleden overleden aan een longziekte.
            Verder hadden we tot voor kort een hondje, Tommy, een Foxterrier maar die hebben we helaas
            afgelopen maandag moeten laten inslapen.
            Jacko hebben we gekocht als mannetje, ongeringt en naar schatting nu zo'n 18 tot 20 jaar oud.
            Tot hij / zij een aantal jaar geleden ineens eitjes begon te leggen.
            Dit is twee jaar achtereen gebeurt. Na een week of twee op het eitje liggen hebben we het verwijdert.
            De eerste keer heeft zij totaal drie eitjes gelegd. Het jaar daarna is er geen eitje gekomen maar heeft
            zij wel een tijdje op de grond gelegen op alles wat ze kon vinden zoals een walnoot en dergelijke.
            Na ongeveer twee weken is ze daar mee gestopt.
            Vorig jaar is er helemaal niets gebeurd maar een week of vijf geleden raakte ze in de rui en begon weer
            op de grond te liggen. Een eitje komt er niet, ze eet en drinkt wel maar is vreselijk aggressief, bijt in alles
            en leeft een groot gedeelte van de dag op de grond. Normaal is ze zeer levendig, praat, fluit en zingt de hele dag
            en vreselijk goed met een heel grote woordenschat maar nu geeft ze heel af en toe een kort fluit riedeltje
            en verder niets. Ze eet een gemengd voer met veel variatie, af en toe een walnoot en pinda maar lust
            eigenlijk alles zoals een stukje kaas of worst, koek, appel, banaan, druif enzovoort.
            Ze ziet er nog wel heel mooi en slank uit ondanks de rui.
            Volgens mij heeft ze geen legnood of pijn of zo iets. Een rooster in de kooi plaatsen zodat ze niet op de grond
            kan lopen heeft ook geen effect gehad, ze gaat dan gewoon op het rooster liggen.
            Wat iemand misschien wat we hier aan kunnen doen, we missen haar vrolijke gedrag.

Comment

Dank je wel voor deze reactie. De papegaai is niet gekortwiekt, ik heb dat een keer laten doen bij een bekende papegaaiendokter in Amsterdam
              bij de Amazone die ik had maar dat ging op zo'n ruwe manier, dat hoeft voor mij niet meer.
              De kooi staat naast de tuindeur die vrijwel altijd open staat zodat zij vrijwel buiten maar niet in de volle zon staat.
              In de kooi hangen diverse speeltjes en klimspullen waar ze regelmatig gebruik van maakt en we proberen haar steeds
              met van alles van de grond te lokken. Ééns per week maak ik de kooi goed schoon en elke dag krijgt ze vers drinkwater,
              soms twee keer per dag. Ook sproei ik met de plantenspuit.
              Gisteravond heeft ze voor het eerst weer even zitten praten maar na een paar minuten lag ze weer plat op de grond.
              Dit duurt nu al weken. Enig idee hoelang dit nog kan duren ?
              En vooral dat agressieve gedrag is vervelend en lastig, bijvoorbeeld bij het schoonmaken van de kooi.
              Aaien kon je haar toch al niet ( jaren geleden wel, maar dat was ineens over) maar nu bijt ze in alles wat in de buurt komt.

Comment

Hallo Janos welkom op t forum!
                Helaas weet ik ook niet wat de oplossing is...
                sigpic

Comment

Sorry, maar ik had toch echt wel meer informatie verwacht van dit forum.
                  Is er dan echt niemand die dit ooit heeft meegemaakt ?

Comment

niet iedereen maakt hetzelfde mee....
                    en je moet maar net toevallig de goede hebben die dit leest en antwoord voor je heb.
                    er bestaan meerdere forums, wie weet hebben zij informatie voor je..
                    Zelf heb ik geen agressieve gaaien meegemaakt, probeer erachter te komen waarom...
                    elk gedrag is een verklaring voor, god mag weten wat.

welkom trouwens
                    Last edited by Xcodd; 11-07-13, 20:00.
                    Denzo Chica

Comment

Ik kan je ook niet helpen maar er is al een goed antwoord gegeven nl informeer eens bij een vogel-arts!!
                      Koko en Duckie

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                      X