Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hallo iedereen,

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hallo iedereen,

Ik heb me op dit forum ingeschreven omdat ik binnenkort een grijze roodstaart in huis zal hebben... en ja, nog nooit een papegaai gehad dus zou ik graag info inwinnen ed..
    Ik zal een papegaaitje hebben van ongeveer 12 weken jong...
    Ik kijk er neig naar uit maar heb ook een beetje schrik, gewoon ik wil dit goed doen he... hem goed opvoeden...
    Heb al vele boekjes erover gelezen...
    Iemand nog wat tips...
    Als ik thuis ben mag hij uit de kooi ...
    Als ik ga werken erin natuurlijk dus zou hij toch 3 volle dagen per week alleen zitten, ttz, van ongeveer een uur of 7 smorgens en ik ben thuis rond half zes...
    ik hoop dat hij ondertussen niet teveel lawaai maakt want ik woon in een appartement... geen kleintje maar toch nog altijd een appartement he..
    Moet ik savonds een doek over zijn kooi hangen dat hij weet nu is het slaaptijd enz ?
    Wat voor doek is dat ? krijgt hij dan genoeg lucht ?
    ik vraag hier maar op he...
    alvast bedankt voor wat reacties en velegroetjes, Nancy

Welkom en veel leesplezier hier!
    Groet Harry

Comment

Welkom.
      Een doek kan van alles zijn oud laken, tafelkleed of een speciale kooidoek.
      Zorg wel dat er onder aan een strook van de tralie's vrij blijft.
      Zelf gebruik ik geen doek meer omdat deze alleen werd gesloopt.
      Minni Micky Kimo

Comment

Hallo

Ik heb nu 5 maand mijn papegaai
        ik heb hem ook van als hij 12 weken was
        het is een echt schatje
        ik gebruik geen doek en ze slaapt rustig

Comment

welkom Jay,
          Zelf heb ik geen ervaring met jonge vogels alleen de wat oudere grijsjes.

Toen ik de eerste kreeg wist ik ook helemaal niets van papegaaien en de leerschool kan dan behoorlijk hart zijn. Met de kennis die ik nu heb, adviseer ik je om voor die tijd, een cursus te gaan doen, dat scheelt jaren onervarenheid en een beter leven voor je gaai.

ik deed van de zomer een doek over de kooi, omdat ik niet wil dat ze 's morgens zo vroeg wakker zijn, maar de dagen worden alweer korter, dus de doek ligt weer in de kast.

Komt jouw grijsje in de woonkamer te staan waar ook 's avonds druk geleefd wordt? dan zou je misschien een doek erover heen kunnen doen.
          Kijk hoe veel uur hij/zij slaapt. met en zonder.

Ik persoonlijk vind de 3 dagen dat je van huis bent erg lang, probeer daar wel een oplossing voor te zoeken, bevriende buren? die ff een praatje maken met je grijze,

We horen vast en zeker meer van je.

Groetjes Ria
          Last edited by riab; 14-10-13, 09:07. Reden: taalfouten

Comment

Welkom hier
            sigpic

Comment

Zet overdag de radio voor je gaaitje aan...hier luisterd ze naar 538 en als mijn man de radio aanzet naar antenne bayern
              ( duitse radio) kippie wordt tweetalig opgevoed hihi...

Marie-Louise en Kippie
              Groetjes Marie-Louise en Kippie.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X