Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen

Ik wil me even voorstellen, zodat jullie weten waarom ik me hier aangemeld heb. De baas en ik denken er al een tijdje over om weer een vogel te nemen. We hebben altijd kanaries gehad maar nu wil ik graag een vogel waar ik iets mee "kan". Dus tam maken en mee spelen enzo. Een parkiet bleek toch te klein en te fragiel en een papagaai weer te groot. Nu heeft een kenner ons aangeraden om te kijken voor een prachtrosella en wat ik tot nog toe gezien heb bevalt moe goed.

Hier schaffen we geen dieren aan zonder gedegen voorbereiding dus ik wil, naast het lezen van boeken, jullie hier lastig vallen met heel veel vragen. Ik hoop dat jullie me willen helpen om hier een omgeving te creeren waar zon beestje zich thuis voelt.

hey , welkom! ik weet eerlijk gezegt niet echt veel over rosella's, dus aan heb je niet zo veel. De vraag die je vij rosella's stelde vroeg ik me ook al af .

Grtz Canon

Comment

Hallo,

Allereerst welkom op dit forum !

Volgens mij komen tamme rozella's niet zo heel erg veel voor. Ik heb het pas 1 keer gezien eigenlijk. Waarom dat zo is dat weet ik niet. Misschien moeilijker tam te maken? of misschien kiezen mensen gewoon niet zo snel voor een rozella?

Waar je ook eens naar kan kijken is de halsbandparkiet, dit is ook een mooie en wat grotere parkiet.

Groetjes erika
      Chester en Samba
      Yoda en Navy

Comment

Rosella's komen inderdaad niet zo vaak voor. Op een ander forum waar ik lid van ben is mijn vogeltje één van de 5 aangemelde Rosella's.
        Van horen zeggen (één persoon) weet ik dat Rosella's wel heel tam kunnen worden maar vaak gebeurt dit als ze met de hand zijn gevoed en ook veel in handen zijn geweest. Punkie heb ik heel wat kunnen leren maar dat vergt (net als bij alle kromsnaveltjes die niet handgevoed zijn trouwens) veel tijd. Ik moet erbij zeggen; Punkie moet nog gekortwiekt worden en dan zal ze ws. veel tammer worden en ik heb het vermoeden dat er niet al te zachtzinnig met haar is omgesprongen voor ik haar had; ze was bang voor handen. Ik denk dat áls je voor een Rosella kiest je er rekening mee moet houden dat er veel tijd in het tam maken gaat zitten. Wat ik zelf ervaar en heb gehoord zijn het eigenzinnige vogeltjes die zich soms minder graag een wil laten opleggen (al heb ik Punk wel geleerd 'handjes' te geven!) En ze slaan graag hun vleugels uit (één van de forumleden is ondanks het kortwieken haar Rosella kwijtgeraakt omdat die gewoon weggevlogen is).
        Ik zelf (maar ik ben bevooroordeeld) vind Rosella's leuke vogels. Blijf je gewoon oriënteren op de diverse vogels, de juiste zal dan best op je pad komen!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X