Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hij komt, Hij komt ..........

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hij komt, Hij komt ..........

Hallo Ik ben Hilde, vrouw, 38 jaar, getrouwd, 2 kinders en over enkele weken wordt ons gezin vergroot met een
    Hij heeft de naam JOEP al gekregen.
    Joep mag pas bij ons komen, als hij uit het blok komt, en zelfstandig zijn voer kan eten. (2 tot 5 weken)
    Nadat hij medisch nagekeken is komt ie rechtstreeks naar ons toe.
    We hebben al een mooie kooi in de keuken staan, en wachten vol spanning af tot het zover is.
    Ik heb me op deze site aangemeld omdat er ongetwijfeld nog best vele vragen zullen komen, en omdat het natuurlijk altijd leuk is om over je huisdier te kletsen.
    Groetjes Hilde.

Oorspronkelijk geplaatst door hilde1970 Bekijk Berichten
    Hallo Ik ben Hilde, vrouw, 38 jaar, getrouwd, 2 kinders en over enkele weken wordt ons gezin vergroot met een
    Hij heeft de naam JOEP al gekregen.
    Joep mag pas bij ons komen, als hij uit het blok komt, en zelfstandig zijn voer kan eten. (2 tot 5 weken)
    Nadat hij medisch nagekeken is komt ie rechtstreeks naar ons toe.
    We hebben al een mooie kooi in de keuken staan, en wachten vol spanning af tot het zover is.
    Ik heb me op deze site aangemeld omdat er ongetwijfeld nog best vele vragen zullen komen, en omdat het natuurlijk altijd leuk is om over je huisdier te kletsen.
    Groetjes Hilde.
    Nou Hilde, dat wordt dan een hele spannende tijd voor jou, je man en natuurlijk ook de kinderen.
    Lekker ongeduldig zitten wachten,
    Maar een heel goede keus om zo lang te wachten totdat de vogel zelfstandig eet... nu maar hopen dat de vogel ook zo lang bij zijn ouders mag blijven.
    Meestal zijn grijsjes met 13 weken zelfstandig genoeg om geplaatst te worden, dus als je de geboortedatum van Joep kent weet je ongeveer wanneer hij komt.
    De tussentijd kunnen jij en je gezin heel nuttig invullen. Lees alles wat je over papegaaien en het opvoeden van papegaaien kunt lezen. Dan weet je direct precies hoe je het aan moet pakken.
    Op dit fotum staat volop informatie... ook op onderstaand weergegeven site.
    Succes

Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Hoi Frans,
      Beide sites staan inmiddels al bij de favorieten.
      De papagaai is afkomstig van mijn neef. Hij heeft een koppeltje wat 3 eieren heeft uitgebroed. Mijn neef is erg zuinig op zijn papegaaien, en wil ze ook niet eerder afstaan dan dat ze zelf kunnen eten.

De 3 jongen zijn van 21/22/25 januari. --> 1 van deze wordt voor ons.
      1 steekt er nu heel voorzichtig zijn koppie uit het blok. Hij verwacht dat het niet lang meer zal duren. En dan wachten we nog af hoe hij het met zelfstandig eten gaat doen.
      Zaterdag ga ik even kijken, kan ik de gaaitjes ook zien want hij heeft een camera in het blok hangen. Zo kan hij zonder te storen toch zien wat er in het blok gebeurt.

Oke ik hou jullie op de hoogte.
      Groetjes Hilde.

Comment

Vandaag op de koffie geweest bij de gaaitjes.
        Mijn tante alles over de papegaaien gevraagd.
        Ze zitten allemaal nog in het blok en worden nog gevoerd door de ouders.
        Ze zitten alle drie erg mooi in hun veren. Je kunt wel zien dat de jongste nog niet zo snel is als de 2 oudere broertjes of zusjes.
        Doordat er in het blok een camera hangt kun je ze zonder ze lastig te vallen op je gemak observeren.
        1 is steeds bezig om op de rand van het gat in het blok te gaan zitten. Maar verder gaat ie nog niet.

Nu hebben we er helemaal veel zin in natuurlijk. Maar waarschijnlijk zal het wel eind april begin mei worden.

bij meer nieuws laat ik het even weten.

Comment

Hoi allemaal, wij hebben ook sinds 3 weken een grijze roodstaart (Krookie) en het is inderdaad erg leuk. Het is leuk om met hem bezig te zijn.
          Ik heb mij ook aangemeld bij dit forum omdat ik denk dat ik ook nog wel tegen vragen aan zal lopen en ook al heel veel info van deze site heb afgehaald, verder is het natuurlijk leuk te lezen hoe anderen met hun gaai omgaan.

Comment

JOEHOE!!
            Vandaag weer op kraamvisite geweest.
            En er zijn van de 3 jongen 2 die inmiddels uit het blok zijn.
            Nu denken we dat we met ongeveer 2 weken onze Joep thuis kunnen verwachten. Maar we zijn afhankelijk van de natuur natuurlijk.

Gisteren is het voer binnengekomen, en vandaag hebben we de palmnoten besteld. Jeetje wat is daar moeilijk aan te komen.
            We hebben dan alles wel zo'n beetje in huis.

Wordt vervolgd..........................

Hilde.

Comment

he wat leuk dat er twee uit het blok zijn, nu kun je ook echt gaan aftellen en 2 weken zijn zo om kun je je nog geestlijk voorbereiden dat dan de rust echt voorbij is groetjes ankie

Comment

Ik wil graag foto's plaatsen, maar krijg het niet voor elkaar.
                De foto's staan op mijn harde schijf, en blijken te groot te zijn.
                Geen idee hoe ik ze moet verkleinen, ben ergens wel een berichtje hierover tegengekomen. Maar kan het niet meer terug vinden.
                Ik ga maar ff op het WWW zoeken.
                laters....................

Comment

Het is inmiddels gelukt.

Comment

Mooie kooi Hilde.... Joep wordt verwend haha
                    Groet, Frans
                    fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

i8k zie geen foto

Comment

Ja zie ook dat de foto's ineens zijn verdwenen.
                        Moet ik weer ff opnieuw kijken wat er mis is gegaan.

Comment

Click image for larger version

Name:	Deze kooi vraagt om een bewoner.(kl).JPG
Views:	1
Size:	25,5 KB
ID:	203433

Op de onderste foto; Hebben we dachten we zelf een mooi plekje uitgezocht voor Joep. Kan ie lekker naar buiten kijken.

Click image for larger version

Name:	Joep kan als ie komt naar buiten kijken (kl).JPG
Views:	1
Size:	24,5 KB
ID:	203434

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                          X