Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw en in de rui

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw en in de rui

Goedemiddag forum,
    Ik, René, en mijn vrouw hebben sinds zes jaar een blauw-gele Ara. Onze Figo. Gekocht bij een kweker als net geen baby meer. Figo is heel goed gedresseerd hoewel wij dat zelf liever opgevoed noemen. Figo doet alles wat wij van hem verwachten en gedraagt zich als een echte papegaai en vooral knuffelkont. Krijsen doet hij nooit behalve als de kat van de buren "Figo-world" (onze achtertuin) binnenkomt. Nu heeft Figo het volgende probleem; hij komt niet goed door de rui heen. Hij wisselt gewoon zijn veren maar het duurt veel langer dan normaal en het lijkt wel of het er meer tegelijk zijn. Hij ziet er erg "tweedehands" uit en zit veel vaker dan normaal zijn veren te poetsen. Ook is hij behoorlijk uit z'n hum. 's-avonds na het ritueel, koekje eten, nootje eten en vooral nog even knuffelen gaat hij naar bed (kooi) waar hij normaal meteen zijn slaaptouw opzoekt en nog even tevreden snavel scherpt om vervolgens doodstil te zijn en te gaan slapen. De laatste tijd gaat hij nog zeker een uur heen en weer kuieren door zijn kooi en maakt ontevreden geluidjes.
    Hij woont in huis en eet alles. Wij geven hem Prestige Premium van Versele-Laga en daarbij extra beloningen en lekkernijen zoals stukjes vlees (niet rouw) en noten.
    Is het verstandig om hem rui-hulp te geven of is er een alternatief in de vorm van voeding of zo iets? Welk merk rui-hulp zouden jullie aanraden?
    Vriendelijke groet,
    René

Welkom Rene
    Mbt het slecht door de rui heen komen zou ik toch een va (vogelarts) raadplegen, om lichamelijke oorzaken uit te sluiten. Ik weet niet hoe lang jullie Figo al hebben en wat de va heeft gezegd na jullie aanschaf of dat jullie misschien nog helemaal niet langs een va zijn geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lejah Bekijk Berichten
      Mbt het slecht door de rui heen komen zou ik toch een va (vogelarts) raadplegen, om lichamelijke oorzaken uit te sluiten.
      Bedankt voor je reactie,
      Figo is niet ziek. Hij is levendig, praat als normaal, eet en drinkt normaal en z'n poepies zien er goed uit. Hij is zeker niet te dik en wat er nog over is van zijn veren glanst normaal. Ook doet hij nog even graag spelletjes en oefeningen.
      Hij is zes jaar geleden, net nadat we hem hadden gekocht, voor het eerst en (hopelijk) laatst bij de dierenarts geweest. Dat was hier bij het Papegaaiencentrum (daar wonen we op een steenworp vandaan). Hij heeft toen een volledig onderzoek gehad en werd dik in orde gevonden.
      Ik heb een e-mail gekregen met het advies hem wat eivoer bij te geven. Ga ik eerst doen.
      Vriendelijke groet,
      René

Comment

Hé beetje later.. maar welkom
        sigpic

Comment

Welkom

Ik zou toch even bellen naar een vogelarts voor advies...
          Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
          en Magnum

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X