Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

even voorstellen twee grijsjes Saban en Zorro en een vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• even voorstellen twee grijsjes Saban en Zorro en een vraag

Wij hebben Saban als baby-tje gekocht in 2000. Met de hand groot gebracht. Drie jaar later kwam er een soortgenootje bij, Zorro. Ook als baby-tje met pap grootgebracht.
    Eerst zaten ze samen in een kooi in de woonkamer. Maar toe er kinderen kwamen, vond ik al die kleine poederachtig veertjes die rond dwarrelen toch niet zo gezond voor de kleine. Dus hebben we een buiten-voliere aangeschaft.
    Daar zitten ze nu al bijna negen jaar.
    Bij mijn profiel zie je hier een foto van.
    Wij hebben via endoscopie na laten kijken of het mannetjes/ vrouwtjes waren. En deze dierenarts (van Doormalen uit Amsterdam) zei dat Saban een popje is en Zorro een man.
    Nou perfect, dachten we. En hopen al jaren op nageslacht. In het binnen gedeelte hebben zo'n broedhok van trespa. En in het buiten gedeelte een natuur broedblok van zo'n boomstam.
    Maar er gebeurt nooit wat! Vind ik toch wel erg jammer. Hebben ze zoveel ruimte en diverse broed mogelijkheden, doen ze nog niets.
    Graag zou ik via dit forum wat tips van kenners willen krijgen wat ik hier nou aan kan doen.
    Ze krijgen als voer pallets (Nutribird P15) en een zaadmengsel voor papegaaien. 's avonds kook ik een bonen mix (Aviplus) Af en toe appeltje, komkommer, stukje kaas.
    Ik hoor het graag!
    Groetjes Hester

Hoi welkom hier!

Ik kan je helaas niet helpen, hoop dat er andere mensen hier zijn die het wel weten
    Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
    Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

Comment

Ik kan je er ook niet verder mee helpen, maar wil je toch even welkom heten .
      Hopelijk reageren er nog ervarings-deskundigen op je vraag ...

Groetjes,
      Suus

baasje van Cobus en Daisy
      Groetjes,
      Suus

Cobus & Daisy

Comment

Waarschijnlijk klikt het dan niet.Zitten ze wel naast elkaar?En doet de man wel eens een poging om de pop te voeren?
        Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
        en Magnum

Comment

Hoi Hester, het moet echt klikken en dan nog kiezen ze elkaar uit. Grijsjes zijn heel kieskeurig.
          Wat niet meehelpt is ook dat het beiden "pap" vogelstjes zijn ofwel handopfok en hebben niet of weinig van hun ouders geleerd.

Ik heb hier 2 grijsjes, man en pop die al 11 jaar samen in een kooi wonen. Zij gedoogd hem en hij voert haar en dat is het. Zou ook geen nest willen hoor.

Ik denk ook dat als hier wel een nest uit komt, het geen goede ouders zijn, ze weten niet hoe dat moet.

oh ja, dat vergeet ik helemaal, welkom hier op het forum.

groetjes Ria

Comment

Welkom, helaas heir geen ervaring mee dus kan je niet helpen.
            Minni Micky Kimo

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X